Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ga in ieder geval wat meer met balkjes/obstakels aan de slag, dat geeft alles wat meer een doel zeg maar.

En niet als het eens een keertje niet gaat meteen weer opgeven en denken "hij vindt het niet leuk" en weer wat anders gaan zoeken ... [***] schreef:Dus denk dat ik er gewoon voor moet gaanEn niet als het eens een keertje niet gaat meteen weer opgeven en denken "hij vindt het niet leuk" en weer wat anders gaan zoeken ...

Weet wel het bekende 'letten op je ademhaling en praten/zingen/... ter afleiding ' maar zijn er misschien nog dingen?
En afhankelijk van waar het probleem zit kan dit gebeuren met 90° of 180° manoeuvres. Hij rent nooit lang, maar houdt de spanning dan wel vast waardoor ineens alles wat volgt ook een probleem is (trigger stacking noemen ze dat, emmertje wat vol zit/over loopt). Heb nog niet echt een manier gevonden om dat te laten afvloeien ...
....
..
Ben ook jaren met Parelli bezig geweest en dat werkte wel in de zin dat hij deed wat ik vroeg, maar hij werd er vooral heel boos van en nu pas merk ik hoezeer hij toen in zijn schulp bleef. Momenteel heb ik een heel andere pony, meer naar het extroverte toe (op momenten dat het goed gaat) en hij lijkt vrolijker, opener en wil zich meer inzetten voor je. Hoewel er nog heel wat meer kan verbeteren maar alles heeft tijd nodig.
Ga er proberen aan te werken
Maflinger_S schreef:Heb je iemand in je omgeving die eens naar jou en je interactie met Cobe zou kunnen kijken, zowel bij het grondwerken als bij het rijden? Dat hoeft niet per sé een instructrice te zijn, maar kan ook iemand zijn die bijvoorbeeld coaching met behulp van paarden doet. Zo iemand is waarschijnlijk anders getraind in het kijken naar jullie en het herkennen van patronen.