Zilver showt erop los!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:02

wat jammer dat het niet gelukt is om haar ster te krijgen.
Maar ach je kan altijd later nog weer poging doen, en als het er echt niet in zit.. blijft ze toch een en al dezelfde. Met of zonder ster.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 18:12

DeMolenhoek schreef:
Ik snap het jurycommentaar wel :) Zeker na het filmpje. Ik zou haar iets ruimer met meer afdruk willen. Binnen een paar jaar opnieuw, lekker uitgezwaard en dan zal ze wel een premie nemen. Nu vind ik dat ze nog een halve jaarling/naarling hals heeft, ook al is ze bijna 3 :D Komt wel goed. Als je mijn (irish cob welliswaar) stermerrie nu ziet en als je ziet wat ze was op 4.5. Wereld van verschil :)

Qua commentaar van veel willen: Met een keuring doe je niets verkeerd. Het is geen zware belasting en ze komt op vreemd terrein. Andere paarden, publiek etc. Prima oefening :) Over de rest qua rijden en zo heb ik mijn mening al eens gegeven. Dus daar begin ik niet opnieuw over.

Ik snap het commentaar ook zeker :j We zien het inderdaad later wel weer! Ze veranderd vast nog wat :)

Ik vind een keuring ook altijd een goede oefening. Of een bokt fotomeeting. Ander terrein. Even met de trailer enz enz. Goed voor ze :D

Wemkelover precies!

melissa_93

Re: Zilver showt erop los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:00

Knappe zilver!! Jullie komen er wel, lekker genieten van je zwarte parel!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:37

Een keuring is een moment opname, zeker voor dat opgroeiende spul.

Je komt net de winter uit, ze hebben soms net een groeispurt wat veel vraagt.

Het is voor zo'n jury ook lastig beoordelen.

Soms zie je het ene veulen boven het andere eindigen, terwijl het een week later andersom had kunnen zijn omdat de nummer 1 ineens een groeimoment heeft en uit proportie is.

Dan komt er ook nog de hele entourage op zo'n keuring bij.
Dat paard wat thuis gaat als de brandweer is zo overdonderd dat ie dichtklapt en niet toont, een ander paard vindt het zo geinig allemaal dat er geen land mee te bezeilen is, laat staan dat de gangen er uit komen.

Als je dan ook nog de pech hebt dat er een paar in dezelfde categorie lopen die er die dag beter voor staan, ja dan is het gewoon pech hebben.

Ik ben benieuwd naar foto's van haar volgende keuringen en hoe ze zich in het algemeen zal ontwikkelen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:51

Ik begrijp wel waarom ze alleen opgenomen is in het stamboek.

Knappe merrie heb je! Vind dat er een knap koppie op zit.

Schrik echter wel van sommige reactie’s in het topic hier. Mag toch hopen dat deze niet waar zijn.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:59

DeMolenhoek schreef:
Ik snap het jurycommentaar wel :) Zeker na het filmpje. Ik zou haar iets ruimer met meer afdruk willen. Binnen een paar jaar opnieuw, lekker uitgezwaard en dan zal ze wel een premie nemen. Nu vind ik dat ze nog een halve jaarling/naarling hals heeft, ook al is ze bijna 3 :D Komt wel goed. Als je mijn (irish cob welliswaar) stermerrie nu ziet en als je ziet wat ze was op 4.5. Wereld van verschil :)

Qua commentaar van veel willen: Met een keuring doe je niets verkeerd. Het is geen zware belasting en ze komt op vreemd terrein. Andere paarden, publiek etc. Prima oefening :) Over de rest qua rijden en zo heb ik mijn mening al eens gegeven. Dus daar begin ik niet opnieuw over.

Hier ben ik het mee eens. Aan de hand van de filmpjes is ze op het rechte stuk op het oog spectaculair maar als je beter kijkt is het technisch net niet optimaal. Als ze de bocht door moet valt het extra op dat ze er moeite mee heeft en dus nog balans mist. En dat geeft niet. Ze heeft wel pit maar het moet alleen nog wat meer rijpen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 23:07

Van welke reacties schrik je esaqar? :)
Dankje!

Dankje melissa! :D

Klopt helemaal LBLgypsycobs :j

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:49

Kabayo schreef:
Dankje!

Je hebt haar toch niet echt 2 weken op stal laten staan zodat ze frisser was tijdens de keuring?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:31

Esaqar schreef:
Kabayo schreef:
Dankje!

Je hebt haar toch niet echt 2 weken op stal laten staan zodat ze frisser was tijdens de keuring?

Heel eerlijk? Zo raar is dat niet volgens mij, ken meerdere trainingsstallen in de friezen die dat doen. Die komen er dan alleen uit om te trainen. De laaste een / twee weken. Wel bij de paarden de wat loom zijn trouwens niet die in de box staan te stuiteren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 10:13

Klopt wemkelover. En ze was nogsteeds lauw. Staart kwam er niet eens op. En zon slechte stal had ze niet ;)

Afbeelding
Ze gaan er niet dood aan. Genoeg paarden die zo een halfjaar boxrust hebben wegens blessure oid. Die leven ook nog steeds

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:14

Esaqar schreef:
Kabayo schreef:
Dankje!

Ik vind dat ook niet dierwaardig. :n

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:20

Ik vind dat echt een zieke instelling, excuses.
En inderdaad, zoals Change3x al zegt, alles behalve dierwaardig.
Dus omdat jij wil dat zij goed presteerd sluit je haar 2 weken op in een hokje. Geweldige instelling meid.
Volgensmij hoort een nog geen eens 3 jarig paard nog lekker in de wei met soortgenoten rond te hupsen.
Ik snap wel waarom er discussie’s komen in jou topic. Want volgensmij snap je er helemaal niets van.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:27

Hee daar is zilver weer, leuk :D
Jammer dat het niet gelukt is op de keuring, helemaal omdat je vorige keer een mooie tweede premie kreeg. Voor de rest ben ik het wel eens met het commentaar van DeMolenHoek, kan me daar goed in vinden. Ze mist nog wat kracht en bespiering en is vind haar ook nog erg jeugdig, maar he ze is 3 jaar. Gaat helemaal goed komen een volgende keer :) .
Ik kan me ook nog steeds niet in het commentaar vinden bij het rapport van mijn merrie, maar daar worden ze helaas geen ster mee :+

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:35

Esaqar schreef:
Ik vind dat echt een zieke instelling, excuses.
En inderdaad, zoals Change3x al zegt, alles behalve dierwaardig.
Dus omdat jij wil dat zij goed presteerd sluit je haar 2 weken op in een hokje. Geweldige instelling meid.
Volgensmij hoort een nog geen eens 3 jarig paard nog lekker in de wei met soortgenoten rond te hupsen.
Ik snap wel waarom er discussie’s komen in jou topic. Want volgensmij snap je er helemaal niets van.

Ik las dit en voel me toch even geneigd hier op te reageren.

Jouw verbazing snap ik. Dat je dit zelf niet zou kiezen, snap ik ook.
Dat je Kabayo vervolgens zo afkraakt, snap ik dan weer niet. Dat noem ik dan weer niet menswaardig van jouw kant.
Uitspraken als "Want volgens mij snap je er helemaal niets van" en "Geweldige instelling meid" komen denk ik nogal snoeihard binnen. Zeker als Kabayo juist goed wil zijn voor haar paard en bewust over dingen nadenkt waarvan jij alleen het negatieve inziet.
Dit topic is niet bedoeld om een mening te geven, maar om de verhalen en foto's van Kabayo aan lezers te delen. Natuurlijk mag je jouw mening hebben, maar daar werd hier niet om gevraagd. Zeker een mening niet over iets dat kennelijk in de Friezenwereld zo gebruikelijk is.
Je kunt daar moeilijk alleen Kabayo mee lastig vallen.
Als je vindt dat er verandering moet komen is dit niet de manier om dit op te lossen: of je spreekt met het KFPS, maakt een algemeen topic over dit onderwerp of bespreekt dit met Kabayo op een normale manier.
Denk niet dat je hiermee namelijk bereikt wat je wilt.

Ik hoop oprecht dat je hiervan leert voordat je zomaar woorden internet opgooit. Dat scheelt je een hoop gedoe.
Anderen zo afkraken op deze manier is echt kwetsend en behoorlijk laf.