Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lizzyy schreef:SofieHavan schreef:Ik heb zelf al paarden laten inslapen en dat ging eigenlijk prima... geen daarvan vocht of wat dan ook... ze sliepen en pas als ze lagen te slapen kregen ze de dodelijke injectie en gingen ze gewoon...
Schieten daar zou ik nooit voor opteren... ik ben (over 21dagen) dierenarts en geloof me de paardenhoofden met meerdere foutieve schietgaten die wij op 't practicum kregen, die wil je niet geteld hebben!! Echt vreselijk. Dus vele paarden worden meerdere keren geschoten eer ze juist zitten. Sindsdien is mijn mening helemaal gedraaid en zou nooit opteren voor slacht!
Juist als (aankomend) dierenarts moet je iemand zijn mening respecteren. Ik vind dit echt verre van netjes. TS heeft een hele moeilijke keuze gemaakt en dan helpen dit soort berichten niet.
Sterkte TS

Yvank_ schreef:Een goede dierenarts kan voorkomen dat er gevochten wordt. Ik dacht dat eerst ook en daarom paard naar de slager gedaan. Paard daarna kon vanwege medicatie niet naar de slager dus die in laten slapen. Dierenarts gaf ook aan dat vechten puur te weinig middelen is. Daarom geven ze daar liever te veel dan te weinig. En inderdaad het ging heel rustig en ook geen vechten.
vikawiek schreef:allereerst sterkte![]()
schieten kan voor zover ik weet nog steeds gedaan worden. Er zit dan wel een gat van ong. 4 cm in het voorhoofd en een dier kan alleen compleet met Rendac mee
horsiegek schreef:vikawiek schreef:allereerst sterkte![]()
schieten kan voor zover ik weet nog steeds gedaan worden. Er zit dan wel een gat van ong. 4 cm in het voorhoofd en een dier kan alleen compleet met Rendac mee
4cm heb ik nog nooit voorbij zien komen... hooguit 1 cm. Sommige slachthuizen werken overigens met een niet-penetrerend schiettoestel. Zou misschien nog een optie zijn als ze dat hebben om een gaatje te voorkomen.