Suzanne F. schreef:Anoniem schreef:Een stal uitmesten heeft echt niks met de band met je paard te maken hoor
En doordat iemand anders die stal uitmest, heb ik meer tijd om wel daadwerkelijk wat met m'n paard te doen
Ik vind van wel. En ik voelde me daar prettig bij. Ik wilde dat ook zelf doen. Alles wat er bij hoorde.
De lusten en de lasten. Ik kon ook merken aan de stal of het paard druk geweest was, of dat er iets anders was dan anders. Voor mij hoorde het erbij.
Maar moet wel zeggen dat doordat ik alles wilde doen, ik uiteindelijk gestopt ben met de paarden omdat het een te grote belasting werd. Maar ik zou niet meer een paard willen en deze op volpension hebben staan. Dan maar geen paard.
Ik snap je helemaal. Ik had ze eerst in volpension staan maar kon daar helemaal niet tegen. Er gingen echt dingen niet goed, maar ik voelde me er gewoon niet prettig bij dat ik de helft aan controle kwijt was. Nu mest ik zelf de stallen weer, voer ze, doe ze zelf naar buiten en binnen. Zo veel prettiger. Weet precies wat er in gaat, welk plekje ze vanochtend al hadden en wat niet, of de mest goed is, of ze apart veel plassen misschien... Etc etc. Hoop dat ik het nooit weer in handen van iemand anders hoef te leggen