Slechte kant van je paard toegeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LENTI

Re: Slechte kant van je paard toegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:49

Mijn paard zijn slechte kant is links:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:57

jahoorisgoed schreef:
Mijn bijrijdpaard is zó ongeduldig. Staan schrapen of stampen als het haar te lang duurt of gewoon niet willen stilstaan, niet naast je willen blijven lopen want jij loopt veeeeeel te langzaam en als je in de weg staat, loopt ze dwars door je heen want stel je voor dat ze twee seconde wacht tot je een stapje aan de kant doet (vooral als het om eten gaat). Elke dag opnieuw corrigeren, mevrouw is verder goed opgevoed hoor en luistert prima, maar toch elke dag opnieuw weer proberen.

Goh, ik wist niet dat ik een bijrijder had. :))
Dit klinkt precies als mijn merrie. Dan komt ze ook erg imponerend over. En als je niet zelf zelfverzekerd en kalm blijft stuitert ze aan alle kanten rond. Staleigenaar kan haar niet buiten zetten zonder dat hij er met heel zijn gewicht aan hangt en moet haar al voor de wei los laten omdat hij haar niet houdt en bij ons sjokt ze aan een slap touwtje achter ons aan. :+ Iedere week krijgen we te horen dat we haar op moeten voeden. :=
Ander minpuntje is agressief gedrag naar de buurvrouw tijdens het eten. Stalwand heeft al heel wat klappen gehad.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:58

Mijn pony is toen Pasen en Pinksteren op 1 dag vielen geschrokken van een eend uit de sloot vloog naast de bak. Tot op de dag van vandaag gaat ze het eerste rondje in die hoek niet over de hoefslag, tweede rondje gaat iets beter en derde rondje is madame ervan overtuigd dat de eend er niet is.
Als ze het ergens niet mee eens is loopt ze de hele tijd met d'r oren in d'r nek naast me..
Ik zeg altijd maar dat ik blij ben dat ze de 1,20 niet haalt..zo 1 in paardenmaat en je hebt je handen echt vol.

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:59

Haha wat een geweldig toppic :+ Die van mij is een oud dravertje dat denkt dat hij nog 3 is :P En hij denkt ook dat hij een dressuurpaardje is dat Z loopt, terwijl ik niet meer op hem kan rijden :+ Haha Spaanse Pas enz...:D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:05

Zo braaf als dat mijn haf is onder het zadel, zo’n draak is ze aan de hand.
Ziet ze ergens een grasje wat zij wil hebben, of wil zij terug naar de kudde, of heeft ze geen zin om op de poetsplaats te staan? Whoep weg is ze, tankt dan dwars door je heen.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:26

Mn paard is soms te snel afgeleid, en soms ook wat aan de luie kant.

Hij lijkt soms net iets teveel op... mij :+

Hij is wel ontzettend lief, maar ook echt een verwende aap haha. Maarja, hij kan ook zo schattig kijken, daar kan ik toch geen nee tegen zeggen <3
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:34

DarkCupid schreef:
Mn paard is soms te snel afgeleid, en soms ook wat aan de luie kant.

Hij lijkt soms net iets teveel op... mij :+

Hij is wel ontzettend lief, maar ook echt een verwende aap haha. Maarja, hij kan ook zo schattig kijken, daar kan ik toch geen nee tegen zeggen <3
[ [url=m/dPFbVf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iets met paarden die op bazen gaan lijken en omgekeerd?
}:) :D

Overigens bedenk ik me net pas de echte slechte eigenschap van een van m'n paarden.
Ik had dat paard gekocht; verkeerde paard op het verkeerde moment dus twee maanden oorlog gehad en toen bij m'n instructrice gezet voor verkoop als de miskoop van de maand.
Eenmaal daar had ze binnen een maand een eigen fanclub, was ze heel werkwillig op alles wat ze moest doen voor m'n instructrice maar als er dan potentiele kopers kwamen, was het een draak eerste klas. Ze deed niks gemeens maar had TOTAAL GEEN interesse in die potentiele koper. Ze keek gewoon de andere kant op. deed heel suptiel net niet wat er gevraagd werd en meer van dat soort stunts die alleen merries kunnen verzinnen. Dat heeft ze anderhalf jaar vol gehouden en toen ze het beu en gaf met dezelfde subtiele signalen duidelijk aan dat ze mee terug wilde. Dat heb ik dan maar gedaan en ik wil niet zeggen dat het vlekkeloos is gegaan maar we hebben elkaar gevonden en ze is toch echt wel het schatje van een merrie dat ik dacht gekocht te hebben.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:42

Mijn paard heeft een knopje op haar borst zitten, precies daar bij de sluiting van de deken. Dan staat ze rustig in de stal en dan denk je "ik doe de deken af, kan ik haar gaan poetsen". Maaaaaar dan raak je per ongeluk dat (onzichtbare) knopje en die geeft mijn paard dan het volgende commando:

LOPEN. DRAAIEN. DOE IETS, MAAR STA VOORAL! NIET! STIL!

Best onhandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:56

:')

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:11

Mijn paard is vreselijk ongeduldig met name op de wasplaats. Schrapen met voorbenen, niet stil staan. Na het rijden is er overigens niks aan de hand. Met rijden is ie weer kijkerig, altijd opletten dus. Gelukkig wel altijd dezelfde reactie, hij remt en springt vaak iets opzij, dus dat ben ik inmiddels wel gewent. Verder is het wel een fijn beest, als ie zn aandacht erbij heeft :,)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:14

Voor Dexter vind ik het jammer dat hij soms niet zo lekker aanhankelijk kan doen. Hij is heel vriendelijk en dankbaar, maar kroelen hoeft gewoon niet voor hem.

Oplossing: Duke gekocht :')

Duke is een grote knuffelkont, bij hem vind ik het heel jammer dat hij niet wat groter is geworden. Kan nog wel wat bij komen maar ik denk dat hij de grootste groeispurten wel gehad heeft nu en ik gok niet dat hij Dexter voorbij zal gaan.

Verder heb ik niet te klagen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:23

Haar eigengereidheid echt ze zal elke kans aangrijpen om haar eigen wil te doen, en ik mis het knuffelen enorm . Dat is iets uit haar verleden wat ik enorm jammer vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:42

En dingen die jullie echt missen in het rijden? Te heet? Te flegmatiek? Geen klik? Te bokkerig of mist de potentie? Of te veel potentie?

En het exterieur? Was je eigenlijk opzoek naar een bepaald type paard en ben je toch uiteindelijk voor iets anders gevallen? :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:48

Ik hou van Joy. Echt. Maar...

Ze is te groot. Je bent Potdorie een quarter!!!

Ze wil ALTIJD van IEDEREEN aandacht. Bloedirritant. Zeker als je een keer een rustig momentje wil.

Ze is een bitch in de kudde. Totaal niet onderdanig of überhaupt ergens van onder de indruk. Ze moet echt een keer op haar plek gezet worden.

Eten is alles. Ze doet er een moord voor en ziet niks anders meer als je aankomt met een wortel. Zoekt ook constant naar eten bij je (terwijl ze van mij nooit uit de hand krijgt)

Rijden kan ik nog niets van zeggen, maar ze toont nu al meer talent dan ik had beoogd... ik had haar echt voor de recreatie en af en toe een wedstrijdje, maar Joy denkt volgens mij dat ze sportpaard is als je haar af en toe ziet lopen...

Ok. Buiten dit is het mijn droompaard en wil ik haar nooit meer kwijt <3
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 30-12-18 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:13

AmoorM schreef:
En dingen die jullie echt missen in het rijden? Te heet? Te flegmatiek? Geen klik? Te bokkerig of mist de potentie? Of te veel potentie?

En het exterieur? Was je eigenlijk opzoek naar een bepaald type paard en ben je toch uiteindelijk voor iets anders gevallen? :D

Ik vind flegamtiek zo’n leuk woord maar durf best te zeggen dat dexter lui is _O- jammer, dat zeker. Maar voor een eerste paard kon ik er alleen maar blij om zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:22

Hahaha flegmatiek is eigenlijk een mooi woord voor liever lui dan moe, sloom, niet voorwaarts, niet actief paard.... :=

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:30

Ik ben ontzettend blij met mijn onwijs lieve metrie zonder merriegedrag met een uitmuntend karakter...echter vind ik het wel bloedje irritant dat zodra ze op de poetsplaats staat en je haar 1 seconde geen aandacht geeft, dat ze meteen begint te schrapen...niet heel heftig of luid oid...maar wel heel irritant...daarnaast is ze liever lui dan moe...ze had van mij wel echt veel meer werklustiger mogen zijn...nou hebben we er een week geleden een goede chiropractor bij gehaald welke mijn vermoedens bevestigde dat ze van voor tot achter, onder tot boven en van links naar rechts helemaal vast zat, ze is nu behandelt en het valt me op dat ze met wandelen en de oefeningen die we moeten doen nu veel voorwaartser en makkelijker is dus ik hoop dat ze stiekem toch wel werklustig is maar dat ze het lichamelijk gewoon niet kon...hopelijk nu wel haha

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:45

Ik heb het mooiste paard van de wereld, maar onder al die schoonheid zit wel een heel speciaal karakter: als het haar dag niet is, zal iedereen dat geweten hebben, of je er nu naast loopt of erop zit, je zal op die niet-dag in het zand eindigen...

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:05

Mijn merrie is een dominante keikop, waar ik regelmatig mee in de clinch lig of gefrustreerd van raak dat ik te hard/streng op haar in moet gaan. Zij geeft ons andere paard geen centimeter en ik moet eigenlijk met haar ook zo omgaan, wat mij veel moeite kost. Af en toe zou ze best wel eens wat toegankelijker mogen zijn. Ik doe enorm mijn best om op een paardvriendelijke manier met haar om te gaan zodat wat we doen voor beiden leuk is... Maar door die 'kop' moet ik haar af en toe overtuigen waarna het heerlijk gaat, maar soms wens ik wel eens dat het gewoon zo'n enthousiaste ruin was die zonder vragen of weerwoord meewerkt.
Maar ze wordt nooit ingeruild <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:10

Heerlijk topic hihi

Tja merrie nummer 1
Soms een bitch, onzeker wat verbloemd wordt met dominante trekjes.
Soms lui, lomp.

Merrie nr 2
Lomp, weet dat ze sterk is en gebruikt dat helaas ook.
Viespeuk eerste klas, iets met bont en mest/zand/bagger.
Vreselijk oud wijf, wat met iedereen vriendjes wilt zijn.

Verder zijn moeder en dochter samen super lief

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:15

Dat ze er altijd n bende van maakt met haar voer.

Dat ze alle mannen leuk vind...
Nee niet ruinen. Mannen.

(Mijn katten zijn leuker.
De poes drukt haar kont in mijn gezicht bij het wakker worden.
Als ik met mijn mobiel zit, zit ze op schoot net zo lang voor mijn telefoon tot ik m weg leg en dan peert ze hem gauw.
Ze claimt me.
Trekt mijn kerstboom omver en terroriseert de kater.

Ja, ze is echt "geholpen".

De kater, kauwt aan alle planten.
Spring achter alles aan voor het raam.
Vind visite helemaal het einde.
Gaat op mijn wasrek liggen terwijl ik douche zodat hij mij kan zien.
Gaat achter mij op het toilet zitten als ik moet.
Is niet bang voor de stofzuiger, maar speelt er mee.
En gooit zijn stoffen muis in het water voordat hij hem door het hele huis heen slaat.
Kort om, overal natte strepen.)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:31

maralyn schreef:
Dat ze er altijd n bende van maakt met haar voer.

Dat ze alle mannen leuk vind...
Nee niet ruinen. Mannen.

(Mijn katten zijn leuker.
De poes drukt haar kont in mijn gezicht bij het wakker worden.
Als ik met mijn mobiel zit, zit ze op schoot net zo lang voor mijn telefoon tot ik m weg leg en dan peert ze hem gauw.
Ze claimt me.
Trekt mijn kerstboom omver en terroriseert de kater.

Ja, ze is echt "geholpen".

De kater, kauwt aan alle planten.
Spring achter alles aan voor het raam.
Vind visite helemaal het einde.
Gaat op mijn wasrek liggen terwijl ik douche zodat hij mij kan zien.
Gaat achter mij op het toilet zitten als ik moet.
Is niet bang voor de stofzuiger, maar speelt er mee.
En gooit zijn stoffen muis in het water voordat hij hem door het hele huis heen slaat.
Kort om, overal natte strepen.)

_O- _/-\o_ Ik ben fan van jouw katten... Ik heb een hond die al bij het toilet zit nog voordat ik weet dat ik moet....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:39

kiki1976 schreef:
Heerlijk topic hihi

Tja merrie nummer 1
Soms een bitch, onzeker wat verbloemd wordt met dominante trekjes.
Soms lui, lomp.

Merrie nr 2
Lomp, weet dat ze sterk is en gebruikt dat helaas ook.
Viespeuk eerste klas, iets met bont en mest/zand/bagger.
Vreselijk oud wijf, wat met iedereen vriendjes wilt zijn.

Verder zijn moeder en dochter samen super lief

Sinds wanneer staat mijn paard bij jou op stal? :D

Dat oorlogspaard is dus ook een bitch; schijt in d'r broek als je boe roept maar terroriseert wel de hele groep als ze de kans krijgt. Typisch gevalletje van grote bek, klein hartje.
En stadse als ze is, was ze dus stomverbaast toen we vanmorgen enkele reeën tegen kwamen in het bos. Dat loopt daar LOS! Geen mens erbij! DAT KAN NIET!!!
De hond die we eerder tegen kwamen was niet zo'n punt. In het park lopen nu eenmaal ook honden.

Maar zo merrie als ze wel is, staat ze wel open voor onderhandeling en wil ze het best voor je doen als je ook actief mee doet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:45

AmoorM schreef:

Met buiten rijden. Dan loopt ze lekker te sjouwen, maar heeft ze een kijkerige bui en gaat ze 1, 2, 3, rood lichtje doen. Zit je net lekker in je flow met lichtrijden en dan is het ineens "ROOD LICHTJE!!" (zit ik met mijn flow ineens met mijn neus tussen haar oren) Kijkt ze effe als een giraf, en loopt daarna weer door. Denk je het gehad te hebben en ga je weer lekker lichtrijden, maar je raadt het al: ROOD LICHTJE!! Ik zweer het, ze slaat die 1, 2, 3 gewoon over -:(- en in galop speelt ze het ook doodleuk. Ik allemaal trainen in de bak om haar vanuit galop naar stilstand te krijgen over een zo kort mogelijke afstand, maar dat konijn staat in het bos binnen anderhalve galop sprong STIL. Als een soort alerte lama.

Loop gewoon door muts, als er een tijger zit of zo dat komen we daar vanzelf wel achter.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:51

Haar lompe doordrammerige momenten. Al word het wel steeds beter