Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hoikimmmy schreef:Ik was gister op buitenrit met een paard dat nergens bang van is maar wel graag op terugweg naar huis wil rennen. De mountainbikers hebben hun eigen pad en ik was netjes op het ruiterpad hoorde hem niet aankomen en in 1x ging hij vlak langs mij door de bladeren. Wonderbaarlijk genoeg schrok ik meer en het paard sprong alleen een keer opzij maar wat was ik boos!
Had toch wel even aan kunnen geven of over het fietspad gekund dacht ik. Voor de veiligheid van de ruiter , het paard maar ook de mountainbiker.
MarritdeG schreef:hoikimmmy schreef:Ik was gister op buitenrit met een paard dat nergens bang van is maar wel graag op terugweg naar huis wil rennen. De mountainbikers hebben hun eigen pad en ik was netjes op het ruiterpad hoorde hem niet aankomen en in 1x ging hij vlak langs mij door de bladeren. Wonderbaarlijk genoeg schrok ik meer en het paard sprong alleen een keer opzij maar wat was ik boos!
Had toch wel even aan kunnen geven of over het fietspad gekund dacht ik. Voor de veiligheid van de ruiter , het paard maar ook de mountainbiker.
Als je op een ruiterpad rijdt ga je er ook niet vanuit dat je allemaal mountainbikers en honden etc tegenkomt. Daar zijn andere paden voor en dat is niet voor niets!
MarritdeG schreef:Als je op een ruiterpad rijdt ga je er ook niet vanuit dat je allemaal mountainbikers en honden etc tegenkomt. Daar zijn andere paden voor en dat is niet voor niets!
Koper schreef:[
Mijn paard is overigens voor andere paarden soms ook een bron van stress, zo blijkt. Niet elk paard is töltproof. Wist ik veel
natuurlijk heel vriendelijk maar wij hebben daar achteraf wel hard om gelachen hahaha Licor schreef:Ik was met n stalgenoot een rondje aan t maken en onze paarden waren echt spooky om niets.. elkaar aansteken met 'enge' dingen en ik en mn stalgenoot waren onze paarden gewoon aan t uitlachen zo dom dat ze deden..
Toen kwamen we bij een grote tuin waar een grasmaaier bezig was.. maar zo eentje die zelf t gras maait.. onze paarden natuurlijk weer bang doen.. wil die man de grasmaaier voor ons uitzetten.. nu was t veilig daar en onze paarden stelde zich enorm aan.. dus wij zeiden laat maar aan staan hoor, ze moeten t toch leren.. ging die man zn grasmaaier aaien om de paarden te laten zien dat het niet eng wasnatuurlijk heel vriendelijk maar wij hebben daar achteraf wel hard om gelachen hahaha
MarritdeG schreef:Ik vind dat er wel erg vaak en makkelijk naar het paard en de ruiter wordt gewezen. Niet dat ik mijn paard niet onder controle kan houden, ik rij al 14 jaar met hem buiten en dan maak je wel eens wat mee. Maar het gaat om het idee dat het blijkbaar onze verantwoordelijkheid is en niet die van wielrenners of mountainbikers die zich op de ruiterpaden begeven. Ook voor hun veiligheid beter gewoon over het mountainbike pad gaan...
StalNollie schreef:Oryani schreef:Mensen die, heel goedbedoeld, met de auto vertragen en achter het paard blijven hangen.
Of, als ik dan signaal geef dat ze veilig kunnen passeren, met een ferme dot gas voorbijrijden.
Gelukkig is mijn paard ondertussen wel wat gewend en wandel ik in een omgeving met vriendelijke mensen
geen signaal geven van passeren. dan zit jij altijd fout![]()
Licor schreef:Ik was met n stalgenoot een rondje aan t maken en onze paarden waren echt spooky om niets.. elkaar aansteken met 'enge' dingen en ik en mn stalgenoot waren onze paarden gewoon aan t uitlachen zo dom dat ze deden..
Toen kwamen we bij een grote tuin waar een grasmaaier bezig was.. maar zo eentje die zelf t gras maait.. onze paarden natuurlijk weer bang doen.. wil die man de grasmaaier voor ons uitzetten.. nu was t veilig daar en onze paarden stelde zich enorm aan.. dus wij zeiden laat maar aan staan hoor, ze moeten t toch leren.. ging die man zn grasmaaier aaien om de paarden te laten zien dat het niet eng wasnatuurlijk heel vriendelijk maar wij hebben daar achteraf wel hard om gelachen hahaha
Daphara schreef:Ik vind het de verantwoording van de ruiter die kiest buiten te rijden met een paard. Er zullen altijd goedbedoelde onhandige mensen blijven en altijd idioten. Het is aan de ruiter om te zorgen dat zijn paard daar tegen kan.
MarritdeG schreef:Ik vind dat er wel erg vaak en makkelijk naar het paard en de ruiter wordt gewezen. Niet dat ik mijn paard niet onder controle kan houden, ik rij al 14 jaar met hem buiten en dan maak je wel eens wat mee. Maar het gaat om het idee dat het blijkbaar onze verantwoordelijkheid is en niet die van wielrenners of mountainbikers die zich op de ruiterpaden begeven. Ook voor hun veiligheid beter gewoon over het mountainbike pad gaan...
sanne1992 schreef:MarritdeG schreef:Ik vind dat er wel erg vaak en makkelijk naar het paard en de ruiter wordt gewezen. Niet dat ik mijn paard niet onder controle kan houden, ik rij al 14 jaar met hem buiten en dan maak je wel eens wat mee. Maar het gaat om het idee dat het blijkbaar onze verantwoordelijkheid is en niet die van wielrenners of mountainbikers die zich op de ruiterpaden begeven. Ook voor hun veiligheid beter gewoon over het mountainbike pad gaan...
Het is ook jou verantwoordelijkheid. Jij kiest er tenslotte voor om op buitenrit te gaan. Veel ruiterpaden zijn ook vrij toegankelijk voor wandelaars of fietsers, en dus zijn ze niet verkeerd.
Ik kan mij voorstellen als een mountainbiker de hoek om komt zich eerst ook dood schrikt als hij ineens een paard ziet.
Koper schreef:Nou ja, het is gewoon SCHIJTirritant als op dat ene pad waar we dan mogen rijden en net op dat ene brede stuk waar je zo fijn kunt galopperen er vlak na een bocht ineens een kleuter met een schepje op de grond zit.
Want wie mag het oplossen? Niet de ouders. En wie mag er boos worden? Niet ik, volgens sommige mensen hier.
Anoniem schreef:Daphara schreef:Ik vind het de verantwoording van de ruiter die kiest buiten te rijden met een paard. Er zullen altijd goedbedoelde onhandige mensen blijven en altijd idioten. Het is aan de ruiter om te zorgen dat zijn paard daar tegen kan.
Dit vind ik echt zo'n ontzettende doodsdoener en heel kort door de bocht...
Koper schreef:En met je kinderwagen op het ruiterpad gaan lopen en je koter daar kuilen laten graven is natuurlijk wel hártstikke verantwoord![]()
Op het ruiterpad mag van mij iedereen lopen of mountainbiken. Maar houd er wel even rekening mee dat het een ruiterpad is. Je zou ze de kost moeten geven, die mensen die boos worden omdat je met je paard op het ruiterpad durft te komen
. Licor schreef:Ik was met n stalgenoot een rondje aan t maken en onze paarden waren echt spooky om niets.. elkaar aansteken met 'enge' dingen en ik en mn stalgenoot waren onze paarden gewoon aan t uitlachen zo dom dat ze deden..
Zie het helemaal voor me