Oh ja heel herkenbaar, die van mij heeft dus ook links een bemerking. Ik denk dat ze wel iets ziet nog in dat oog, maar wel echt veel minder scherp. Dus meer vlekken en bewegingen, maar scherpstellen doet ze met rechts, dus daarom wil ze af en toe ook echt even omdraaien om te kijken. Vooral tijdens haar hengstigheid, dan is ze zo alert.
En ja, ik doe ook gewoon alles links, opstappen/meelopen enz. Wat leuk om te lezen dat jullie dat ook gewoon doen.
Knap van je dat je zijn handicap vanaf het begin aanvaardt hebt. Ik denk dat heel veel mensen een halfblind paard inderdaad maar naar de slacht hadden laten gaan. Ik heb op een halfblinde pony gereden op een manege en die deed het ook supergoed. Ik hoop dat jullie zo goed blijven gaan!
Art_Ificious
Geplaatst: 25-01-19 15:57
Nou kan maar een ding zeggen over de vorige eigenaar. Wat een slecht mens was dat. Paard (veulen eigg) naar de slacht doen omdat die niet meer zou kunnen functioneren in de sport of dekdienst. Zulke mensen hebben geen hart voor dieren, draait draait het dan enkel om prestaties en geld. Bah...
Gelukkig heb jij dit paard een nieuwe kans gegeven. En ik hoop stiekem dat de vorige eigenaar toevallig op dit topic stuit of jou tegenkomt op wedstrijd zodat ze kan zien dat het tegendeel bewezen is. Paarden kunnen ook met een beperking heus nog de sport in.
Veel succes in de M1.
xMvGV
Geplaatst: 31-01-19 15:51
Wauw, wat een bijzonder verhaal! Goed dat je door de - ondanks toch wel zichtbare - handicap heen hebt kunnen kijken, en dat je het dier een kans hebt gegeven. Moet je zien waar je nu staat, chapeau! Gave bok overigens ook, lekkere grote bewegingen! Heel veel succes samen!
Wat gaaf om te lezen!! Heb zelf ook een Unieko x Manno, vriendin voor het leven, gouden karakter, maar sommige stukken handleiding in het Chinees zeg ik altijd maar
Hoe fijn ik het voor jou en voor het paard vind dat het een fijn huis heeft en jij er een heel goed paard aan hebt moet ik toch een beetje aan de vorige eigenaar denken. Toch wel met verschillende gevoelens eigenlijk dan ook wel weer. Iemand meent dus dat zijn/haar paard niet meer leeft omdat het naar de slacht gaat. Maar toch loopt het dier nog rond (vaak genoeg ook verhalen hier op bokt over langsgekomen). Maar ja dan ben ik ook wel weer van mening dat als je wilt en ervoor kiest dat een dier voor dood weg moet dat je dan ook erbij moet zijn om zeker te weten dat het niet meer leeft.
charissa134
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-19 17:48
Tuigje schreef:
Wat gaaf om te lezen!! maar sommige stukken handleiding in het Chinees zeg ik altijd maar