Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MaritGalinda schreef:Hoe is ze nu?
Zo is de niet verkoopbaar. Hoe vaak is ze bevangen en hoe erg? Soms kan het een betere keus zijn om zo'n dier in te slapen
PowerFries schreef:Die kans is toch wel heel groot hoor.
Mijn ervaring is dat dierenartsen er niks vanaf weten en te bedonderd zijn om je door te sturen naar iemand die dat wel heeft.
4x bevangen in 1 jaar is dierenmishandelijk. Of je er nu weet van hebt ofniet.
Laat fotos maken en je helpen door kundige mensen en pas zijn leefruimte aan. Of geef hem een spuitje... Meer keuzes heb je niet in mijn ogen. Verkopen zou niet eens in je op moeten komen nu..
Pistasche schreef:PowerFries schreef:Die kans is toch wel heel groot hoor.
Mijn ervaring is dat dierenartsen er niks vanaf weten en te bedonderd zijn om je door te sturen naar iemand die dat wel heeft.
4x bevangen in 1 jaar is dierenmishandelijk. Of je er nu weet van hebt ofniet.
Laat fotos maken en je helpen door kundige mensen en pas zijn leefruimte aan. Of geef hem een spuitje... Meer keuzes heb je niet in mijn ogen. Verkopen zou niet eens in je op moeten komen nu..
De kans is groot, maar dat betekent niet zo dat het is. Laat dit soort uitspraken aan een deskundige over, aan de hand van beelden.
En met termen als dierenmishandeling gooien vind ik ontzettend kortzichtig en pijnlijk. Er zijn genoeg mensen die zich ontzettend inzetten voor hun pony met hoefbevangenheid maar waar de ziekte gewoon niet onder controle te houden is. En dan komt het voor dat ze meerdere keren hoefbevangen raken, dat staat ver af van dierenmishandeling. Misschien is door behandelen dan niet de beste keuze geweest, maar dierenmishandeling, onzin.
PowerFries schreef:Ga naar de juiste mensen en die zullen je heel duidelijk vertellen wat je paardje voelt en dat dus wel degelijk dierenmishandeling is.
Hoefbevangenheid is prima onder controle te houden. Als je weet hoe je het onder controle houd, kun je dat niet laat je hem keer op keer heeeel veel pijn lijden..en dat noem jij geen dierenmishandeling? Heel apart...
PowerFries schreef:Het volgende is al dat je zegt dat hij nu op stal staat. FOUT! Pony moet bewegen, met pijnstillers.
bigone schreef:Opties weten?? De vraag was toch of je het dier kon verkopen?? Verdiep je in HB met alle zorg die er bij komt. En let ook op de anderen. Lijkt alsof je je niet bewust bent hoe ontzettend pijnlijk hb voor paarden is want anders had je de vraag of hij te verkopen was niet gesteld. Kun je er niet voor zorgen en wil je er toch vanaf laat het dier dan hemelen.
bigone schreef:Opties weten?? De vraag was toch of je het dier kon verkopen?? Verdiep je in HB met alle zorg die er bij komt. En let ook op de anderen. Lijkt alsof je je niet bewust bent hoe ontzettend pijnlijk hb voor paarden is want anders had je de vraag of hij te verkopen was niet gesteld. Kun je er niet voor zorgen en wil je er toch vanaf laat het dier dan hemelen.
Shaggy09 schreef:bigone schreef:Opties weten?? De vraag was toch of je het dier kon verkopen?? Verdiep je in HB met alle zorg die er bij komt. En let ook op de anderen. Lijkt alsof je je niet bewust bent hoe ontzettend pijnlijk hb voor paarden is want anders had je de vraag of hij te verkopen was niet gesteld. Kun je er niet voor zorgen en wil je er toch vanaf laat het dier dan hemelen.
Ik vind dit echt kortzichtig.
HB is ten eerste enorm moeilijk om controle over te krijgen. En of het terug kan komen is de vraag. TS vroeg zich af of het verstandig is om een pony die vatbaar is voor hoefbevangenheid te verkopen. Dus geen bevangen pony.
En ik zie werkelijk het probleem er niet van. Ik heb ook een pony verkocht die vatbaar voor hoefbevangenheid was, ging naar een super huisje die uiteraard alles er aan zouden doen om haar van de bevangenheid af te houden. Waarom zou dat niet kunnen?