Moederdag, vaderdag en ....vriendendag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 12:35

Eindelijk inhoudelijk, mooie reacties op mijn onderwerp!

Hoewel, sommige al eerder, met name Brainfail.

Dank jullie wel!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:40

lieveli schreef:
Ik speel vaak backgammon met mijn paard en op vriendendag zou ik hem laten winnen.

Ja, dat zou ik ook doen.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 12:41

Sizzle schreef:
Waarschijnlijk heeft dit topic meer aansluiting in het jeugdhonk.
Als kind heb ik vroeger wel slobberkoekjes geprobeerd te maken voor mijn lievelings manegepony enzo. Toen kocht ik ook nog van die knabbelstengels voor mijn konijn die achteraf eigenlijk niet echt gezond waren :')

Aandoenlijk! Never loose your inner child...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:42

Mijn paard krijgt genoeg van me, buiten dierendag om! Mijn moeder krijgt tussendoor ook ipv alleen op moederdag! Kan ik bij mijn vrienden ook doen. Om er nu speciaal een vriendendag van te maken? Er bestaat al een dierendag, dus waarom dan nog eens een extra vriendendag voor je dier in te lassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:43

lieveli schreef:
Ik speel vaak backgammon met mijn paard en op vriendendag zou ik hem laten winnen.

_/-\o_ _O-

*

Tja TS ik weet niet zo goed wat je met dit topic wil _O-
Mijn paard was ook zeker mijn beste maatje maar ik mag hopen dat er niet maar 1 dag in het jaar is om dat te laten blijken voor zo ver een paard/dier dat al beseft.
Net als Dierendag, heel leuk en mijn katten krijgen altijd wat lekkers, maar een dier beseft zelf echt niet dat het omdat het Dieren of Vrienden dag is dat ze wat lekkers krijgen daarom, net als met verjaardagen van je dier :')
Vrienden dag is lijkt me wat het woord al zegt, een dag voor je vrienden. Dierendag is een dag voor je (geliefde) dieren, wat je dier dan ook voor je betekent of het je beste vriend is of gewoon je huisdier ;)

tones

Re: Moederdag, vaderdag en ....vriendendag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:46

Net als n lading hindernisbalken kris kras in de bak gooien en met paard een weg er doorheen vinden.
Merrie dacht dan; MikaNO!!!
En ging er met n grote bocht omheen. :')

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:51

Ik geef ontzettend veel om mijn paard, maar mijn paard heeft er echt geen besef van als ik op ‘Vriendendag’ iets extra’s doe. Dat vind hij waarschijnlijk wel leuk, maar hij weet niet dat ik dat doe omdat het een speciale dag is.

Dus dan zou ik vriendendag voor mijn eigen gevoel met mijn paard vieren. En ik hoef niet perse vriendendag te vieren, dus vier ik het niet :+ Dat heeft niets te maken met wel of niet om je paard geven, meer met een paard niet vermenselijken :-)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:12

Marin_ka3 schreef:
FatCat schreef:
TS - hoe zou jij die dag met je paard ''vieren''

Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om mensen die telkens weer roepen 'mijn paard is mijn beste vriend!' , of zij hier oren naar hebben. Zo ja, hoe?

Welke betekenis moet ik aan zo'n uitspraak geven (mijn paard is mijn beste vriend)? Hoever reikt dat? How deep is your love?

Dus wij mogen geen vragen aan jou stellen? Hoe kan je dan een goede discussie op gang brengen.

Nu verander je de vraagstelling trouwens. In de OP heb je het over een specifieke dag en hoe je die zou vieren, en nu trek je de hele relatie eigenaar - paard in de discussie. Wat is het nu.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:17

Marin_ka3 schreef:
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om mensen die telkens weer roepen 'mijn paard is mijn beste vriend!' , of zij hier oren naar hebben. Zo ja, hoe?

Welke betekenis moet ik aan zo'n uitspraak geven (mijn paard is mijn beste vriend)? Hoever reikt dat? How deep is your love?

Waar ontmoet jij die mensen? Ik ken niemand die dit zo zegt, laat staan het ook nog letterlijk bedoelt. En maar goed ook, want ik zou het eerlijk gezegd niet zo serieus nemen. Ik denk niet dat die uitspraak ook maar iets zegt over iemands liefde voor het paard of over hoe goed iemand voor zijn of haar paard zorgt.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:26

Mijn pony's zijn niet mijn beste vrienden.
Ik houd van ze, maar het is simpelweg geen gelijkwaardige relatie, wat ik met vrienden wel wil hebben.

Verder heb ook ik een hekel aan vader- en moederdag, dat waren bij ons thuis elk jaar de dagen waarop we de meeste ruzie kregen.

Mijn pony's hebben mijns inziens ook helemaal niets aan een vriendendag :)

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 13:29

goeroe schreef:
Marin_ka3 schreef:

Waar ontmoet jij die mensen? Ik ken niemand die dit zo zegt, laat staan het ook nog letterlijk bedoelt. En maar goed ook, want ik zou het eerlijk gezegd niet zo serieus nemen. Ik denk niet dat die uitspraak ook maar iets zegt over iemands liefde voor het paard of over hoe goed iemand voor zijn of haar paard zorgt.

Elleke dag op Facebook, met de mooiste foto's erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:33

Sorry ik neem dit topic niet echt serieus meer vind het eigenlijk een beetje grappig worden :x

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:34

Als het je zo hard stoort, dan waarom deze mensen als ''vrienden'' op facebook behouden. Je kan trouwens posts van deze mensen blokkeren van je Feed.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:36

Als Facebook een afspiegeling was van de werkelijkheid wat had iedereen dan een perfecte wereld...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:45

FatCat schreef:
Als het je zo hard stoort, dan waarom deze mensen als ''vrienden'' op facebook behouden. Je kan trouwens posts van deze mensen blokkeren van je Feed.

Dat vibd ik eigenlijk bij meer topics van TS worden! :=

Was bijna aan het denken, het is kerstvakantie, pennymeisje! :P

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:04

FatCat schreef:

Wie zegt of waar zeg ik dat het me stoort?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:05

Ik snap nog steeds niet waar dit topic nou over gaat?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:14

Marin_ka3 schreef:
FatCat schreef:

Wie zegt of waar zeg ik dat het me stoort?

Erm dit hele topic wijst hier op. Maja - ik zal het vast niet snappen. :)

I'm out!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:20

Afbeelding

:')

sorry moest hier meteen aan denken

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:24

Marin_ka3 schreef:

TS, je vraagt "How deep is your love?"

Geen vriendendag met je paard, maar wel Valentijnsdag!
Als je relatie met je paard is echte liefde is, dat moet het blijkbaar gevierd worden!? Dan volstaat dierendag en vriendendag niet hoor, daarvoor heb je Valentijnsdag! Anders mag je ook niet zeggen dat je van je paard houdt, want als je echt van je paard houdt, dan is alleen Valentijnsdag goed genoeg! <3

*** Sarcasme modus uit ***

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:54

Alsof een dier besef heeft van zo'n dag. Een mens kan je het nog uitleggen...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:27

Marin_ka3 schreef:

Dank jullie wel!

Iedereen reageerd hier inhoudelijk, alleen niet zoals jij wilt. Maar om je antwoord te geven, zolang het geen commercieel belang word 2 % of minder

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:12

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:22

Ik had een heel verhaal getypt, maar bedenk me opeens dat ik daarmee geen antwoord geef op je vragen. Dus hierbij:
Citaat:
Als er 1 x per jaar een vriendendag zou bestaan, wie van ons paardenliefhebbers zou een paard op deze dag als vriend eren?

Tot nu toe blijkbaar niemand. Ik in elk geval niet.
Citaat:
En samen met het paard die dag vieren

Waarom zou ik vriendendag met mijn paard vieren? Dat vier ik dan met vrienden. Sowieso vraag ik me af hoe je dit precies voor je ziet?
Citaat:
Hoeveel procent van ons denk jij zou dat doen? Ik schat niet meer dan 10 procent, jij?

Ik hoop denk <1%

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:42

Ladybird schreef:
Marin_ka3 schreef:

Dank jullie wel!

Iedereen reageerd hier inhoudelijk, alleen niet zoals jij wilt. Maar om je antwoord te geven, zolang het geen commercieel belang word 2 % of minder

Echt maar 2 %? Dat verbaast me wel.

Het is een hypothetische vraag, ...wat als?

Ben het met je eens, elke inhoud telt. Echter,subjectiviteit is imo storend.

Persoonlijk zit ik ook niet te wachten op alweer een dag met een ithem. Zo te lezen heel veel mensen niet. Misschien vandaar het lage percentage.

Mijn paard is wel mijn allergrootste vriendin, wat ik elke dag beleef samen met haar.