Dingen die je je afvraagt - paardgerelateerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:25

Was een witte rijbroek niet omdat je dan de been ligging van de ruiter beter kon zien als jury.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:28

Brainless schreef:
0Lunerancea0 schreef:
Waarom je van de KNHS maar met een zeer beperkt aantal bitloze optomingen mag starten en waarom je vanaf een bepaald niveau dressuur met een stang en trens móet starten ...

Is al enkele jaren (sinds 2010) niet meer verplicht.
http://www.horses.nl/sport/dressuur-spo ... rand-prix/

De KNHS ja, maar internationaal (dus FEI en zo) is toch nog steeds wel verplicht met dubbel bit?
(Sorry als mijn vraagstelling niet duidelijk genoeg was :x )

Maanlicht

Re: Dingen die je je afvraagt - paardgerelateerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 13:45

Wie heeft ooit bedacht om met paarden te gaan springen?

alice0cullen

Re: Dingen die je je afvraagt - paardgerelateerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 14:08

Mensen rijden op allerlei dieren, koeien, struisvogels, olifanten, kamelen, koeien. Al eeuwen lang, maar ik denk dat paarden de norm zijn geworden aangezien ze er goed uitzien, makkelijke rug hebben in vergelijking dan een koe of een hert, daarbij zijn herten enorm schrikkerig, dit is hoe ze overleven en ik denk niet dat je dit er echt uit kunt fokken.

Daarbij zijn paarden sneller, kunnen ook lasten trekken en zijn ze eigenlijk alleen niet uitgestorven als soort door zich te laten domesticeren. Zebra's zijn onwijs harde dieren met sterke hoeven en een nog sterker karakter, zijn veel oplettender dan paarden, maar ze zijn ook kleiner en over het algemeen niet sterk genoeg om mensen te dragen of karren te trekken.

Er zijn wel eens onderzoeken gedaan met zebra's en er zitten er een aantal bij die zich laten berijden maar dit zegt niks over de grote populatie. Heb wel eens gelzen dat iemand vier zebra's probeerde te beleren voor een kar en dit lukte, maar alleen hij kon er iets mee en zelfs dan waren er dagen dat ze alleen maar konden bokken en bijten. En als ze een leeuw kunnen doodtrappen vermoed ik dat ze gewoon te wild blijven, ze laten zich soms tam maken, maar nooit temmen.

https://www.google.nl/amp/s/www.scienti ... ijden/amp/