Vandaag Sjors, mijn nieuwe paard gekocht!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 02:18

Ach joh, zie je nou? En we waren toch ook echt in Amsterdam Haha!,...

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:07

Haha, je bent helemaal in de warre!

Het was weer een avontuur op zich. Op een donkere vrijdagavond afreizen naar de stal waar Sjors (Seffralin?? Sjors is veeel beter!) staat om daar Anouk te ontmoeten. Helaas blijft het noordelijk wegennet een struikelblok vormen voor d'r :wink: zodat ik een klein halfuurtje in mijn auto langs de weg heb moeten wachten. Op zich helemaal geen probleem, ware het niet dat enkele buurtjongens zich tot serieus begonnen af te vragen wie dat verdachte sujet toch was in die vage oude auto?! Gelukkig kwam Anouk er net aanrijden op het moment dat die jongens wel erg brutaal werden en met hun neus op mijn autoramen gingen staan kijken of ik niet dood was ofzo Rolleyes

In de stal aangekomen werd ik eerst afgeleid door allerlei leuke poes-en hondbeesten die met elkaar aan het spelen waren. Maar daarna bleek dat er al een tijdje een stel lieve bruine paardenogen ons aankeek en om aandacht vroeg. Sjors dus.
Wat Anouk al aangaf, hij is superaanhankelijk in omgang (meteen haar hand aflebberen enzo. -wat is dat toch met jouw hand en paardentongen? Fonz was er ook al niet bij weg te slaan...). De oogopslag verraadt ook dat het een echte goedzak is. Hij staat rustig te wachten tijdens het opzadelen, doet geen stap verkeerd. :top:

Helaas, de verliefdheid op het eerste gezicht had ik niet, daar ben ik eerlijk in. Maar goed, het zou dan ook niet mijn paard worden dus da's niet relevant. Verliefdheid op het tweede gezicht sluit ik echter niet uit Haha!

Met juist opgebouwde training wordt dit paard echt wel wat. Prik door het aanwezige spek heen :mrgreen: en zie dat er een goede basis onderzit. Maar wat het belangrijkste is: het precies het paard dat Anouk op dit moment wilde hebben, qua karakter en bouw. Ik vertrouw haar dan ook volledig dat ze een goede keus heeft gemaakt, temeer omdat ze al eerder van een 'lelijk' eendje een zwaan heeft weten te maken.
Verder vind ik het wel een goede combinatie, het oogt passend en Anouk kreeg hem in die korte tijd dat ze Sjors -voor de eerste keer- reed best aardig aan de loop; het klikte gewoon. Anouk op haar gemak en dat merkte je in haar rijden en de reacties van Sjors.

anouk, ik heb het al gezegd, maar ik ben echt heeeel blij voor je en ik kan me goed voorstellen dat je helemaal in de wolken bent!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:50

Gefeliciteerd Anouk, de foto's van Sjors waren mij bij eenmaal andermaal ook opgevallen, alleen ben ik opzoek naar een merrie.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:34

Ik had ook al in je andere topic gereageerd met de rijfoto´s maar ik hoop echt dat je nu een fijn paard gevonden hebt. De foto´s zien er goed uit en jullie lijken een mooie passende combi! Ik wens jullie het allerbeste en ik hoop natuurlijk op veel foto´s!!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:12

Heej Anouk, gefeliciteerd!!! Haha! Ik ben echt blij voor je. En je vond het nog wel zo'n eid rijden... maar goed dat je het toch gedaan hebt he!

Heel veel plezier met Sjors toegewenst... en kom volgende week ff naar Saar kijken in haar nieuwe stalletje. Ze heeft het super naar haar zin en al mijn dekens zitten al onder de modder Schijnheilig

Kei stoer paard die Sjors!!!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:55

Anoukie van harte met je knollie! tja ehhh blond dat ik al ff niet echt op bokt heb gezeten als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 00:01

Ja hoor Chronos, maakt niet uit Knipoog.

Maar Missouri, zitten je dekens nog niet vol poep??? Ik heb de dekens van Saar vandaag opgehaald op stal en stond er weer van te kijken hoe ze die had opgeknapt in zo'n korte tijd Haha!.

Hopelijk is Sjors wat schoner *LOL*.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:18

Ehm....ik ben bang dat ik je moet teleurstellen Anoukie...hehehehehe

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:27

Gefeliciteerd!
Mooi beestje hoor en veel plezier ermee OK dan!

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:45

Ik vindt het een erg mooi paard!
Heel veel succes met hem.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:28

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Ik heb namelijk stage gelopen bij Stal Kramer in oud bijerland en daar stond ook een Voltaire genaamd Sjors. Hij lijkt er best op, dat paard was toen (1.5 jaar terug) 3 jaar oud en ze waren hem toen aan het inrijden. Dus als hij nu wat bespierder is geworden zou het hem heel goed kunnen zijn (kan ook best dat hij in de tussentijd van stal is veranderd natuurlijk)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:34

Brendageene schreef:
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Ik heb namelijk stage gelopen bij Stal Kramer in oud bijerland en daar stond ook een Voltaire genaamd Sjors. Hij lijkt er best op, dat paard was toen (1.5 jaar terug) 3 jaar oud en ze waren hem toen aan het inrijden. Dus als hij nu wat bespierder is geworden zou het hem heel goed kunnen zijn (kan ook best dat hij in de tussentijd van stal is veranderd natuurlijk)

Nee, dat is niet de Sjors die jij bedoelt.

Anoukie heeft Sjors namelijk van mij gekocht.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:08

Anouk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Haha!
Sjors moet alleen nog wat afvallen maar daar heb ik wel een goede training/oplossing voor!! Haha! Wil je het weten hoe Verward ga over 1,5 maand met mij mee om te trainen, chronos gaat ook mee

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:28

dynamiek schreef:
Sjors moet alleen nog wat afvallen maar daar heb ik wel een goede training/oplossing voor!! Haha! Wil je het weten hoe Verward ga over 1,5 maand met mij mee om te trainen, chronos gaat ook mee

heb je het nu over de dames of over de paarden Knipoog

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:17

sarabande"]
[quote="dynamiek schreef:

heb je het nu over de dames of over de paarden Knipoog
[/quote]

Zowel voor Dames als de paarden Haha! Haha!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:14

wel graag zuurstof meenemen.....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:22

Anoukie schreef:
Maar Missouri, zitten je dekens nog niet vol poep??? Ik heb de dekens van Saar vandaag opgehaald op stal en stond er weer van te kijken hoe ze die had opgeknapt in zo'n korte tijd Haha!.

Hopelijk is Sjors wat schoner *LOL*.

Nee hoor, Saar krijgt lekker elke dag een flinke laag schoon stro in de stal en met de viezigheid valt het wel mee (alleen die bilsingels... jakkie!!! Knipoog ).

Silly is vooralsnog de ergste... Haha!

Sjors heeft toch 3 witte voeten? Kun je lekker wassen... leuk hoor!! Haha! Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 14:48

He Anouk, gefeliciteerd met je aankoop!
Hij ziet er erg aansprekend uit.

Heb je toch helemaal niet lang paardloos gezeten. Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 17:18

Hahaha Dynamiek, heb je dan een kussen voor mijn billen? Ik kan niet zo lang zitten zonder pijn hoor ,...

Fijn, ik hoor al dat Sjors dus ook een viezerik is Scheve mond . Ik ben een paard gewend dat zijn poep zorgvuldig bedekte met een laagje stro, die was dus echt nooit vies,... Haha!. Mwa dat leren we hem nog wel Nagelbijten / Gniffelen.

Maar fijn Missouri dat Saar nog niet zo vies is als jouw Silly, bij Marcroix was ze het op 1 na vieste paard van stal *LOL*.

En nee Essie, nu een paar weekjes dus niet maar dan gaan we lekker weer aan de slag OK dan! !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:24

Citaat:
Ik kan niet zo lang zitten zonder pijn hoor

comfie zadel lenen??? dan rij je ze er allemaal uit, zonder zere billen!!! Knipoog *LOL* Clown

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 23:46

Ga je me een boomloos zadel aansmeren Haha!???

Nagelbijten / Gniffelen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 23:54

Gewoon zonder zadel Anouk! Als ie wat ruggegraat heeft zit je vanzelf stil en heb je minder last van wrijving op de bips! Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 00:58

Koortje schreef:
Gewoon zonder zadel Anouk! Als ie wat ruggegraat heeft zit je vanzelf stil en heb je minder last van wrijving op de bips! Knipoog

Momenteel moet ik zijn ruggegraat zoeken met een vergrootglas denk ik *LOL*. Nee grapje hoor, sorry Levy Knipoog.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:21

Ik weet het, ik weet het, Sjors heeft hetzelfde probleem als zijn (vorige?? of is het nu nog huidige...?) baasje.....

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:42

smurf schreef:
Citaat:
Ik kan niet zo lang zitten zonder pijn hoor

comfie zadel lenen??? dan rij je ze er allemaal uit, zonder zere billen!!! Knipoog *LOL* Clown

hahah dat wil ik nog wel eens zien Haha!