Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Er stond geen stroom op het lint, dus hij had zn hoofd er tussendoor gestoken om daar lekker takjes en grasjes mee te pikken. Toen waren de draden een beetje uitgerekt, oeps haha.

Gisteren heb ik Finn even met de barebackpad gereden, ik was te lui om de baklampen aan te doen dus lekker in het donker gereden. Fijn gewerkt in stap, ik begin nu ook met wat simpele buiging. Dat vindt hij nog erg moeilijk, vooral linksom! Daarna ook wat draf meegepakt op langere stukken, wat hij erg netjes doet. Hij heeft sinds een paar dagen ineens erg veel voorwaartse go! Ideaal haha. Duidelijk dat hij al beter in zijn lijf zit. Daardoor wil hij ook nog wel eens te hard gaan in draf, omdat hij het moeilijk vindt..
Jammer voor mij, want dat is best moeilijk uitzitten nog.
Na het longeren heb ik hem afgespoten, dat vindt hij echt prachtig. Liefst drinkt hij uit de straal.. Dan hapt ie met zijn lippen in de straal

Amber_anne schreef:Ik volg!
Waar heb je hem vandaan? Van een handelaar?
.
Vandaar ook de keuze voor pony's haha.

Zo ziet hij er helemaal niet slecht uit vind ik. Bizar hoe de manier van staan zo kan vertekenen. Zijn benen en staart zijn gewassen, dus die zijn weer enigszins wit nu. Daarna even lekker relaxed gelongeerd, hij begint zijn lijf echt beter te begrijpen. In draf kunnen we nu al stukken lange zijde verruimen, dusdanig dat je echt verschil ziet in beenzetting. Heel apart eigenlijk. Ook een hele bak rond in de goede galop lukt het al prima. Heel af en toe springt hij nog over of overkruist, maar over het algemeen gaat het al goed. Hij heeft duidelijk een voorwaartse drang gekregen. Aan het eind even losgelaten in de bak zodat hij nog even kon rennen, dan kan hij even zelf uitzoeken wat hij met zijn benen moet
Resulteert tegenwoordig in leuk enthousiast draven, ruime galop, stukken racen en zelfs wat bokjes! Daarna ging hij dus zo staan als hierboven op de foto.

Ik beloon dan ook elke poging of beweging die de goede kant op gaat, zelfs als het per ongeluk is. Daarna ben ik naar het krukje gelopen, erop gaan staan en dezelfde hulp met de zweep gegeven. Raad eens... Hij draaide perfect met zijn kont richting het krukje
Beginsel is er dus! Voor degene die het misschien herkennen, Snuitable doet dit ook met haar paarden en zij heeft er ook enkele filmpjes van gemaakt op haar kanaal.
Geloof er nog steeds niks van, helaas was het al te donker om het te filmen haha. Het voelde enorm fijn, ik kon echt lekker zitten ondanks de barebackpad (en mijn nieuwe DeNiro laarzen). Hij vond het zelf ook heel tof, want hij werd erg enthousiast haha. Uiteindelijk ging het draven zo lekker dat ik hem op de lange zijde een beetje verruiming heb gevraagd. Hij blijft me gewoon verbazen, ik kreeg precies de reactie die ik wilde. Hij zette echt aan van achter om met de beentjes gestrekt even een middendraf eruit te gooien 
senna21 schreef:Fijn hoor.
Ik denk dat je aan Zara een hele goede 'leermeester' hebt gehad. Zij was/is niet zo vergevingsgezind, dus je moest goed rijden. Daar profiteer je nu van.

Laat de lessen en training maar beginnen! Ondertussen blijf ik hem ook nog aan de longe trainen, zeker wat betreft de galop. Ik wil hem daarmee onder het zadel niet te veel belasten, het is moeilijk voor hem en dan ook nog zo'n incompetente ruiter op zijn rug
Nee lekker aan de longe kracht opbouwen haha.

Toen was hij aan de beurt voor de behandeling. En het was zeker nodig! Het zag er niet echt netjes uit, hij had al wat oudere kleine beschadigingen in zijn wang. Daarnaast zag de tandarts ook nog twee relatief grote wolfstanden, waarvan er één zelfs al iets losjes zat. Hop, eruit ermee! Hij stond lekker te sukkelen terwijl de tandarts bezig was met grof geschut haha. 
Halster kreeg ik er bij
Als hij maar lekker zit, je temperatuur goed en je velletje droog houdt toch
. Sintara schreef:Fab in pink! Haha. Het is niet mijn favo kleur maar kleur is gelukkig voor een paard niet belangrijkAls hij maar lekker zit, je temperatuur goed en je velletje droog houdt toch
Niet dat het hem zelf iets boeit haha. Het staat hem niet verkeerd overigensAgnes schreef:Wat heerlijk dat hij zo snel alles oppakt en opknapt. Super! Heel veel plezier samen en ik volg je ook.