Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chanicha schreef:Waarom Palmera? Het dier staat aangebonden, zonder water in de bare zon! Ik vind het geen strakke actie van de eigenaar en ik snap dat je geen zin hebt om uitleg te geven maar als bv de politie voor de deur staat zeggen ze dat ze aan had moeten bellen om te vragen waarom de pony zo staat.
Ik ben ook geen fan van een pony aan een touwtje hoor en daarbij vind ik sommigen van jullie erg kort door de bocht.
maximuss schreef:Misschien moet je je niet bemoeien en al zeker niet zomaar beginnen water ed geven... Jij komt daar tweemaal (op een heel korte tijd langs) en direct is die pony verwaarloosd...
Hier lopen er ook zo'n hoop bemoeials rond: zielig paard (mishandeling, verwaarlozing en heel veel drama) want hij staat vast zonder eten en drinken: inderdaad, paard in kwestie was nog aan het bijkomen van de sedatie en mocht nog niks eten/ drinken...
chanicha schreef:Waarom Palmera? Het dier staat aangebonden, zonder water in de bare zon! Ik vind het geen strakke actie van de eigenaar en ik snap dat je geen zin hebt om uitleg te geven maar als bv de politie voor de deur staat zeggen ze dat ze aan had moeten bellen om te vragen waarom de pony zo staat.
Ik ben ook geen fan van een pony aan een touwtje hoor en daarbij vind ik sommigen van jullie erg kort door de bocht.
Inxs schreef:chanicha schreef:Waarom Palmera? Het dier staat aangebonden, zonder water in de bare zon! Ik vind het geen strakke actie van de eigenaar en ik snap dat je geen zin hebt om uitleg te geven maar als bv de politie voor de deur staat zeggen ze dat ze aan had moeten bellen om te vragen waarom de pony zo staat.
Je kan het geen strakke actie vinden van de eigenaar, maar het zijn simpel weg jou zaken niet. En ook die van TS niet. Ook ik word misselijk van het verantwoording moeten afleggen omdat het een ander niet zint.
Dat is al net zo als met het rijden, de meesten denken zich er maar mee te moeten bemoeien hoe de eigenaar rijdt. Laten ze hand in eigen boezem steken en zich met hun eigen zaken bezig houden.
TS, je kent de reden en het achterliggende niet. En ergens aan bellen om om uitleg te vragen zou ook ik niet gecharmeerd van zijn.

spatter schreef:Nu gaat een jonge meid netjes EERST op een paardenforum vragen wat verstandig is, wordt ze nog tot op de grond afgebrand door sommige bokkers![]()
Maar goed dat ik sommige in het echte leven niet ken![]()
TS en vriendin , hou het even in de gaten en vanaf vandaag zal de situatie in ieder geval veranderd zijn , nu het warme weer over is.
Mocht je nog twijffelen kun je altijd even de eigenaar aanspreken hoe het met de pony zit.
Aan jullie schrijfstijl te zien , zijn jullie oud en wijs genoeg om dat op een correctie manier te doen.
Palmera schreef:Het valt me op dat veel mensen hier maar verwachten dat iedereen het maar leuk vindt om kinderen dingen uit te leggen.
Ik hou niet van kinderen en vertik het om er mijn tijd aan te besteden. Dan sturen hun eigen ouders ze maar naar een manege waar ze wat kunnen leren, maar ga geen particulier op zijn eigen grond vervelen.
Het is toch de omgekeerde wereld? Om te voorkomen dat ze je de DB op je dak sturen moet je je met kinderen bezig hiuden.
Palmera schreef:Dus als ik geen zin heb in andermans kinderen op mijn privéterrein ben ik een hork? Over sociaal wenselijk gesproken.
maximuss schreef:Draai de hele kwestie eens om: eigenaar opent topic: vreemd meisje komt op mijn privé-eigendom, geeft iets aan mijn pony en prutst er wat mee... Wat moet ik doen?
Zouden de reacties dan ook zijn van ooohhhh het is allemaal goedbedoeld en top van dat kind. Wat goed dat ze dat doet....
Of zou er zoals in reeds geplaatste topics vanuit dat standpunt opgeroepen worden tot cameratoezicht en op de loer liggen om de penny te betrappen...
Ninx schreef:Palmera schreef:Dus als ik geen zin heb in andermans kinderen op mijn privéterrein ben ik een hork? Over sociaal wenselijk gesproken.
Als iemand het idee heeft dat er wat aan de hand is met je dier en dat aankaart staat het je netjes gewoon normaal te reageren.
Dat is vast die 3x dat het in je hele leven gebeurt wel te doen.
Palmera schreef:Ninx schreef:Als iemand het idee heeft dat er wat aan de hand is met je dier en dat aankaart staat het je netjes gewoon normaal te reageren.
Dat is vast die 3x dat het in je hele leven gebeurt wel te doen.
Het probleem is alleen dat er te vaak leken zijn die denken dat er wat aan de hand is. Daarnaast ben ik helemaal niet verplicht aan een vreemde uit te leggen waarom mijn paard die vliegendeken omheeft en zieliger is zonder dat ding. Hou nou toch op!
Stuur dan maar gewoon de dierenbescherming voorbij, dat kost minder tijd dan 100 leken.