Hou zou jij je paard adverteren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:36

Hoppit schreef:
[ [url=m/Oi3fSm.jpg]Afbeelding[/url] ]
(drankprobleem is ondertussen onder controle)

_O- _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:38

nine1987 schreef:
[ [url=m/G7zgMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rZar0W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/piYUxQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zou ik zo kopen :D ! <3
Wat een heerlijke knul !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:39

Veraaaaah schreef:
Stel dat ik haar ooit weg moet doen (nooit) dan dit: met een hele grote korrel zout.

Wil je graag elke dag zorgen voor een chagrijnig zeikwijf is dit je ideale paard. Paard kan heel braaf mee wandelen, terwijl ze na 3 minuten besluit dat steigeren, bokken en rennen toch echt leuker is. Ze is blij je te zien, daar houdt het ook mee op. Ze legt haar oren plat als je haar van stal haalt tot je haar met wat eten weer terug in stal zet. Wil je haar aaien in de box? Pas op je vingers. Ohja als er een ander paard langsloopt wil ze nog wel eens happen.
Zo’n chagrijn in een once in a lifetime paard!

Dus wil je veel geld kwijt zijn om elke dag afgezeken te worden? Here she is!

Dit kan de mijne wel zijn :') :')

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:52

Leuk topic, maar ik denk dat de titel gewoon wat verkeerd is. Als we eerlijk zijn zouden we dit nooit in een echte verkoopsadvertentie schrijven :') Maar als we nu eens van het topic maken: wat als... we nu eens allemaal eerlijk zouden zijn in een verkoopsdvertentie. Ik denk dat je dan wel grappige reacties krijgt. :j

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:58

Te koop:

8 jarige eeuwige kleuter.
Houd van slopen en aan dingen trekken.
Is verder net een 600kg schoothondje. Zit het liefst in je binnenzak. (of trekt aan je paardenstaart of bontrandje van je jas)
Met rijden in de bak ziet hij vaak bakkabouters, maar buiten kan er een bus met 80km/u voorbij denderen zonder dat hij reageert.

Afbeelding

Overigens is hij wel lief en een schatje hoor.
maar hij heeft dit weekend in 1 nacht zijn net nieuw gekregen hooizak vakkundig gesloopt.
Dus ik was een beetje boos op onze kleuter. :')

freetorun

Re: Hou zou jij je paard adverteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:03

Wat een heerlijk topic! Ik zou me al schuldig voelen om aan een tekst te denken :') :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:13

Te koop zgan:

Afbeelding

Arrogante kleuter met dubbele ritssluiting.

Luistert (niet) naar de naam Joy.

Back up is haar favouriete versnelling, helemaal als ze iets "moet".

Eten doet ze graag, nu nog over te halen met een emmer biks.
Afbeelding
Afbeelding

Bomproof tot de grenzen van het erf (verder dan dat is ze nog nooit geweest).

Laat nu al mooie gangen zien
Afbeelding
Afbeelding

Prijs notk, zij kiest jou uit, niet andersom. Valt in de hogere prijsklasse, quarters zijn nou eenmaal de audi's onder de paarden, deal with it. Met een beetje mazzel krijg je haar brother from another mother Bentley erbij, ze kunnen niet zonder elkaar:

Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:16

Quarter Audi’s onder de paarden :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:22

Te koop aangeboden voor die ene gestoorde gek die het wel aan durft.

8 jarige Haflinger ruin op Z1 niveau. Heeft hij de geboorte een klap van de molen gehad. Lijkt nooit helemaal goed gekomen.

Als jaarling hengst sprong hij over de hoogste omheiningen heen. Met 2 jaar deed hij dat nogsteeds, maar hij had geen rekening gehouden met zijn topzware gewicht. Hij kwam er niet meer overheen kan ik je zeggen.

Als 3 jarige beleerd. Een trapzak was er niks bij. En, tenzij je van skippybalken houd was het toen der tijd echt het paard voor de simpele ruiter. Hij bleef gewoon staan namelijk, geen beweging in te krijgen.

Tegenwoordig is dat wel anders. Als een of andere Max Verstappen scheurt hij door de bak heen (als je er al op komt). Dat heeft niks met jou temaken hoor. Hij is gewoon een beetje autistisch, maar verder wel lief.

Een echte penny pony met zijn lange manen. Maar laat je niet kisten door zijn aandoenlijke voorkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Met de juiste ruiter best te rijden hoor. Maar dat is meer weg gelegd voor de eerste de beste gestoorde gek die er bovenop durft te gaan zitten.

Prijsklasse onbetaalbaar

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:28

Die dubbele ritssluiting... :') :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:33

Pandora2 schreef:
Die dubbele ritssluiting... :') :')

Haha ja als je het woord koliek noemt in een advertentie komt er nooit iemand opaf natuurlijk. Dus dan maar zo ;) :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:58

Mijn knapperd hoop ik nooit te hoeven verkopen, want zo een als deze vind ik nooit meer!

Zeppoly
Polydor x Amsterdam
Geslacht: Ruin
Geboortedatum: 06-04-2004
Stokmaat: 1,76m

Ontzettend brave ruin, koel in het hoofd en schrikt nergens van. Ook geschikt voor beginners, maar ook mensen met een verstandelijke of motorieke beperking.
Kan zowel alleen als in de groep naar buiten, ook groot verkeer is geen probleem.
Zep kent de oefeningen tot het Z dressuur en kan ook een prima sprong maken.
Kan alleen geladen worden in de trailer. Touwtje over de hals en hij loopt zelf de trailer op.

1 keer per week zijn we vrijwilliger bij paardrijlessen voor verstandelijk beperkte mensen, en Zep wordt bijna dagelijks gereden door een 14-jarige meid.
Je kan hem ook rustig 2 weken stilzetten en daarna weer opstappen en wegrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:27

:wow: Doe mij Zep maar, wat een fantastisch paard.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:39

Speirs schreef:
:wow: Doe mij Zep maar, wat een fantastisch paard.

Dat is ie echt! Zo'n paard als hem vind ik nooit meer.
Hij is erg groot, maar zijn gewicht dubbel en dwars in goud waard.
Hij is ook érg dol op kleine kindjes. Ze kunnen aan hem hangen, onder hem door en vooral erg veel knuffelen <3

Afbeelding

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:43

Leuk, ik doe ook mee

gaan alleen samen weg, zonder elkaar breken ze de boel af..

Daraxo
Vatican x Djanetska
Ruin (ex-dekhengst)
Vos
28-05-1990
1,495

Afbeelding

Bolleke
onbekend x onbekend
Hengst
Zwart
01-01-1986
90 cm

Afbeelding

Daraxo:

Daraxo aka Rax is een ontzettend leuke, lieve en aparte arabier.
Het is geen tut en knuffelpony. Dat is echt niet zijn ding, maar leg er een zadel op en rij het erf af, en dan komt zijn arabierenbloed volledig naar boven.
Voor zijn leeftijd is hij topfit, en een stapritje buiten is ook niet mogelijk. Hij wil alleen maar hard hard hard. Hij is zo goed als bomproof (voor hoever een arabier dat kan zijn)
Je moet echter wel kunnen rijden buiten, want de pit blijft er in zitten, ondanks de leeftijd.
Bakwerk vind hij geen flikker aan, dus dat hoef je ook niet te proberen. Grondwerk vind hij te doen maar ook liever niet. Hij weet precies wat hij wil. Je moet het hem ook echt vragen en niet dwingen.
Rax is namelijk erg goed in je de dodenblik te geven.. (als blikken konden doden waren we ondertussen 384 eigenaren verder geweest...)
Het is een ontzettende lieverd, gaat voor je door het vuur.
Gewoon een fijn paard om mee weg te gaan. Kan ook met alle andere paarden op de wereld, zolang ze maar van "zijn" Bol afblijven.. Delen blijft toch lastig.

Afbeelding

Afbeelding

Bolleke

Bolleke aka Bol is de allerleukste liefste gekste en ontsnappingskoning van de shetten. Deze echte stoere man met ballen wil je echt niet in het groot hebben.
hij ontsnapt ongeveer elke dag en doet dan gezellig zijn rondje.. Ook denkt hij zelf dat hij de grootste van stal is..
Het is een heerlijke tut en frummel pony, dus alles wat je mist bij Rax, zit er bij Bol extra in.
Hij zal je altijd komen begroeten en vind grondwerk juist wel leuk.
Een aanhankelijke mini, die niet van je zijde wijkt.
Bol is een sierlijke en sjieke mini. Dunne beentjes en een mooi lichaam behoren tot zijn eigendom.

Afbeelding

Afbeelding

Samen:

Deze 2 knapste opa's van de paardenwereld kunnen niet uit elkaar. Ze willen samen in een stal en samen in een paddock.
Wanneer je niet doet hoe hun het willen, breken ze de boel af. Dus nee, geen draadje ertussen als je leven je lief is (en je afrastering)..
Ook hebben ze graag hun prive wei, om samen te kunnen rentenieren of senioren...
En ze hebben beide en echte merriehinnek...

Afbeelding

Afbeelding

Prijs: Onbetaalbaar

Weet waar je aan begint, maar wanneer je er aan begint wil je ze nooit meer kwijt...
Daarom mogen ze lekker blijven senioren :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:15

Mijn baasje zal nooit een verkoopadvertentie voor mij opstellen. Dus zal ik het eventjes doen voor jullie }> . Mijn baasje vindt dit namelijk een heel grappig topic....

Drie halen, een betalen.

Te koop, ik, Hercule de Ecueil, stoere merens ruin 1ste premie, 31 aug. 23 jaar. Gemakkelijk in de omgang en super lief voor kinderen en voor onzekere paarden, veulens. Goed om de jeugd te leren hoe zaken moeten zoals beleerd worden in het tweespan, stap/ draf molen, buitenritten etc. Ik heb het vaak graag gedaan en jullie kunnen op mij rekenen.

Sterk en gezond en zelden of nooit ziek ben ik en ik heb geen been gebreken en ook nooit gehad. Aan mij is geen dressuur paard verloren gehad, ik heb het gebracht tot M2 start gerechtigd en toen gaf ik de pijp aan Maarten en geloofde het allemaal wel :7 , wel ben ik een tof buitenrit paard en dan lekker op het gemakje rond kijken zodat ook ik kan genieten van de omgeving vind ik leuk. Zowel onder het zadel als voor de wagen, alleen hetzij in tweespan, ook voor de beginner.

Zelden of nooit schrik ik ergens van, ik ben dapper en menig stout paard is door mij braaf geworden buiten. Ik galoppeer ontzettend graag, maar daar voor moet u wel kunnen rijden, want ik moet altijd beginnen met stevige hoge joepie bokken. Dat kan ik nu eenmaal niet laten, ook al zijn de bokken iets minder hoog als toen ik vier jaar was.
Ik hou van avontuur, dus struin graag door de struiken op zoek naar wild of ander avontuur. Ik ben verkeerssmak en ook tractors etc. zie ik graag.
Als ik respect voor je heb dan loop ik zo de trailer op, zonder enige hulp, maar dan zijn jullie wel paar jaar verder voordat ik dat doe :)) als mijn baasje niet in de buurt is. Zij hoeft alleen maar naar me te kijken en ik doe alles want voor haar vlieg ik want zoveel hou ik van haar.

Ik hou van eten, buiten zijn 7x24 uur en ik hou van mijn vrouw Polie de Bigorre, een merens merrie van 13 jaar, die nu met succes aan de hand gerevalideerd wordt na een enorme smak op de wei. Dus ik rijd weer buiten met mijn baasje die aan de hand Polie mee neemt. Waar Polie gaat ga ik of beter gezegd waar ik ga gaat zij en ons uit elkaar halen is geen goed idee!

Ik hoorde dat er ongerustheid bestaat over de komst van de wolf in Nederland. Een wolf kunnen Polie en ik gemakkelijk aan. Een grote hond is ooit bijna vermoord door ons, want die boxer "trut" dacht dat ze zo ons weiland kon op stappen :o? . Daar was ze al gauw achter en alleen mijn baasje kon voorkomen dat ik haar afmaakte, samen met mijn vrouw Polie.

Ik heb humor, ben ondeugend en als mijn baasje roept, plaag ik haar graag door de andere kant op te rennen. Mijn vrouw Polie is helaas van de brave en die luistert wel en tja waar Polie gaat ga ik, zoals jullie op onderstaand filmpje kunnen zien. Ze twijfelde wel eventjes of ze me zou volgen, maar helaas was ze zoals gewoonlijk te gehoorzaam.

Ik word dus 23 jaar en heb nog lang jaren voor me liggen. Mijn vader Unité de Gelre is namelijk onlangs 31 jaar geworden en ziet er als een echte Adonis uit, hij is net als een jonge God. Dus mijn genen zijn goed. <3

Ik schreef 3 voor de prijs van één. Tja mijn baasje krijgen jullie er ook bij. Ik kan twee hooguit drie weken zonder haar. Dan begin ik weg te kwijnen en af te vallen en dat stopt pas of als de dood er op volgt, of als baasje er weer is. Dat is nu het enige dat niet stoer is aan mij.

Hier onder het filmpje, let niet op de modder want we hadden net paar dagen enorme hoosbuien achter de rug, dus het spetterde heerlijk...

https://photos.app.goo.gl/6CFsJRqqzQESncSF3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 18:03

Special_Da schreef:
Leuk topic, maar ik denk dat de titel gewoon wat verkeerd is. Als we eerlijk zijn zouden we dit nooit in een echte verkoopsadvertentie schrijven :') Maar als we nu eens van het topic maken: wat als... we nu eens allemaal eerlijk zouden zijn in een verkoopsdvertentie. Ik denk dat je dan wel grappige reacties krijgt. :j

Maar dat kan ik niet meer wijzigen of wel?

freetorun schreef:
Wat een heerlijk topic! Ik zou me al schuldig voelen om aan een tekst te denken :') :')

Ja daarom heb ik het met een beetje zelfspot gedaan, dat helpt :P

Hahahah Gimme spurs, luistert NIET :')

Moet echt lachen met jullie advertenties :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:09

Pandora2 schreef:
nine1987 schreef:
[ [url=m/G7zgMk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rZar0W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/piYUxQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze zou ik zo kopen :D ! <3
Wat een heerlijke knul !

Sorry... Nog steeds niet te koop.. :P
Wel bedankt.. <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:10

Heb met mijn pony een veelste emotioneel verhaal er van gemaakt. Conclusie dat ze nooit verkocht is. Het schrikt mensen toch wel wat af. En ik kon ook niet zonder haar :+ ( kon haar beter wél verkopen,dan had ze waarschijnlijk nog wel geleefd...)

Dus áls ik ooit nog een paard verkoop hou ik het kort, simpel en zakelijk.

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:22

Zo, ik heb mezelf er ook aan gewaagd, wat een eng idee om te beginnen schrijven zeg, moet er niet aan denken om dit ooit 'voor echt' te moeten doen :=

TE KOOP:

Lot van 2 paarden, worden enkel samen verkocht, aangezien ze nogal aan elkaar gehecht zijn en beide tekenen van verlatingsangst vertonen. Beide paarden bevatten gebruikssporen, maar kunnen zeker nog een ronde mee, mits ze goede zorgen krijgen. Belangrijk om te weten is dat beide paarden naast een grote voorliefde voor elkaar, ook helemaal gek zijn op (heel veel) eten. Liefst ongezonde dingen, zoals koekjes enzo, krijgen ze die niet genoeg, dan gaan ze gekke dingen doen...
Afbeelding

PASPOORTJES:
Dilick au Bois le Miot
Roepnaam: Jules
Ras: Fjord
15 jaartjes jong (08-05-2002)
Ruin, al denkt hij zelf soms nog dat hij hengst is, aangezien hij pas sinds zijn 11e jaar ruin is..
Bereden OHZ, kan wat VD en doet graag grondwerk!
Afbeelding

Jules is een echte grappenmaker. Gekke bekken trekken is -naast eten, natuurlijk- zijn grootste hobby. Hij is een betrouwbaar en rustig paard, van het introverte type. Dat betekend dat het belangrijk is dat hij ook het nut inziet van de dingen die je doet. Heeft hij geen zin, dan zal hij dat goed laten merken, hij doet het uiteindelijk wel voor je, eens je hem mee hebt of als je koekjes hebt, die werken ook ALTIJD :Y) .
Jules is een echte held op sokken, hij doet zich voor als een hele stoere wilde hengst, maar is stiekem bang van spoken, dan heeft hij een maatje/mensje nodig die hem daarin bevestigd...

Hij is een echte Fjord, dus heeft ook zijn koppige kantjes, maar in feite is hij een gouden paardje, met een groot hart voor iedereen die lief voor hem is (en eten bij zich heeft)!
Afbeelding

Jules heeft één technisch mankement, iets met een koliek en een weekje in de kliniek, dit is goed 'opgelapt' in de kliniek, maar hij heeft er wel een mooi (bijna onzichtbaar) litteken op zijn buik aan over gehouden.

Vlekje
Roepnaam: Vlekje
Ras: Shetlander
+/- 30 jaartjes jong (papierloos)
Merrie
Beleerd OHZ en voor de wagen, kan wat VD, is eigenlijk op pensioen
Afbeelding

Oude, maar taaie dame, die nog steeds het nodig pit heeft. Vlekje is een schat van een pony, maar ook stront eigenwijs en soms ronduit onbeleefd. Vooral als er eten in het spel is, maken haar manieren vaak plaats voor vraatzucht..
Vlekje is een echte shetlander, een van haar favoriete bezigheden is dan ook ontspannen. Vooral als haar grote vriend niet in de buurt is, is geen hek of draad veilig, ze durft ook weleens door de poort van de stal te kruipen.

Vlekje is sociaal naar andere dieren toe, ze kan het prima vinden met koeien, maar ook met katten heeft ze geen probleem. Vlekje is daarnaast ook erg geschikt als kinderpony, tenzij ze geen zin heeft, dan loopt ze wel weg :j
Afbeelding

Koop je ze nu, dan krijg je er een berg wintervacht gratis bovenop :j
Afbeelding

De paarden worden enkel samen verkocht, aangezien dit, naast eten hun favoriete gemeenschappelijke activiteit is...
Afbeelding

Ze zijn overigens ook heel handig als hulpjes bij het uitmesten...
Afbeelding Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Kortom,
Een gouden zaakje voor wie opzoek is naar twee eigenwijze donderstenen en zichzelf graag blauw betaalt aan kilo's hooi en snoepjes :j

Sponsors mogen zich overigens ook altijd aanmelden, die mogen gerust wekelijks een bezoekje komen brengen, tegen een kleine vergoeding ;) !
Laatst bijgewerkt door s_v op 03-04-18 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 18:26

Whahahaha dat zeg ik ook altijd, ik heb sponsors nodig :P

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:28

S_V.. Krijgen we de kat er gratis bij? <3

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:29

Granoek schreef:
Whahahaha dat zeg ik ook altijd, ik heb sponsors nodig :P

Of de lotto winnen, dat zou ook handig zijn :D

nine1987 schreef:
S_V.. Krijgen we de kat er gratis bij? <3

Tegen een meerprijs is alles mogelijk ;) Het gaat hier namelijk om een uiterst paard makke kat, met ervaring, die zijn best zeldzaam :j

Afbeelding