chippen wordt verplicht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:25

denk het ook wel omdat nu die vermelding in het paspoort (wel/ niet bestemd voor menselijke consumptie) moet staan.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:31

via de vereniging kreeg ik te horen dat alle paarden een chip + paspoort moeten hebben.

dit stond in ons verengingsblad

vanaf 2004 wordt een nationaal identificatie- & registatiesysteem ingevoerd. Elke eigenaar van een paard/pony moet van al zijn dieren paspoorten hebben en de dieren laten chippen. de registratie kan plaats vinden bij de erkende stamboeken of bij de sportorganisatie knhs. veulens die in 2004 geboren worden, moeten binnen 7 maanden een paspoort en een chip hebben. De chip is geproduceert volgens de internationale ISO-normen. voor elk te vervoeren dier moet er ook een paspoort zijn.
bij aanvragen word de eigenaar in het paspoort vermeld. het paspoort geldt echter niet als juridisch eigendomsbewijs.
het paspoort hoort altijd bij het paard of pony te blijven en kan op ieder moment opgevraagt worden door daar toe bevoegte personen/instanties. bij verkoop blijft het paspoort bij het dier, eerder uitgegeven paspoorten blijven geldig.

het nationaal paardenpaspoort is gebaseerd op de regelgeving van:
productschap voor vee en vlees/ postbus 460
2700 al zoetermeer

www.pve.nl
(heb ook een telefoonnummer als je die wil hebben moet je maar ff pben)
kijk voor meer info op www.nl-paardenpaspoort.nl

bovenstaande informatie komt uit een folder van het nationaal paardenpaspoort.
lekker vaag al deze tegengestelde informatie, maar ja het zal ook allemaal wel nim is gechipt en heeft een paspoort dus dat zit wel goed neem ik aan.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:05

voor mijn verzekering is klaske een huisdier omdat het hobbymatig is.
ik zie het zelf ook als huisdier en ZEKER geen slachtvee!!!!! in geen 100.000 jaar!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:31

Bij mijn stamboek zeiden ze dat de eu er in april dit jaar een uitspraak over gedaan word. Het is nu dus nog niet verplicht volgens hun.
Heb nu wel een paspoort aangevraagd en inmiddels ook al in huis.
Als chippen verplicht word ga ik zeker bezwaar maken.
Waarom een paard van 24 die alleen nog recreatief gereden word nog laten chippen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:23

het blijft allemaal vaag dus doe lekker niets... kom toch nergens met mijn paard alleen op het erf wandelen. Dus tot ze huis-aan-huis controleren doe ik lekker niets. Of tja als mijn paard medicijnen nodog heeft en die niet krijgt oef nou ja dan moet het maar.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 01:15

Mijn paarden worden absoluut niet gechipt, vind het niet nodig en zolang het nog niet 1000% veilig is bevonden komt er bij mijn paarden geen chip in!
Eentje heeft een chip maar die had hij al toen ik hem kocht daar rij ik Endurance wedstrijden mee dus dan moeten ze wel gechipt zijn... Haha!
Het blijft iets tegenaturlijks wat ze erin stoppen, dat is mij mening

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:49

Verward tja het blijft vaag, ik heb geen problemen met chippen, alleen als ze nou is een keer duidelijk aangeven wat er nu verplicht is en wat niet. ze spreken zichzelf steeds tegen en van de een hoor je dit en de ander zegt dat, en hoeveel paarden lopen er nu nog rond zonder paspoort?? omdat eigenaar het niet weet.
ze zoeken het maar uit in den haag, tegen de tijd dat hun het snappen zal ik me dr s in verdiepen Lachen, maar volgens mij voldoet mijn paardje aan alle eisen.