is het normaal..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:34

bigone schreef:
Kuggur schreef:
Ik accepteer geen enkele voorwaarde van dergelijke aard bij verkoop. Verkocht= verkocht.

Heb je gelijk in, maar wanneer de mogelijkheid zich aandient maak ik er wel gebruik van en geef ik ze nog even een aai over de bol. Nu lopen ze nogal verspreid over de wereld dus de meesten worden op afstand gevolgd maar enkelen zijn binnen enkele uren rijden en die eigenaren hebben er zo één keer in de x aantal jaren geen probleem mee.

Dat is een andere zaak, ik heb ook wel eens een ex eigenaar van één van onze paarden over de vloer gehad omdat ze in de buurt was en even langs wilde komen. Heb ik geen probleem mee. Maar wel als dat als koopvoorwaarde zou zijn gesteld ;) .

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:40

Contact houden of bv bevriend raken op fb zodat ze daar de boel kunnen volgen prima. Rijden op zich ook, maar dan wel als jij daar ook mee eens bent natuurlijk. Anders wordt het straks misschien zo'n gevalletje dat diegene 3 keer in de week gaat rijden, gratis. :+

Hoeft niet natuurlijk, maar die kans bestaat wel. Zeker als paardlief in de buurt gaat staan.

Hier heb ik de fokker en enkele andere mensen die Elano kennen bevriend op fb. Kunnen ze alles volgen. Post vaak genoeg wat. Meer dan een like of reactie krijg ik over het algemeen niet. En als ik een vraag heb aan de fokker kan ik die altijd stellen. Ook fijn. :P

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:46

Mijn pony werd ook verkocht met de vraag of ze nog mochten komen kijken. Hoewel ik daar absoluut geen probleem mee had, zijn ze nooit gekomen. Ik vind de vraag om af en toe nog iets te horen of eens te komen kijken normaal.
Met er nog op rijden zou ik ook wel wat meer moeite hebben.

Dit gaat over grenzen. De vraag is dan denk ik ook niet wat anderen zouden doen hiermee, maar wel waar ligt jouw grens? Door van in het begin duidelijk jouw grenzen aan te geven voorkom je dat er later problemen of frustraties opduiken.

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:46

Ik vind het ook een vreemde voorwaarde als deze als harde eis wordt gesteld, vooral het rijden. Bij de koop van mijn paard kwam wel een "laat je nog eens weten hoe het met hem is", wat ik niet meer dan normaal (en juist leuk) vind. Ik heb de vorige eigenaresse op Facebook en heel af en toe stuur ik haar persoonlijk nog een update die niet "facebookwaardig" is. Zou het ook prima vinden als ze eens in de buurt is en langs wil komen, maar juist omdat ze zo relaxed en vrijblijvend over komt. Verkocht is verkocht, als je zulke eisen wilt stellen dan moet je het dier houden of verleasen.

Een kennis van mij heeft een paard gekocht en is toen nog praktisch gestalkt door de vorige eigenaar. Om een andere reden werd het paard verhuisd naar een andere stal. De vorige eigenaar heeft toen blijkbaar alle mensen met paarden in een straal van zoveel meter/km van hun huis gebeld of ze wisten waar paard X was. Gelukkig vonden die mensen het maar apart en hebben ze niets gezegd. Uiteindelijk heeft de vorige eigenaar paardlief nog wel eens gezien, maar wel op een neutrale locatie. Kan me heel goed voorstellen dat je zo'n vorige eigenaar niet graag bij je stal op bezoek wil hebben.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:15

Toen ik mijn pony die ik van veulen af aan al had moest verkopen wegens omstandigheden was ik daar ziek van. Ze is terug gegaan naar de fokker en zij zou persoonlijk verder gaan rijden op haar en het bos in gaan, want ze had verder geen verkeersmak op paard staan. Wat gebeurde er? Ze gooide haar in de lessen. Dat ging mis ( dat had ik haar ookal verteld...als die pony ergens een hekel aan had was het wel in de bak lopen ). Ze werd doorverkocht. Ze liet mij nooit weten waarheen, terwijl ze me beloofd had dat als ze wegging, ik nog afscheid mocht komen nemen. Ik moest van een ander horen dat ze inmiddels dus al weg was. Fokker deed net alsof ze niet meer weet waarheen. *ergens in Overijssel * was haar antwoord. Die mensen hebben haar gevraagd dat als de eigenaresse voor hun ( ik dus ) nog contact wilde het altijd mocht. Tegen die mensen heeft ze gezegd dat ik er geen behoefte aan had. ( zo gemeen ).

Een vriendin van mij heeft na 2 jaar zoeken haar een mail gestuurd dat het schandalig was dat ik niet mocht weten waar ze was, dat dat iets is voor de nieuwe eigenaren om te beslissen of ik mocht komen.
Uiteindelijk stuurde ze een website van die mensen ( die fokken met honden ). Ik keek gelijk..website uit de lucht....spoor liep dus dood. Na een paar maanden keek ik nog eens en de website was online! Zo doende kwam ik aan het mail adres van de nieuwe eigenaren.
ik heb ze gelijk gemaild en afgesproken.

Op de dag dat ik kwam kijken ging ik helemaal niet van rijden uit...was al blij dat ik mocht komen kijken.
Zij zeiden dat ik lekker een buiutenrit mocht gaan maken. Ik zei dat ik de weg niet wist dus is de dochter van de eigenaresse meegefietst. Ik heb er serieus van gehuld van geluk en denk dat ik anderhalf uur gereden heb!
Ik zag dat de pony het super goed heeft en dat geeft me rust.
Ik heb de eigenaresse op fb . Maar het is zeker niet zo dat ik daar de deur plat loop. Na die keer ben ik er ook niet meer geweest, maar wel contact via fb

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:19

Maar is het nu echt een harde voorwaarde of meer een soort van vraag. Mogen we het paard af en toe nog zien en misschien een keer op rijden.
Ik zou dat al heel anders vinden dan wanneer er wordt gezegd: we willen het paard wel blijven zien en ook op rijden.
Daar zit al een groot verschil in met wat ik zou antwoorden

lnvdh

Re: is het normaal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 11:25

het komt niet op papier te staan maar het is wel een voorwaarde/ eis van ze. Dat ze willen dat ze bij de nieuwe eigenaar af en toe langs mag komen om hem te knuffelen en als ze zin heeft te gaan rijden. Geven aan dat het misschien nog maar een paar x zal gebeuren maar ik wil hier niet aan mee doen. Ze wonen in de buurt en ik wil gewoon afspreken.. verkocht is verkocht, langskomen is prima maar rijden bepaal ik zelf. ik heb dit ze voorgelegd maar nog geen reactie gekregen dus wacht het af. Ergens krijg ik er een nare smaak van in mijn mond maar goed ik moet het zakelijk zien. Ik kan wel denken, het komt niet in een contract dus het is straks hun woord tegen de mijne maar ik ken die mensen niet goed genoeg en heb geen zin in gestalk ed. Gewoon langskomen om te kijken hoe het met hem gaat is geen enkel probleem. rijden vind ik een brug te ver.. Ze snappen niet waarom ik hier moeilijk over doe en heb nu gezegd dat ik het voor mezelf doe om mezelf te beschermen. We wachten het af en anders idd op zoek naar een andere

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:27

Eisen om te rijden zou ik niet mee akkoord gaan...sowieso met eisen niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:34

lnvdh schreef:
het komt niet op papier te staan maar het is wel een voorwaarde/ eis van ze. Dat ze willen dat ze bij de nieuwe eigenaar af en toe langs mag komen om hem te knuffelen en als ze zin heeft te gaan rijden. Geven aan dat het misschien nog maar een paar x zal gebeuren maar ik wil hier niet aan mee doen. Ze wonen in de buurt en ik wil gewoon afspreken.. verkocht is verkocht, langskomen is prima maar rijden bepaal ik zelf. ik heb dit ze voorgelegd maar nog geen reactie gekregen dus wacht het af. Ergens krijg ik er een nare smaak van in mijn mond maar goed ik moet het zakelijk zien. Ik kan wel denken, het komt niet in een contract dus het is straks hun woord tegen de mijne maar ik ken die mensen niet goed genoeg en heb geen zin in gestalk ed. Gewoon langskomen om te kijken hoe het met hem gaat is geen enkel probleem. rijden vind ik een brug te ver.. Ze snappen niet waarom ik hier moeilijk over doe en heb nu gezegd dat ik het voor mezelf doe om mezelf te beschermen. We wachten het af en anders idd op zoek naar een andere

Met dergelijke eisen zou ik niet akkoord gaan. :)
Wanneer een eigenaar eens langs wil komen, dikke prima over het algemeen. Maar eisen dat ze mag rijden als ze zin heeft? :?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:41

Nou denk dat ik even 10 paarden ga kopen en daarna verkopen met de eis dat als ik zin heb dat ik even gratis kom rijden. :))

Eisen zou ik ook niet mee akkoord gaan. Als zij vinden dat zij moeten kunnen rijden zou ik al voor een ander paard zoeken. Je weet het nooit. Hoor wel vaker rare verhalen van oud-eigenaren die de boel stalken en zonder aankondiging bij je op de stoep staan. Soms zelfs zo erg dat paard maar verkocht wordt.. :(

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:44

Rijden sowieso altijd in overleg, niet dat jij thuis komt en je paard is ineens uit de wei geplukt. Dat zou ik ook niet waarderen. 2x per jaar is meer dan zat

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:49

lnvdh schreef:

Helemaal eens met je allerlaatste zin, behalve het afwachten; paarden genoeg. Ik zou ze beleefd vertellen wat de reden is waarom je hier niet in meegaat, en de onderhandelingen afkappen. Zoals je zelf zegt, zie het zakelijk.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:04

Afbeelding

Maar waarom moet er altijd gereden worden? Dat snap ik echt niet. Een paard is toch ook leuk als je er niet op rijdt?
Ik was echt super in de wolken om mijn pony te mogen zien op haar nieuwe adres..ff een aai..een knuffel nadat ik jaren gezocht heb. Het is dat zij zeiden dat ik op buitenrit mocht. Ik had niet eens rijkledij aan :')

Foto is dus tijdens mijn bezoekje

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 13:28

Ja geen idee, sommige mensen zien nu eenmaal een paard puur voor het rijden.. bij mij staat het rijden pas op plek no tig... goed verzorging huisvesting, onderlinge band, en lol en liefde staat op no 1 en dat krijg je ook door ernaast ermee bezig te zijn ( wandelen poetsen kroelen zwemmen grazen longeren grondwerk etcetc) Ik merk dat ik idd steeds meer achterdochtiger begin te worden en misschien maar voor mezelf de keuze moet maken hier niet mee verder te gaan

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:47

Hier ook een oude eigenares die elk jaar eens langs komt om te kijken hoe het met haar oude merrie gaat. We hebben wel ook meestal eens in het jaar contact samen.
Ze woont op 1,5uur rijden en vind het een leuk gebaar dat ze interesse toont.

Maar zou het niet fijn vinden wanneer een eigenaar, en vooral als ze ook nog eens dicht in de buurt komen, elke week langs zouden komen bij wijze van.
Een stukje "loslaten en geleidelijk afscheid nemen" hoort er toch wel bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:50

lnvdh schreef:
Ja geen idee, sommige mensen zien nu eenmaal een paard puur voor het rijden.. bij mij staat het rijden pas op plek no tig... goed verzorging huisvesting, onderlinge band, en lol en liefde staat op no 1 en dat krijg je ook door ernaast ermee bezig te zijn ( wandelen poetsen kroelen zwemmen grazen longeren grondwerk etcetc) Ik merk dat ik idd steeds meer achterdochtiger begin te worden en misschien maar voor mezelf de keuze moet maken hier niet mee verder te gaan

Gewoon vertellen dat je de pony graag een nieuw en goed tehuis wil geven maar op jouw voorwaarden, dus langskomen op afspraak wanneer het jou schikt en geen ritjes, punt en anders moeten ze maar een ander plekje zoeken.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 14:05

yep, dat heb ik ook gezegd. we wachten het wel af. Als er morgen geen reactie is ( na twee dagen) dan haak ik zelf af.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:59

lnvdh schreef:
yep, dat heb ik ook gezegd. we wachten het wel af. Als er morgen geen reactie is ( na twee dagen) dan haak ik zelf af.

Dat lijkt me heel verstandig.Er staan toch ontzettend veel leuke paarden te koop,dan kun je beter nog eens verder kijken naar een paard waar je geen exen bijgeleverd krijgt.Wat is er zo geweldig aan dit paard dat je deze perse zou willen hebben?En ik heb echt wel meegevoel met mensen die om meestal financiele redenen hun paard moeten verkopen,maar daar kan de nieuwe eigenaar dan toch niets aan doen.Verleas hem dan,dan blijf je eigenaar en hebt minder kosten.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:04

Ja best brutale vraag. Zou je met je auto moeten doen. Te koop maar als ik hem nog eens nodig bebben wil ik hem blijven gebruiken. Of met je huis. Ik kom af en toe nog een nachtje slapen hoor...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:11

Pas op hoor... De oud-eigenaar van mijn paarden heeft mij gestalkt tot ik uiteindelijk de politie eropaf heb moeten sturen. :Y) Hele goede afspraken zwart op wit maken is dus geen gek idee.

gertjan1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:11

Ik snap dat de oude eigenaar wil weten dat het goed met het paard gaat. Ik zelf app nog regelmatig met haar oude eigenaren en heb viavia zelfs contact gekregen met d'r fokker! Als het echt je droompaard is zou ik gewoon het gesprek aangaan maar er zijn zoveel paarden dus zou niet tegen je zin instemmen met zulke eisen en ja de eis om te blijven rijden is niet normaal {:)-:(

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:16

Ik heb eigenlijk met alle oude eigenaren van mijn paarden nog contact. Ze zijn ook altijd welkom om langs te komen, maar doen dat eigenlijk nooit. Ze volgen me op fb/instagram, waar ze de dieren geregeld langs zien komen, als er iets mee mis is dan stuur ik het ze vaak zodat ze het weten. Verder zijn alle beslissingen natuurlijk mijn beslissingen en dat weten ze ook, maar ze weten ook dat ik altijd het beste voor de dieren voor heb, dus ze staan altijd volledig achter alles wat ik doe.

De oude eigenaar en fokker van onze E pony woont in Tsjechie, waar we haar ook vandaan hebben, die volgt ons vooral via FB. De fokker en dus oude eigenaresse van Bright spreek ik soms nog en ze komt ons altijd aanmoedigen op de hengsten keuring, super leuk. De oude eigenaresse van Valntino he ik altijd heel veel gesproken, omdat Valentino eigenlijk vaak wat mankeerde, maar ik heb dat nooit vervelend gevonden want ze is een top persoon en heeft hem mij toen zo gegund, vond alleen maar fijn met haar de opties te bespreken etc. Enige waar ik geen contact mee heb is de oude eigenaresse van Casper, maar dat is omdat ik overal geblokkeerd ben :') Maar dat lag ook een beetje anders, omdat ik daar een verwaarloose pony opgehaald heb ipv de gezonde pony van de vehalen.

Maar vragen of ze er nog op mogen blijven rijden; noway. Als je eens per jaar komt kijken, mag je er vst wel een rondje op hobbelen als je dat leuk vind, maar om hem te verkopen met de "eis" dat ze hem willen blijven rijden; hou hem dan lekker zelf. _O-

Oh wauw Chiave, serieus? :wow:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 15:32

Ik laat het vorige eigenaren wel weten als hun ex-dier overleden is.Tenminste als ik de ex-eigenaar nog kan opsporen.Dat zie ik als een soort familiebericht.Dan vind ik het zelf ook nog wel fijn om even over de overledene te kunnen praten met iemand die hem ook gekend heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:26

anjali schreef:
Ik laat het vorige eigenaren wel weten als hun ex-dier overleden is.Tenminste als ik de ex-eigenaar nog kan opsporen.Dat zie ik als een soort familiebericht.Dan vind ik het zelf ook nog wel fijn om even over de overledene te kunnen praten met iemand die hem ook gekend heeft.

Dat is netjes, ik heb met twee eigenaren van dieren die van ons zijn geweest zelfs de afspraak dat in geval van niet meer voor kunnen zorgen ze weer bij mij komen. Die twee dieren hebben ontzettend veel voor ons betekend, voor heel veel geld ook weggegaan maar wanneer ze oud zijn zorg ik er voor tot het einde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:13

Als je het precieze adres niet doorgeeft kan ze ook niet zomaar komen. En anders kan je altijd een nep adres opgeven. Verkocht is verkocht dan heeft ze verder niks over het rijden te vertellen. Eens opzoeken kan ik me in vinden, maar uitetaard wel op afspraak.