Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:Nederlandse paarden zijn te verwend, zijn niks meer gewend en weten niet wat het is om paard te zijn... ja een barbie paard wezen dat kennen ze als de beste.
Bij ons gaan ze alijd naar buiten ook gister dus. Enne niks aan de hand hoor, staan allemaal te ravotten en gek te doen. Er staat er geen eentje bij het hek zielig te doen.
De 24/7 kudde kwam niet eens naar voren gister om te schuilen, nee er was net eten gebracht dus dat was veel belangrijker.
Deze paarden zijn ook nooit ziek en zijn niet verwend met dekens en andere toestanden. Het zijn nog gewoon paarden die tegen een stootje kunnen.
En verder ben ik het wel met de topic stater eens.
Cowgirl schreef:Nederlandse paarden zijn te verwend, zijn niks meer gewend en weten niet wat het is om paard te zijn... ja een barbie paard wezen dat kennen ze als de beste.
Bij ons gaan ze alijd naar buiten ook gister dus. Enne niks aan de hand hoor, staan allemaal te ravotten en gek te doen. Er staat er geen eentje bij het hek zielig te doen.
De 24/7 kudde kwam niet eens naar voren gister om te schuilen, nee er was net eten gebracht dus dat was veel belangrijker.
Deze paarden zijn ook nooit ziek en zijn niet verwend met dekens en andere toestanden. Het zijn nog gewoon paarden die tegen een stootje kunnen.
Sonja schreef:Misschien ben ik een paardenmens ipv mens met paard.....
judithM"]
[quote="Sonja schreef:Misschien ben ik een paardenmens ipv mens met paard.....
Fasel schreef:Tja, ik heb een arabier. Een pittige ook maar echt hoor, als hij met nat weer buiten moet dan hoor je hem inwendig grommen. Zo'n diepe grom waarbij hij heel duidelijk maakt dat hij hier niet van gediend is. Hij is gewoonweg niet blij met dat weer. En het is echt een paard dat normaal graag buiten is maar niet met nattigheid.
En dan is hij op stal inderdaad gewoon heel rustig.
gijsenkim schreef:Het kan altijd gebeuren om wat voor een omstandigheid dan ook dat je paard de stal niet uitkomt.......... maar de basis (eten en drinken) moet dan toch zeker wel geregeld zijn
gijsenkim schreef:Natuurlijk moet je een paard zijn beweging niet ontnemen........... dat is toch een essentieel onderdeel in een paardenleven.......... maar ik kan me voorstellen dat er momenten zijn dat het paard wel eens een dag op stal staat stel je hebt alleen een buitenbak EN een gekkehuis van een paard, windkracht 9 en de hele dag hagelstormen...... imo ben je dan gek als je op je paard gaat zitten......... en als je weet dat ie zich een blessure loopt los, dan doe je m ook niet los......... dan maar een daggie binnen......
( hier in de randstad is het nl niet vanzelfsprekend dat je land tot je beschikking hebt...... hier staat 60% van de paarden niet op het land)
Sjuimpje schreef:Ik heb (denk ik net als Sonja) vaak het idee dat "Mijn paard vind regen vervelend" smoesjes zijn, want vind je paard het echt zo erg, of heb je zelf geen zin om met dat boutweer in de modder te klooien?