[VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hootje

Re: "Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:54

Pff, wat een pech zeg TS! Onwijs veel respect voor je dat je het voor die 2 allemaal overhebt! Mensen oordelen idd te snel hoor, mijn KWPN heb ik ook overgekocht van de manege, en wat ze dr allemaal inknalde qua voer was echt veel en echt goed voor ze zorgen maar ze kwam gewoon heel langzaam aan. Nu iets aangepast qua voer en ze staat er super bij, zo te horen staan jouwe qua gewicht idd goed! Nog niet de moed op geven hoor! Met dat hoefzweertje komt denk ik wel goed, mijne had ook een hoefzweer en liep in stap goed maar in draf op 3 benen, ik dacht al ojee. Wou alweer bijna de dierenarts bellen totdat stal eigenaar zei, ik denk aan een hoefzweer en dat was de boosdoener. Ik hoop dat het been van Ronny ook goed komt en je straks ECHT van je paardjes kan genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:03

Wat een pech, arme dieren. Kan het niet zijn dat je paard gewoon een piephak heeft en daar kreupel op loopt? Mijn paard ervaarde de piephak wel als pijnlijk en was er kreupel van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-19 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:07

Jeetje wat een pech kun je hebben zeg! Balen hoor.
Ik vind dat je een lintje verdient door deze lieverds een tweede kans te geven!
Ik zie dat je enorm je best doet en de oude manege ken ik, daar zijn de goed voor hun dieren!

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:31

Heel het verhaal gelezen .. wat een pech hebben jullie en wat ben je goed bezig !
Hoop dat ze beiden snel en volledig op knappen , zodat jullie echt kunnen gaan genieten!

Jij van de paarden en de paarden van hun nieuwe leven ..

Diep respect voor jou dat je deze 2 uit hun manege leven vandaan heb gehaald , ze verdienen het zo ..

Ik ben ook zo’n moedertje Thérèse , heb er ook al 2 bij de manege vandaan geplukt ..
Zo mooi om te zien hoe die dieren ( gaan ) genieten

Toi toi toi , succes en sterkte

Jess1989

Re: [VOLG]"Neem een paard", zeiden ze. "Dat is leuk", zeiden ze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 09:51

Wát een lieve berichtjes! Bedankt allemaal...

Nu ben ik echt geen heilig persoontje hoor, haha. Dat het deze twee paarden zijn geworden is niet omdat ik persé een manegepaard wilde 'redden.

Ronny was de all time favorite van m'n dochter en ik zou weer aan paarden beginnen omdat de manege stopte. Dus leek het me logisch om voor Ronny te gaan ;-) Tsja en op Devyl was ik vanaf dag 1 verliefd! Daarvan blijkt dat hij dezelfde voorouders heeft als mijn vroegere merrie dus dat ik wat bekends in hem zag kan wel kloppen!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:53

Zo rot als je met alle goede bedoelingen alles zo goed voorbereid en het dan alsnog zo mis gaat. Ik hoop dat 2019 voor jullie veel goeds brengt, dat de DA ver van stal kan blijven en jullie eindelijk kunnen gaan genieten.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:09

Mensen die zeggen dat je rigoureus aan de gang bent gegaan met kopen vind ik apart. Er zijn zat mensen die na zon tijd ellende de dieren gewoon in laten slapen. En dan kijk ik naar jou en zo te zien doe je super je best om ze weer goed te krijgen wat ook een vermogen kost. Ik zou zeggen ga zo door! En als Utrecht zegt dat het voer wat je geeft goed is, kun je daar wel vanuit gaan lijkt me. Zij hebben over het algemeen meer studies gedaan en meer paarden gezien als
Menig bokker hier :)

Schouders eronder en succes!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:22

Veel beterschap

De mijne Had ook einshuss in januari dat jaar .
Leek onder controle
Later dat jaar in juni ineens stokkreupel
Na diverse dierenarts bezoeken en Second oppinion
Kreeg een DA helder licht toch aanprikken en vocht onderzoeken de stffylokok was nog volop aktief
Dat veroorzaakte de kapotte pees en de gebroken sesam beentjes
We zijn jaren verder Maar ze loopt nog steeds.
Zij het met artrose nu .

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 10:30

Nynkster schreef:
Mensen die zeggen dat je rigoureus aan de gang bent gegaan met kopen vind ik apart. Er zijn zat mensen die na zon tijd ellende de dieren gewoon in laten slapen. En dan kijk ik naar jou en zo te zien doe je super je best om ze weer goed te krijgen wat ook een vermogen kost. Ik zou zeggen ga zo door! En als Utrecht zegt dat het voer wat je geeft goed is, kun je daar wel vanuit gaan lijkt me. Zij hebben over het algemeen meer studies gedaan en meer paarden gezien als
Menig bokker hier :)

Schouders eronder en succes!

Tsja, als je paarden koopt dan weet je dat je de verplichting aan gaat. Met de koliekaanval werd ook maar aangekomen dat ik niet zou opereren, maar als een paard en pijnvrij leven kan krijgen, dan mogen ze tot het gaatje gaan.

"Ja maar hij is al oud," zeggen ze dan. Ja dus? Zeg je toch ook niet over je ouders ;-)

En als je dan kijkt wat ie heeft... koliek op basis van maagzweren n.a.v. stress en (waar het voorlopig op lijkt) een ontstoken wondje gone wrong... nu ook niet echt redenen om maar in te slapen. In principe redelijk makkelijk te behandelen, alleen mijn knol doet er wat langer over. Hahaha!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:32

Jess1989 schreef:
beatje schreef:
Ik zou wel mijn pensionstalling eens onder de loup nemen als ik jou was.
Ik vind paardekuil zeker bij 2 paarden die blijkbaar last van het eten hebben nu niet direkt ideaal.En ook bij devil het verdenken van een gebroken been,als je dat denkt is 9/10 een hoefzweer.
Ik vraag me af of je niet te onbezonnen en te enthousiast aan een avontuur begonnen ben.Dit slaat zeker financieel een enorme put in je bankrekening.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en vind het knap dat je zo je best doet voor de paarden.

Het begint er een beetje op te lijken dat mensen persé een zondebok in het verhaal willen zoeken? Is het de oude eigenaar niet, dan toch zeker de huidige stalling.

Ik voer zélf. Enkel de paarden-kuil komt van de stal en daar doen ze het perfect op. Ze komen aan in gewicht, de zweren zijn weg... kortom, dat gaat super! Het is het been wat nú problemen geeft.

Dat het bij Devyl uiteindelijk een zweer is en niet gebroken is, is alleen maar gunstig.

En ik vraag me af waarom je, op basis van wat je leest, denkt dat ik onbezonnen te werk ben gegaan? Dat ik stomme pech heb, 2x achter elkaar, zegt toch niets over mijn voorbereiding en de overweging paarden te nemen?

Als je twee gezonde paarden mee krijgt en ze vallen zo hard af,kan je moeilijk ontkennen dat er wat fout is gegaan.Ik heb je aankoop topic ook gelezen en omdat ik al jaren in de paarden zit weet ik ook wat er allemaal fout kan gaan en vond ik het enthousiast aan kopen van 2 paarden best bijzonder ,zeker omdat paarden heel wat kosten. Maagzweren en kuil voeren is best een dingetje.Je zegt zelf dat de staleigenaar dacht aan een beenbreuk,een beetje ervaren stalhouder herkent meestal een hoefzweer wel.
Uit jou verhaal maak ik nergens uit dat je zelf voert.Ik lees alleen een topic waar wel heel veel pech is.
Dus dat mensen zich afvragen of je niet te enthousiast aan iets begonnen ben is dan niet gek.
Maar goed je mag blijkbaar alleen geweldig roepen en voor een lichte kritische noot sta je niet open.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:34

Ik denk dat degenen die vragen stellen over de voorbereiding bij het kopen van 2 manegepaarden meer bedoelen of je voldoende hebt gedacht aan wat die verandering betekent voor de paarden.

Objectief gezien is het een heerlijk leven, niet veel lopen op een dag, 24/7 buiten, en denk je gelijk dat dat een verbetering is. Alleen zit het probleem erin dat ze dat waarschijnlijk niet gewend waren. Dus naast de stress van een verhuizing worden ze ook op een totaal andere manier gehouden. Effectief gezien wel beter, maar als dat niet geleidelijk wordt ingevoerd is dat voor beide paarden - en zeker voor die van 20 - een gigantische omschakeling waar ze lichamelijk op reageren.

Dat is geen verwijt maar wel degelijk iets om bij stil te staan.
Dus misschien moet je daarin nog aanpassingen overwegen zoals bijv s nachts op stal zodat je ze dan zelf kunt bijvoeren en ze warm en droog kunnen liggen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:36

Vind sommige reacties wel jammer. Je kan zeker licht kritisch zijn maar eerlijk? Zijn toch vijgen na Pasen. Ts doet nu op dit moment toch alles wat kan en moet? Ze staan alletwee op de kliniek, ze laat alle behandelingen goed doorgaan en heeft voer advies op basis van de DA.

Toch logisch als je enthousiast bent in het begin? Wie verwacht nu dit allemaal, denk dat TS snel en altijd met veel medische bijstand heeft gehandeld.

Wat een pech TS! Hopelijk gaat het snel beter en kan je weer genieten van je 2 paarden. Hoe is je dochter er onder?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:39

Lijkt mij dat TS voornamelijk heel veel pech heeft gehad. Zo te lezen is de lijn naar boven weer gevonden. Op naar de lente en mooie ritten :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:43

hmm het valt me op dat steeds topics alleen maar steeds meer aanemens enz en mensen moeten kritiek maar acepteren.. terwijl er meerdere keren wordt gezegd dat het niet aan de vorige eiganaren ligt.. Maar door omstandigheden. En ik denk dat de TS met paarden kuil bedoeld. Dat ze gewoon goed ruwvoer voor haar paarden heeft. Maar iedereen noemt t ruwvoer anders. De ene noemt het voordroog, de andere noemt alles gewoon kuil.

Sommige paarden met hoefzweren lopen er ind bij of het been gebroken is.. Dus dat een stalhouder dat meld kan ik me best voorstellen. Ik ben geen dierenarts maar er was een stalgenoot die beweerde ook hoog of laag dat haar paard een gebroken been had. En ik zei toen ik toevallig ook keek van misschien is het een hoefzweer?
Vraag me niet waarom maar dat gevoel had ik, terwijl het niet eens mijn eigen paardje was en ik net op de stal stond. Dierenarts was al onderweg en ja hoor ind een hoefzweer.

Ik heb gewoon een haflinger die met een hoefzweer door dendert.. wordt je ook niet altijd vrolijk van.. hoefsmid kwam hem toevallig tegen..

Ook staleigenaren zijn maar mensen en kunnen verkeerde conclussies trekken net al dierenartsen. Terwijl die er nog voor geleerd hebben.

Ik vind de ts een topper.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:52

Jeetje TS wat een ellende zeg! hoop dat ze snel een oplossing voor dat been vinden. Je zei dat hij terug kwam met stalbenen van de kliniek. Als die dikke benen terug blijven komen en hij heeft er last van is het een idee om eens te kijken naar compressie kousen. Mijn zus haalt daar hele mooie resultaten mee bij haar haflinger met lymfe problemen.
Succes hoor!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:54

plutolover schreef:
hmm het valt me op dat steeds topics alleen maar steeds meer aanemens enz en mensen moeten kritiek maar acepteren.. terwijl er meerdere keren wordt gezegd dat het niet aan de vorige eiganaren ligt.. Maar door omstandigheden. En ik denk dat de TS met paarden kuil bedoeld. Dat ze gewoon goed ruwvoer voor haar paarden heeft. Maar iedereen noemt t ruwvoer anders. De ene noemt het voordroog, de andere noemt alles gewoon kuil.

Sommige paarden met hoefzweren lopen er ind bij of het been gebroken is.. Dus dat een stalhouder dat meld kan ik me best voorstellen. Ik ben geen dierenarts maar er was een stalgenoot die beweerde ook hoog of laag dat haar paard een gebroken been had. En ik zei toen ik toevallig ook keek van misschien is het een hoefzweer?
Vraag me niet waarom maar dat gevoel had ik, terwijl het niet eens mijn eigen paardje was en ik net op de stal stond. Dierenarts was al onderweg en ja hoor ind een hoefzweer.

Ik heb gewoon een haflinger die met een hoefzweer door dendert.. wordt je ook niet altijd vrolijk van.. hoefsmid kwam hem toevallig tegen..

Ook staleigenaren zijn maar mensen en kunnen verkeerde conclussies trekken net al dierenartsen. Terwijl die er nog voor geleerd hebben.

Ik vind de ts een topper.

Helemaal mee eens.
TS, je hebt zo te horen echt hart voor paarden! Denk dat ze geluk met jou hebben!

En sommige paarden zijn onwijze dramaqueens, dat weet je na 1x ook wel, maar de 1e keer kan dat best schrikken zijn!

Ennuh.. volgens mij is kuil gewoon in plastic verpakt hooi, en dat kan van waardeloze kwaliteit zijn ("koeienkuil"), maar ook van prima kwaliteit.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 11:04

beatje schreef:
Als je twee gezonde paarden mee krijgt en ze vallen zo hard af,kan je moeilijk ontkennen dat er wat fout is gegaan.Ik heb je aankoop topic ook gelezen en omdat ik al jaren in de paarden zit weet ik ook wat er allemaal fout kan gaan en vond ik het enthousiast aan kopen van 2 paarden best bijzonder ,zeker omdat paarden heel wat kosten. Maagzweren en kuil voeren is best een dingetje.Je zegt zelf dat de staleigenaar dacht aan een beenbreuk,een beetje ervaren stalhouder herkent meestal een hoefzweer wel.
Uit jou verhaal maak ik nergens uit dat je zelf voert.Ik lees alleen een topic waar wel heel veel pech is.
Dus dat mensen zich afvragen of je niet te enthousiast aan iets begonnen ben is dan niet gek.
Maar goed je mag blijkbaar alleen geweldig roepen en voor een lichte kritische noot sta je niet open.

simodi schreef:
Ik denk dat degenen die vragen stellen over de voorbereiding bij het kopen van 2 manegepaarden meer bedoelen of je voldoende hebt gedacht aan wat die verandering betekent voor de paarden.

Objectief gezien is het een heerlijk leven, niet veel lopen op een dag, 24/7 buiten, en denk je gelijk dat dat een verbetering is. Alleen zit het probleem erin dat ze dat waarschijnlijk niet gewend waren. Dus naast de stress van een verhuizing worden ze ook op een totaal andere manier gehouden. Effectief gezien wel beter, maar als dat niet geleidelijk wordt ingevoerd is dat voor beide paarden - en zeker voor die van 20 - een gigantische omschakeling waar ze lichamelijk op reageren.

Dat is geen verwijt maar wel degelijk iets om bij stil te staan.
Dus misschien moet je daarin nog aanpassingen overwegen zoals bijv s nachts op stal zodat je ze dan zelf kunt bijvoeren en ze warm en droog kunnen liggen.

Allereerst: kritiek is geen enkel probleem. Kom maar op. Maar dan wel graag gefundeerd... dat jíj het bijzonder vind om twee paarden te kopen betekend nog niet dat het onbezonnen is. Ja, paarden kosten geld, maar ik zeg volgens mij nergens dat dát een probleem is? De voorbereidingen zijn een dagtaak geweest. Alles doordenken, de agenda bekijken, dagelijks 'proef tijden' er in zetten om te zien of het echt wel lukt qua tijd, 3x(!) complete financiële prognoses maken of het financieel wel lukt en vervolgens meerdere bezoekjes aan de nieuwe stal om te zien of ze dan inderdaad komen te staan zoals ik dat graag zie.

Dus hoezo onbezonnen?

Of ze 100% gezond waren weet ik niet en dat er wellicht al een enkele maagzweer zat... kan best. Wat er dan 'fout' zou zijn gegaan is de abrupte overgang van manegepaard naar privé paard. Maar helaas is het nu eenmaal niet haalbaar om een manegepaard, wat tot de laatste dag moet werken, geleidelijk aan te laten wennen met 'proefdagen' o.i.d.

Dus ja, de overgang was abrupt en ik weet 100% zeker dat ze op basis daarvan zijn gaan afvallen en Ronny zijn maagzweren heeft ontwikkeld. Is dat poedersuiker? Zeker weten. Te voorkomen? Nee. Dus heb ik nu het maximale gedaan om ze op te knappen en dat was effectief.

Ronny is 45 kilo aangekomen en zag er super uit. Na een controle op Utrecht is hij volledig schoon verklaard van de maagzweren.

Devyl is ruim 99 kilo aangekomen en dat is helemaal Holland's welvaren nu.

Dan even met betrekking tot de hoefzweer. De staleigenaar belde dat ze stokkreupel stonden en hij heeft niets gezegd over een gebroken poot. Het waren de dierenarts en ikzelf die dachten dat het gebroken was. Dus waar het verwijt vandaan komt dat de staleigenaar iets niet goed in zou schatten?

Als je niets leest over zelf voeren en vervolgens aanneemt dat de stal dat doet, dan zeg ik gewoon heel netjes dat ik zélf voer. Idealiter vragen mensen eerst wat de situatie is alvorens te oordelen, maar ik snap dat dát niet altijd haalbaar is.

Daarnaast vind ik het inderdaad heel gek dat mensen na het lezen van dit verhaal denken "goh, die is vast te enthousiast/onbezonnen geweest."
Medisch gezien pech hebben zegt toch niets over voorbereidingen e.d.?

Als ik hier nou zou vertellen dat er 0,0 voorbereiding was, ik niets aan het probleem deed en zou klagen over geld.. dán heb je een punt. Maar 2 problemen hebben die wat langer nodig hebben om op te lossen kan, mijn inziens, niets zeggen over onbezonnen te werk gaan.

Beide paarden hebben hun plekje in de kudde inmiddels gevonden. Ze vinden het heerlijk, eten goed, komen goed aan, zien er goed uit. Het huidige probleem is het been wat begonnen is met, waarschijnlijk, en klein wondje n.a.v. een trap o.i.d.

Dus nogmaals: kritiek is prima en ik heb daar absoluut geen moeite mee. Ik vind het alleen heel naar als mensen andere mensen afkraken wanneer dat onterecht is of aannames doen die niet kloppen. Iedereen zal zo'n situatie anders aanpakken, dat is logisch. Maar ik durf wel te beweren dat ze onder maximale medische kennis en begeleiding zijn gekomen zodra duidelijk werd dat ze moeite hadden met de overgang van werkpaard naar luxepaard. :-)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:10

Wat een pech heb je al met de heren gehad :(:)

De overgang van 'boks, veel biks en manegewerk' naar 'weide, schuilstal en ruwvoer' gaat bij sommige paarden goed, bij anderen niet. Gelukkig komen nu beiden weer goed aan :-) Best kans dat Ronny die maagzweren trouwens al had op de manege, maar dat dit nu opspeelde omdat hij ook was afgevallen.

Hoop dat ze snel opknappen en dat jullie komende zomer lekker met zn tweeen leuke buitenritjes kunnen maken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:17

Achteraf is het altijd makkelijk praten.

Maar ik vind het super dat jij 2 manegepaarden waarvan een best op leeftijd nog een kans heb willen geven en er helemaal voor gaat. De dieren zijn in deskundige handen in Utrecht.

Hopelijk blijft het hierbij en kan je straks van beide genieten en veel plezier aan beleven!

De dieren goed in de gaten houden en als 24/7 niet gaat werken kan je altijd kijken of ze 's nachts wel op stal kunnen. Oudere paarden vinden dit vaak fijner, met name als ze niets anders gewend zijn en wat zwakker zijn. Dan staan ze beschut en veilig terwijl ze buiten alerter moeten blijven.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 11:19

mellanion84 schreef:
Jeetje TS wat een ellende zeg! hoop dat ze snel een oplossing voor dat been vinden. Je zei dat hij terug kwam met stalbenen van de kliniek. Als die dikke benen terug blijven komen en hij heeft er last van is het een idee om eens te kijken naar compressie kousen. Mijn zus haalt daar hele mooie resultaten mee bij haar haflinger met lymfe problemen.
Succes hoor!

Bedankt voor de tip! Hij heeft inderdaad lichte stalbenen na zijn eerste kliniek bezoek, maar had daar geen last van. Cosmetisch niet moeders mooiste, maar ach... hij is lief ;-) Het is nu wel afwachten of hij straks niet met olifantbenen komt te staan omdat de Einschuss theoretisch de lymfen aangetast kan hebben. Maar dat is nog even afwachten...

Er werd gevraagd hoe mijn dochter er onder is. Die baalt als een stekker dat het steeds Ronny is die pech heeft. Ze was reuze blij dat Devyl nu ook eens wat heeft.

Ik betrek haar bij het hele proces, dus bij iedere kliniek opname is ze mee geweest, is ze op de hoogte gehouden van de prognose en weet ze ook dat Ronny oud is en wellicht niet volledig herstelt of misschien zelfs te veel pijn blijft houden om verder te leven. Dat maakt haar verdrietig, maar ze blijft wel optimistisch dat hij zich hier doorheen slaat.

De dierenartsen op Utrecht zo'n geweldig! Ik mag bij alle behandelingen zijn en ze geven geduldig antwoord op mijn vele vragen. Dochterlief word betrokken in de behandeling en mag meehelpen, wat haar natuurlijk een super goed gevoel geeft!

Verder probeer ik, minimaal, om de dag naar Utrecht te gaan of vaker wanneer er interventies zijn. Niet altijd haalbaar of lollig i.v.m. een uur reistijd heen en een uur terug (zonder files), maar zij vind het heerlijk om te knuffelen en te poetsen met Ronny!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 11:22

ingvdh schreef:
Achteraf is het altijd makkelijk praten.

Maar ik vind het super dat jij 2 manegepaarden waarvan een best op leeftijd nog een kans heb willen geven en er helemaal voor gaat. De dieren zijn in deskundige handen in Utrecht.

Hopelijk blijft het hierbij en kan je straks van beide genieten en veel plezier aan beleven!

De dieren goed in de gaten houden en als 24/7 niet gaat werken kan je altijd kijken of ze 's nachts wel op stal kunnen. Oudere paarden vinden dit vaak fijner, met name als ze niets anders gewend zijn en wat zwakker zijn. Dan staan ze beschut en veilig terwijl ze buiten alerter moeten blijven.

Ze hebben een zeer ruime schuilstal op de uitloop en waar Ronny eerst nog enorm klitte aan Devyl, staat hij nu 's nachts met een plukje "oude van dagen" bij elkaar te tukken.

Ik merk zelfs dat hij onrustig word al moet ie op stal, dus je kan wel stellen dat ze het "buitenleven" erg op prijs stellen ;-)

Edit: mocht blijken dat hij uiteindelijk toch beter de stal in kan dan gebeurd dat uiteraard ook!
Laatst bijgewerkt door Jess1989 op 08-01-19 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:22

Jeetje, wat een verhaal! Ongelofelijk veel pech, maar TS: je bewijst dat je een overdosis aan paardenliefde bezit. Wauw! Ik hoop dat de stijgende lijn zich doorzet en jullie komend jaar heerlijk wat ritjes kunnen gaan maken <3

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:38

Jeetje TS, respect voor hoe je alles aangepakt hebt! Top! Ik hoop dat de ellende snel achter de rug is en jullie dit jaar lekker kunnen gaan genieten van jullie heren <3

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:43

Ik ken een paard die stalbenen krijgt van kuil omdat dit (teveel) eiwitten bevat.

Beterschap voor de paarden.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:55

hoihoi,

ik wil je even een hart onder de riem steken. wat heb jij veel over voor je paarden zeg!

ik vind helemaal niet dat je onbezonnen bezig, en toont juist dat je alle kansen voor je paarden serieus neemt.

heel veel sterkte en succes komende periode, hopelijk komt er een tijd waarin jij en je dochter samen kunnen genieten van twee gezonde paarden!