military

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:12

klopt inderdaad. Soms zijn er 3 routes bij de internationale wedstrijden.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:35

stef schreef:
daarbij heb je bij eventing toch bij "gevaarlijke" hindernissen altijd een alternatieve route?

Ja of bij hindernissen die wat moeilijker staan.
Het alternatief kost meestal wel een paar seconde meer tijd dus de keus is bij de ruiter: kan het paard het of niet.
Een wijze ruiter kijkt daarna.

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:40

dat is inderdaad het mooie van eventing, je paard hoeft niet gewond te raken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:29

Eventing is een hele vriendelijke tak van de sport
De paarden hebben er veel plezier in, anders krijg je ze ook echt niet rond

Tegenwoordig worden er veel breekbomen gebruikt om de veiligheid te bevorderen en bij de basis moet je nu eerst springen. Als je dat niet naar behoren doet dan mag je niet starten in de cross
Ik draai nu al sinds 1999 mee in het 'wereldje' en ik heb nog maar weinig ongelukken gezien. En als er wat gebeurd is het meestal door onverantwoord rijden...Niet door de parcoursbouwer of de vaste hindernissen Dat zijn van die mensen waarbij je ook je hart vasthoud als ze de springring inrijden Bloos

Losse balken is trouwens ook niet alles Weleens een koprol gemaakt over een balk die je paard voor hem uittrapte Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:47

Daar komt nog eens bij dat paarden weten dat die balken vastliggen. Mijn vorige paard had er niet zoveel moeite mee om in een parcours een paar balkjes mee te nemen. Hij had heel veel vermogen, maar was gewoon nonchalant. Tijdens een cross raakte hij geen balken aan, omdat hij wist dat ze er niet af zouden rollen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:26

gomir schreef:

Losse balken is trouwens ook niet alles Weleens een koprol gemaakt over een balk die je paard voor hem uittrapte Verward

dat haalde ik ook al aan Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:42

Er is nog zoiets wat ik mij afvraag(als je het tenminste kunt beantwoorden): Hoeveel paarden raken er gemiddeld gewond, hiermee bedoel ik zware kwetsuren als gebroken benen etc, geen schrammetjes die achter twee dagen weg zijn, bij zo een eventing?
Echt een groot aantal lijkt mij dat toch niet te zijn, anders zou die sport volgens mij toch niet bestaan. Ik ken iig niemand die gek genoeg zal zijn om pak een keer om de drie maanden een ander paard te kopen omdat hij zijn vorige heeft moeten afmaken na een ongeval in eventing.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:06

Dat zag ik Lielle, maar het kwam geloof ik niet echt door dus ik legde er de nadruk nog maar een keer op

Ik heb al wat keren op de grond gelegen door een losse balk Bloos

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:13

ja maar in sommige gevallen zou ik al helemaal de alternatieve route niet kiezen, bij de hindernis van langezaal waar ik dan stond was die moeilijker dan de gewone

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:18

kjoetie schreef:
nou die paarden die kunnen tussen al dat spul komen en dood gaan want ik durf bijna te zeggen als jou vriend aan je zou vragen mag ik je paard mee laten doen aan militairy(sgw) dat ik dan zou zeggen nee!!!

Er gaan volgens mij meer dressuurpaarden dood doordat ze totaal in de vernieling zijn gereden dan dat er eventingpaarden verongelukken. Daarbij is de kwaliteit van leven van een eventingpaard goed in die zin dat de training het dichtst bij de natuur van het paard staat.

Dus inderdaad niet van die kort door de bocht opmerkingen plaatsen, daar zijn er al zoveel van!!

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:23

Ik heb zelf al eens mini Military gereden en bij ons op de manege is een echt Military bos (kattevenia) ik ben dan ook al meerdere keren hindernis rechter geweest en nog nooit een erg ongeluk gezien
buiten 1 keer op de internationale Military in lummen maar dat was de schuld van de ruiter
paard kreeg gewoon ineens een klaplong en is dood gebloed Scheve mond En het bleek dus dhat die eigenaar wist als hij mee deed dat die kans bestond en toch deed hij nog mee!!! Oke ik heb ook al paarden zien neer gaan omdat ze het verkeerd inschaten enz maar paardje staat op en loopt leuk verder en dat terwijl de ruiter meestal toch iets gebroken had ofzo.....

Ik ben met mijn vezorgpaardje ook van plan om Military tegaan rijden (kan nog wel 2 jaar duren want ze moet nog het 1 en het ander leren enz) maar niet zo van die hoge parcours gelijk je op tv ziet of waar ik hindernis rechter bij moet zijn. Is toch niks leuker dan dat, fijn dressuur rijden jumping en dan cross, lekker in het bos springen OK dan!

er zijn veel mensen die er verkeerd overnadenk maar kom gerust eens met mij mee en je zult toch eens beginne natedenken denk ik

oooh en effe nog iets: bij Military gelt niet de snelste tijd (heb ik toch eens gehad) maar er word een bepaalde tijd opgeven aan het parcour en wie daar het korst bij licht krijgt het meeste punten. (bij de mini Military wat ik gereden had, had ik niet super snel gereden gewoon gecontroleerd terwijl mijn nicht veel sneller had gegereden enz en ik had maar punten dan haar omdat ik korter bij die tijd was) dat hebben ze er ingedaan omdat anders sommige onbekwamen ruiters super hard gaan rijden voor tewinne maar wat wel levensgevaarlijk is!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:25

Bij mij op stal staat ook een ex eventing paard. Een opa-hengst van 25. Hij springt nog steeds erg graag en ik heb foto's gezien uit zijn wedsrijd tijd en hij vond het altijd erg leuk. Zijn baasje ook trouwens. We gaan vaak samen het bos in om wat te crossen en die 2 hebben er nog steeds veel lol in. Zij zegt zelf ook altijd dat ze vaak negatief commentaar kreeg totdat de mensen eens kwamen kijken. De paarden vonden het altijd erg leuk om te doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:19

Heey Tessake. Ik zie dat jij in Belgisch Limburg woont (Stokkum). In dat bos waar die military is, mag je daar dan gewoon komen oefenen? En staan daar fijne hindernissen om op te oefenen? Lachen Anders kom ik binnenkort eens een keer.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:44

Bij ons in boekelo mag dat wel, en daar zijn dan ook trainingen... bij ons dan tenminste Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:16

Maar Boekelo is meteen weer een heel eindje verderop. Ik zal het wel in gedachten houden hoor.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:18

Kun je ook van hilly les krijgen die rijd elk jaar de military ook mee Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:29

Volgens mij heeft die nog ooit een military bij ons gekocht. Rijdt zij niet alleen volbloedjes?

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:00

Scum schreef:
Heey Tessake. Ik zie dat jij in Belgisch Limburg woont (Stokkum). In dat bos waar die military is, mag je daar dan gewoon komen oefenen? En staan daar fijne hindernissen om op te oefenen? Lachen Anders kom ik binnenkort eens een keer.

hey ja het is een bos waar iedere ruiter tepaard in mag en hier en daar staan wat hindernissen (alleen als de military op komst is worden er nog veel meer bijgebouwt maar nu staat er ook nog veel)
ik zal nog eens wat na vragen maar je mag ze springen normaal gezien normaal springen
er staat een waterbak, enz maar ik zou als ik jou was eerst effe met de fiets ofzo het bos in gaan zodat je kan zien waar welke hindernissen ongeveer staan en je een beetje een weg kan uitstippelen ofzo

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:16

'ns ff snuffelen waar Stokkem precies op de landkaart ligt!....

Great! Kun je daar ook parkeren, en kost het iets?

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:29

de manege licht in genk
en er is een super grote parking Knipoog

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:25

O die ken ik, daar ben ik ook nog een keer geweest!! Was gaaf. Maar ja, bij jullie zijn die eventingwedstrijden sowieso veeel gezelliger...!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:28

Eventing is wel veel zwaarder in Belgie. Ik ben in Overpelt wezen kijken, omdat wij ook in Belgie wilden gaan rijden. Maar de klasse A was net zo zwaar als het M hier in Nederland. Dressuur en springen kwam aardig overeen. Wel een mooi terrein daar hoor!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:43

Ja idd, het verschil tussen een cross in belgie en nederland is best groot ja.
Iig wat ik gezien heb (Waregem).
Het B stond daar op dik L nivo.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:46

Ik vond het zielig, maar ik heb iemand leren kennen die internationaal rijd in de military.
En ik ben aardig bij gedraait, die paarden lopen super en de ruiter is ook super.
Ze hebben pleizer in hun werk en alle paarden zagen er fris en gezond uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:19

kjoetie schreef:
thnx lielle jij bent een positief iemand aan jou moeten we voorbeeld nemen

Waar is dit op gebaseerd?? Verward