de maand december

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: de maand december

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:18

Hier is de baas banger voor harde geluiden en dus vuurwerk/onweer/ballonnen (die kunnen elk moment onverwachts knappen). Maar misschien komt het omdat ze shetlanders zijn en vroeger niet erg in aanraking kwamen met knallen. Behalve dan dynamiet om mijngangen te maken. Ik heb een harde knal als baby gehad tijdens een optocht waar ik jankend van wakker werd. De grote trom. Ik zet nog altijd respectvol een stap achteruit bij de drums bij een lopend korps, ik vind het geluid van de grote trom echt naar. En dat speelt zelf in een fanfare _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:54

Ik zie het als knallend het nieuwe jaar in gaan, vol verwondering omhoog kijkend naar al het moois, waarbij we al het slechte wat in de lucht hangt verjagen. Ik zie er geen agressie in, maar dat is denk ik ook maar net hoe je er mee om gaat. Ik steek het aan en gooi het weg (of ren weg, afhankelijk van wat voor vuurwerk het is _O- ). Mensen in de straat achter ons zijn ook actief met het afsteken ervan, maar hebben op beide hoeken van de straat iemand op de uitkijk staan. Als er iemand met een hond langs komt, wordt dat meteen geroepen en dan stoppen ze met afschieten tot de hond en baas uit zicht zijn.

Om die reden denk ik ook dat ik er minder problemen mee heb, en mijn hond ook. Beide genieten we er van om het te zien <3

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:08

Ik zie het ook als een leuke afsluiter en een gezellig begin van het nieuwe jaar. Ik ga nooit uit, behalve met oud en nieuw. Dat mensen achterlijke capriolen gaan uithalen is hun probleem, zulke mensen ga ik niet mee om en wonen hier niet dus daar heb ik ook geen last van.

Wat de paarden betreft? Oudjaarsdag is een en al dolle boel op stal, en de jaarlijkse springwedstrijd is altijd leuk. Mét het genal van de carbidschieters op de achtergrond. En de paarden? Die zijn alleen maar enthousiast omdat ze mogen springen. 'S avonds gaat alles op stal en gaan de deuren allemaal dicht. We liggen buiten vuurwerk bereik, dus ze zullen het alleen horen.

Of mijn bijrijd-pony het eng vind? Geen idee. Ze is pas sinds dit jaar in Nederland en ik weet niet wat ze vroeger in spanje met hun paarden uitvraten dus ik weet ook niet wat voor diep trauma van haar over-over-over-over groot oma erin kan zitten.

Maar TS, wat is dit met rare topics? Reincarnatie? Oorlogspaarden met diepgeworteld trauma? Vriendendag voor je paard?

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 17:24

prugelpiet schreef:
Ik zie het ook als een leuke afsluiter en een gezellig begin van het nieuwe jaar. Ik ga nooit uit, behalve met oud en nieuw. Dat mensen achterlijke capriolen gaan uithalen is hun probleem, zulke mensen ga ik niet mee om en wonen hier niet dus daar heb ik ook geen last van.

Wat de paarden betreft? Oudjaarsdag is een en al dolle boel op stal, en de jaarlijkse springwedstrijd is altijd leuk. Mét het genal van de carbidschieters op de achtergrond. En de paarden? Die zijn alleen maar enthousiast omdat ze mogen springen. 'S avonds gaat alles op stal en gaan de deuren allemaal dicht. We liggen buiten vuurwerk bereik, dus ze zullen het alleen horen.

Of mijn bijrijd-pony het eng vind? Geen idee. Ze is pas sinds dit jaar in Nederland en ik weet niet wat ze vroeger in spanje met hun paarden uitvraten dus ik weet ook niet wat voor diep trauma van haar over-over-over-over groot oma erin kan zitten.

Maar TS, wat is dit met rare topics? Reincarnatie? Oorlogspaarden met diepgeworteld trauma? Vriendendag voor je paard?

Het zijn ook onderwerpen die bij het leven horen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:31

Marin_ka3 schreef:
prugelpiet schreef:

Het zijn ook onderwerpen die bij het leven horen.

Hoezo bij het leven? Ik geloof niet in reïncarnatie. Dus imo zijn alle oorlogspaarden dood en die zullen niet meer schrikken van vuurwerk.

Verder tja, walvissen en dolfijnen zullen in mindere mate last hebben van vuurwerk lijkt me, want op zee word vrij weinig vuurwerk afgestoken denk ik zomaar

Honden en katten, super vervelend, maar ja, je kan niet met alles en iedereen rekening houden, er zijn ook zat mensen die vuurwerk niks vinden. Ieder heeft zijn mening over alles en iedereen. Zie zwarte pietendiscussie.

Vuurwerk is ook geen reden tot ruzie. Ik zie het verband met oorlog ook niet helemaal.

Ik heb er zin in :D morgen lekker vuurwerk halen denk ik *\o/* voor het eerst in Mn leven!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:41

Marieke_963 schreef:
En wat wil je nu precies met dit topic? :?

Ja dat vraag ik met alle topics van deze topicstarter af. :=

Jolliej

Re: de maand december

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:46

Ik weet niet? Misschien iets met leef en laat leven?