muziek tijdens paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:18

Ik rijd vaak met oortjes. Ligt aan t paard en wat ik doe. Met echt springen doe ik het niet. Balkjes en dressuur wel.

T laat mij focussen, krijg er een fijner ritme van en daar naast vind ik het gewoon leuk haha.

Zou me niks verbazen als iemand me erop betrapt dat ik zing of neurie op t paard :')

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:52

Arabier schreef:
Ik vind het ook heel chill! Ik rijd dan wel meestal met 1 oortje, en ik doe hem ook uit als er andere mensen in de bak zijn.

oke danku!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:53

nicole_floor schreef:
Als ik voor mezelf rijd heb ik altijd oortjes in. En ik heb mijn paard aan huis, dus ben eigenlijk altijd alleen in de bak.

oke danku!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:54

maximuss schreef:
SweetVanille schreef:
Ik vind het zeer onverstandig. Ten eerste heb je dan je focus niet volledig bij je paard. Je bent aan het rijden, trainen, met je paard bezig, niet met muziekluisteren.
Ten tweede gevaarlijk, je hoort geluiden uit je omgeving minder/niet.

Dit dus...

Je paard verdient je volle aandacht.

ja dat is waar danku

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:55

sterreke98 schreef:
Ik rijd vaak met oortjes. Ligt aan t paard en wat ik doe. Met echt springen doe ik het niet. Balkjes en dressuur wel.

T laat mij focussen, krijg er een fijner ritme van en daar naast vind ik het gewoon leuk haha.

Zou me niks verbazen als iemand me erop betrapt dat ik zing of neurie op t paard :')

haha danku!

bontejames

Re: muziek tijdens paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:07

Dit is erg persoonlijk. Ik VOND het erg fijn om met oortjes te rijden. Dit deed ik ook altijd.

Tot ik er een keer van af ben gevallen, het paard schrok van geluid (wat ik dus niet hoorde) en sprong aan de kant. Zonder geluid was ik waarschijnlijk blijven zitten omdat ik het hoorde aankomen. In dit geval dus niet. Oortjes en mobiel waren ook stuk trouwens.

Rijd nu altijd zonder, zo ben ik nog beter gefocust op het paard en de hulpen die ik geef.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:10

ingvdh schreef:
oortjes met muziek helpen mij juist focus te houden tijdens het rijden in de bak.

ik zie en hoor alles en raak daardoor snel uit mijn concentratie, door de muziek ben ik veel minder afgeleid en alleen maar met mijn paard bezig.

als er iemand les heeft doe ik een oortje uit zodat ik kan volgen waar de lesser heen gaat rijden. Is er geen les let ik gewoon ook op de anderen en hanteer de rijbaan regels, dat is een kwestie van kijken en hoef je niet voor te horen.
Tijdens mijn eigen lessen heb ik geen muziek op maar tettert de instructie door de oortjes heen.

Op straat zou ik het niet doen. Daar is het juist wel weer belangrijk dat je meekrijgt wat er om je heen gebeurd.

Helemaal hier mee eens!
Ik kan zelf nogal zenuwachtig/gespannen zijn en steeds op mijn omgeving letten, of als mijn paard heel kijkerig of wat dan ook is, helpt het mij de omgeving doen negeren en vooral op mn paard + muziek te letten. Paard wordt daar dan ook weer rustiger van omdat ik alleen op haar gefocust ben en niet op: misschien schrikt ze hier van! Oid.
Rij wel altijd met een oortje en de muziek niet op zn hardst.

Elliottt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:27

Ik rij ook vaak met oortjes. Maar doe dit alleen in de binnenbak!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:51

Ik zal er denk ik nooit aan wennen, dat willen rijden met muziek op (via oortjes). Als ik rij, dan werk ik samen met mijn paard en als ik met iemand samenwerk, dan doe ik dat zonder muziek.

In die zin vind ik het net zo asociaal als wanneer je nog een oortje in hebt wanneer je met iemand staat te praten.

Muziek via een speaker op de achtergrond okay (al stoort dat mij ook tijdens het rijden). Maar oortjes, nee, vind dat gewoon niet samengaan met de paardensport. Op instructie/begeleiding na dan.

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 19:48

Elliottt schreef:
Ik rij ook vaak met oortjes. Maar doe dit alleen in de binnenbak!

oke dankjewel!

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 19:49

DewiRox schreef:
Ik zal er denk ik nooit aan wennen, dat willen rijden met muziek op (via oortjes). Als ik rij, dan werk ik samen met mijn paard en als ik met iemand samenwerk, dan doe ik dat zonder muziek.

In die zin vind ik het net zo asociaal als wanneer je nog een oortje in hebt wanneer je met iemand staat te praten.

Muziek via een speaker op de achtergrond okay (al stoort dat mij ook tijdens het rijden). Maar oortjes, nee, vind dat gewoon niet samengaan met de paardensport. Op instructie/begeleiding na dan.

oke dank u!

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:02

Tgoh lijkt me nogal onverstandig omdat je misschien onbewust anders gaat rijden door de muziek. En je hoort natuurlijk je omgeving niet wat gevaarlijk kan zijn als je paard verschiet van een geluid ofzo.
Gewoon radio/speakers lijkt me dan beter.

horselover82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 20:29

ElsieC schreef:
Tgoh lijkt me nogal onverstandig omdat je misschien onbewust anders gaat rijden door de muziek. En je hoort natuurlijk je omgeving niet wat gevaarlijk kan zijn als je paard verschiet van een geluid ofzo.
Gewoon radio/speakers lijkt me dan beter.
oke dankjewel!