Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:33

Jeetje wat een heftige situatie, allereerst heel veel sterkte in deze nare tijd.... :(:) Ik snap je tweestrijd heel goed...
Wat jammer dat je een eind uit de regio zit, ik had je graag willen helpen. Hier is altijd ruimte, ook in het hart, voor een paard.
Mocht je advies willen of vragen hebben, PB mij gerust, ik wil je graag (proberen te) helpen, want ik vind het echt ontzettend mooi dat je de wens van je zusje zo uit wil laten komen. :j Sowieso een tip vooraf, zorg dat je het paard in de gaten houdt als je het ergens stalt, ga onverwacht langs om te kijken of het nog goed met hem gaat. Helaas komt niet iedereen zijn beloftes na -O- Hoe oud is het paard?

Anoniem

Re: Hallo iedereen die met mij mee zou willen denken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:41

Heel veel sterkte ts!

Ik zou gaan zoeken naar een volpension. Dus dat jij er geen omkijken naar hebt maar het paard wel verzorgt word. Dus inclusief voeren en dekens wisselen. Laat iemand mee gaan die er wel verstand van heeft (misschien iemand van bokt? Ik woon in Drenthe anders had ik wel met je mee gewild!)
En ga dan naar een bijrijder zoeken. Misschien een ouder iemand die zelf al eens een paard heeft gehad, maar dit financieel niet meer kan behappen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:41

Allereerst heel veel sterkte TS, wat een verschrikkelijk situatie. :(:)

Ik lees meerdere reacties over een leaser zoeken en ik denk dat dat helemaal niet zo'n verkeerd idee zou zijn. De stallingkosten worden dan gedragen door de leaser en diegene heeft een soort eigen paard, zodat jij er niet verplicht naartoe hoeft te gaan. Jij blijft wel de eigenaar van het paard. Wel belangrijk om in het achterhoofd te houden, is dat een paard ziek kan worden en die kosten flink op kunnen lopen. Die kosten komen voor jouw rekening. Zelfde als een hoefsmid, tandarts, nieuwe spullen voor paard, etc. Het is ook maar net wat je afspreekt met een leaser.
Wat vooral heel belangrijk is, is dat je je laat helpen door iemand met verstand van paarden. Bijvoorbeeld door een staleigenaar waar het goed mee klikt, zodat deze een oogje in het zeil kan houden en kan meekijken voor een geschikte leaser. Ga gewoon eens langs bij wat stallen in de buurt met jouw verhaal en kijk waar jij een goed gevoel bij krijgt.
Ook zou ik iemand met juridische kennis naar een eventueel lease contract laten kijken. Helaas zijn er veel conflicten in de 'paardenwereld', omdat overeenkomsten vaak ontbreken of waardeloos zijn. :+
Dan ten slotte toch een kleine waarschuwing om vooral voorzichtig te zijn. Een paard kan flink wat geld opleveren en er zijn genoeg mensen die een paard wel voor een prikkie zouden proberen te kopen van iemand die er geen verstand van heeft. Helaas.

Heel veel succes en sterkte!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:42

pfff heftig. Ik wens je heel veel sterkte. Ik zou je willen adviseren om eerst alle energie aan je zus te geven. Het paard staat op pension en wordt verzorgd.

Ik kom uit de buurt van Haarlem en loop al zo'n 40 jaar mee in de paardensport in Haarlem en omgeving. Ik heb niet de tijd en niet de ruimte om het paard zelf op te vangen.
Maar ik wil wel met je meedenken en sparren over een passende plek voor het paard in jullie buurt, passend bij de wensen van jouw zus, van het paard en van jou.

Hele dikke knuffel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:53

Wat ontzettend goed van je zusje dat ze zoveel in orde heeft gemaakt voor haar paard, maar ook wel heel erg zwaar voor jou om deze zorg erbij te krijgen. Ook al speelt geld op dit moment blijkbaar even geen rol, het is wel een levend wezen waar je ineens verantwoordelijk voor bent. Dat lijkt me helemaal moeilijk omdat je zelf geen ervaring met paarden hebt. Paardenmensen denken hier vaak wel makkelijk over, gewoon het paard ergens op een pensionstal zetten waar hij veel/permanent buiten kan rondlopen of een leaser/bijrijder zoeken die je alle werk uit handen neemt.
De mensen die dat voorstellen weten echter wat ze moeten denken/doen als de pensionstalhouder/leaser/bijrijder opbelt met de mededeling dat het paard kreupel loopt, koliek lijkt te hebben, hapt bij het aansingelen, niet goed met de merries lijkt te kunnen of misschien toch iets van een vitamine/mineralenbrok nodig heeft omdat hij niet genoeg lijkt te hebben aan het hooi alleen. Als je helemaal niets van paarden afweet dan is dat ontzettend lastig en pijnlijk, want je wilt heel graag de juiste antwoorden geven en de goede dingen doen, maar je weet gewoon niet wat die zijn.
Leasers, bijrijders en volpension werken alleen zolang er niets met het paard aan de hand is; zodra er problemen zijn wordt de eigenaar gebeld en als die niets van paarden weet dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Helaas las ik net dat je je zusje waarschijnlijk niet meer zult spreken, want dan zou het misschien nog een optie geweest zijn om uit te vinden welke ruiters/trainers zij echt bewondert. Als er mensen zijn die de goedkeuring hebben van je zusje (misschien dat stalgenootjes dat anders weten?), dan zou je erover na kunnen denken om het paard daar in training te zetten. Mochten die dan een ruiter vinden waar het mee klikt, dan kan hij misschien naar die persoon en is dat misschien wel een alternatieve oplossing voor dit probleem.
Het is niet letterlijk wat je zusje aan jou gevraagd heeft, maar aan de andere kant weet jouw zusje waarschijnlijk ook niet of haar paard geschikt is om langere tijd stil te staan en niets meer te doen. Als dat nu na vrij korte tijd al zo'n groot probleem qua gedrag is, dan zou het zomaar kunnen dat definitief op pensioen zetten voor dit paard niet de meest paardvriendelijke oplossing is.

Ik snap dat dit tegenstrijdig klinkt want dit is niet letterlijk wat je zusje je heeft gevraagd, maar in feite heeft ze je twee dingen gevraagd; en het paard niet te verkopen en er ook zo goed mogelijk voor te zorgen. Maar als het paard bij jou door jouw gebrek aan paardenkennis ongelukkig wordt, dan voldoe je in mijn ogen ruimschoots aan je tweede belofte als je een nieuw, beter huisje zoekt voor je paard, eentje met een eigenaar die weet hoeveel tijd een paard kost, die het paard dagelijks kan controleren op kwaaltjes en deze kan verzorgen en er misschien ook nog mee wil trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:05

Wat een ontzettende lastige situatie en ook verdrietig. Ik snap haar, en ik snap jou.

Ik zou ten eerste niet je dochter pushen om op les te gaan en er voor te zorgen, daar vind ik haar nog vrij jong voor om daar de verantwoording voor te dragen. Want dan komt het nog steeds op jou terecht met verzorging enzo. En dat elke dag. Als je dochtertje nu wel enthausiast is met jou idee, dan zou ik ook een volwassen iemand zoeken die het paard verzorgt en rijd en het paard onderhoudt (niet financieel maar wel de dagelijkse zorg en beweging etc). Daar kun je best wel iemand voor vinden denk ik.

(heb dit zelf ook eens gedaan, kon het paard zowat als mijn eigen paard beschouwen en dat was ontzettend leuk!)

Zoek er eventueel een tweede iemand bij, als de een niet kan of ziek is kan de ander. En dat jij uiteraard eigenaar blijft van het paard en berijkbaar bent voor als er iets is of beslissingen moeten genomen worden.

Super fijn van je zusje dat ze de financiele dingen allemaal geregeld heeft voor haar paard. Je kunt het in ieder geval proberen. Werkt het echt echt echt niet, dan kun je altijd nog beslissen om het paard uiteindelijk te verkopen. Probeer dit nog met je zus te bespreken dat je het dolgraag wilt proberen maar dat als het echt niet lukt dat je er dan een superbaas voor gaat zoeken.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:11

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:43

xyzutu2 schreef:
Wat ontzettend goed van je zusje dat ze zoveel in orde heeft gemaakt voor haar paard, maar ook wel heel erg zwaar voor jou om deze zorg erbij te krijgen. Ook al speelt geld op dit moment blijkbaar even geen rol, het is wel een levend wezen waar je ineens verantwoordelijk voor bent. Dat lijkt me helemaal moeilijk omdat je zelf geen ervaring met paarden hebt. Paardenmensen denken hier vaak wel makkelijk over, gewoon het paard ergens op een pensionstal zetten waar hij veel/permanent buiten kan rondlopen of een leaser/bijrijder zoeken die je alle werk uit handen neemt.
De mensen die dat voorstellen weten echter wat ze moeten denken/doen als de pensionstalhouder/leaser/bijrijder opbelt met de mededeling dat het paard kreupel loopt, koliek lijkt te hebben, hapt bij het aansingelen, niet goed met de merries lijkt te kunnen of misschien toch iets van een vitamine/mineralenbrok nodig heeft omdat hij niet genoeg lijkt te hebben aan het hooi alleen. Als je helemaal niets van paarden afweet dan is dat ontzettend lastig en pijnlijk, want je wilt heel graag de juiste antwoorden geven en de goede dingen doen, maar je weet gewoon niet wat die zijn.
Leasers, bijrijders en volpension werken alleen zolang er niets met het paard aan de hand is; zodra er problemen zijn wordt de eigenaar gebeld en als die niets van paarden weet dan zit je weer met hetzelfde probleem.

Helaas las ik net dat je je zusje waarschijnlijk niet meer zult spreken, want dan zou het misschien nog een optie geweest zijn om uit te vinden welke ruiters/trainers zij echt bewondert. Als er mensen zijn die de goedkeuring hebben van je zusje (misschien dat stalgenootjes dat anders weten?), dan zou je erover na kunnen denken om het paard daar in training te zetten. Mochten die dan een ruiter vinden waar het mee klikt, dan kan hij misschien naar die persoon en is dat misschien wel een alternatieve oplossing voor dit probleem.
Het is niet letterlijk wat je zusje aan jou gevraagd heeft, maar aan de andere kant weet jouw zusje waarschijnlijk ook niet of haar paard geschikt is om langere tijd stil te staan en niets meer te doen. Als dat nu na vrij korte tijd al zo'n groot probleem qua gedrag is, dan zou het zomaar kunnen dat definitief op pensioen zetten voor dit paard niet de meest paardvriendelijke oplossing is.

Ik snap dat dit tegenstrijdig klinkt want dit is niet letterlijk wat je zusje je heeft gevraagd, maar in feite heeft ze je twee dingen gevraagd; en het paard niet te verkopen en er ook zo goed mogelijk voor te zorgen. Maar als het paard bij jou door jouw gebrek aan paardenkennis ongelukkig wordt, dan voldoe je in mijn ogen ruimschoots aan je tweede belofte als je een nieuw, beter huisje zoekt voor je paard, eentje met een eigenaar die weet hoeveel tijd een paard kost, die het paard dagelijks kan controleren op kwaaltjes en deze kan verzorgen en er misschien ook nog mee wil trainen.

Nee,niet verkopen. de zus van ts heeft immers haar huis verkocht om geld na te laten voor de verzorging van haar paard. dat is dan toch duidelijk.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:54

Inderdaad anjali. Het lijkt mij enorm duidelijk dat dit tegen de wens van de zus ingaat.

TS mocht het paard uiteindelijk ergens in de Betuwe terecht komen dan wil ik best af en toe voor je langsgaan om te kijken hoe het gaat. Kostenloos natuurlijk.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:58

Een ideetje in onverwachte hoek: Vind jouw dochter voltige misschien wel leuk? Dan zou je kunnen kijken of het paard geschikt is als voltigepaard! Mocht je de sport niet kennen: voltige = turnen op de rug van het paard. Dit kan in alle gangen en is juist voor turnsters een superleuke variatie!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:15

Het enige wat ik je kan aanraden is om eens contact op te nemen met Elise Buiten. Zij heeft een eigen stal en een groot netwerk en zit in jou buurt. Als het paard echt zoveel talent heeft weer zij misschien iemand die er geschikt voor is.

Verder heel veel sterkte de aankomende dagen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:22

Selka schreef:
Inderdaad anjali. Het lijkt mij enorm duidelijk dat dit tegen de wens van de zus ingaat.

TS mocht het paard uiteindelijk ergens in de Betuwe terecht komen dan wil ik best af en toe voor je langsgaan om te kijken hoe het gaat. Kostenloos natuurlijk.

En als hij bij mij in de buurt terecht zou komen (Eindhoven) dan wil ik inderdaad ook kostenloos en belangeloos af en toe gaan kijken, als je dat zou willen.Voor mijn eigen paard heb ik ook een testament gemaakt,en dat wil ik t.z.t. ook uitgevoerd hebben.Daarom ook een officieel testament bij een notaris. En zelfs ook nog een levenstestament voor het geval ik bij leven de kluts zou kwijtraken of zo,dat mijn paard dan ook gewoon verzorgd blijft worden.Ook dit bij de notaris vastgelegd. Anders heb je kans dat ze maar wat doen na je dood.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:40

Allereerst heel heel veel sterkte de komende tijd. :(:) Enige dat jullie nog kunnen doen is van elkaar genieten.

Wat betreft het paardje van je zus. Ik heb iemand een pb gestuurd die wat huisvesting misschien je wel kan helpen. Lekker kunnen rondlopen en heel goede zorg op een topplek. En redelijk centraal in nederland waar mogelijk wel eem goede leaser/verzorger gevonden kan worden. Dan heeft het dier een fijne paardwaardige plek. Jij kunt aan de wens van je zusje voldoen en jullie maken dan ook misschien nog wel een paardloze ruiter hele blij met een leuk dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:03

Selka schreef:

In mijn testament staat dat mijn paard met een grote som geld naar mijn zus gaat die ook in de paarden zit en hem alle aandacht, training en zorg kan geven die hij nodig heeft. Hij is namelijk zo'n paard dat wel echt bezig gehouden wil worden. Deze constructie zorgt ervoor dat hij én de juiste verzorging krijgt, én niet verkocht hoeft te worden.

Maar... het moge duidelijk zijn dat als er iets gebeurt waardoor mijn zus hem niet meer de juiste verzorging kan geven dat hij dan wel verkocht mag worden aan een adresje waar hij het beter krijgt.
Bij dit soort beloftes is het dan ook belangrijk om na te denken over of je ze naar de geest volgt of naar de letter: doe je letterlijk wat er gezegd wordt ongeacht hoe het uitpakt voor het paard, of handel je naar de geest van de belofte, namelijk dat het belangrijkste is dat het paard een goed leven krijgt, ook als dat niet bij jou zelf is.

Ik vind op zich het paard naar een betere stal verhuizen en een leuke bijrijder zoeken erg goed klinken, maar beide dingen moet je wel zoeken en controleren, en voor allebei heb je een flinke dosis paardenverstand nodig. Iedereen die hier wel eens een bijrijder/verzorger heeft gezocht heeft die toch hopelijk eerst een paar keer proef laten draaien terwijl je erbij bent om te zien of het klikt, om vragen te beantwoorden en om te zien of paard en verzorgster dezelfde set hulpen/commando's gebruiken? Dat kan in dit geval dus allemaal niet, en dat alleen kan er al voor zorgen dat ze het welzijn van het paard zolang die van haar is niet kan waarborgen - hoe graag ze dat ook wel zou willen.

@ TS: Ik zou het fantastisch vinden als je het paard houdt, maar laat je geen schuldgevoel aanpraten over verbroken beloftes als jij een beter huisje voor hem zoekt als zijn levenskwaliteit bij jou te laag is. Dat is namelijk óók wat je je zus hebt beloofd, dat haar paard het leven krijgt wat hij nodig heeft.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:10

Wat een vreselijk verdrietig verhaal .. ;(
Ik kan me de zorgen van je zus goed voorstellen, maar voor jou is het ook verre van een makkelijke situatie, in ieder geval sterkte ermee en respect voor het feit dat je het beste wil maken van haar wens.

Ik werd getipt voor dit topic, of ik iets zou kunnen betekenen, Selka heeft de link van de opbouw van onze hit actief stal op de vorige pagina al gedeelt, de paarden vinden het geweldig en kunnen altijd buiten spelen en ook zelf naar binnen.
Mocht je interesse hebben dan zouden we eventuele mogelijkheden eens door kunnen spreken.
We hebben bijvoorbeeld ook een paard met een eigenaresse die in Zweden woont hier staan, het is dus mogelijk dat wij alle zorg over nemen.
Dierenwelzijn staat hier echt op de eerste plaats!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:26

xyzutu2 schreef:
Selka schreef:

In mijn testament staat dat mijn paard met een grote som geld naar mijn zus gaat die ook in de paarden zit en hem alle aandacht, training en zorg kan geven die hij nodig heeft. Hij is namelijk zo'n paard dat wel echt bezig gehouden wil worden. Deze constructie zorgt ervoor dat hij én de juiste verzorging krijgt, én niet verkocht hoeft te worden.

Maar... het moge duidelijk zijn dat als er iets gebeurt waardoor mijn zus hem niet meer de juiste verzorging kan geven dat hij dan wel verkocht mag worden aan een adresje waar hij het beter krijgt.
Bij dit soort beloftes is het dan ook belangrijk om na te denken over of je ze naar de geest volgt of naar de letter: doe je letterlijk wat er gezegd wordt ongeacht hoe het uitpakt voor het paard, of handel je naar de geest van de belofte, namelijk dat het belangrijkste is dat het paard een goed leven krijgt, ook als dat niet bij jou zelf is.

Ik vind op zich het paard naar een betere stal verhuizen en een leuke bijrijder zoeken erg goed klinken, maar beide dingen moet je wel zoeken en controleren, en voor allebei heb je een flinke dosis paardenverstand nodig. Iedereen die hier wel eens een bijrijder/verzorger heeft gezocht heeft die toch hopelijk eerst een paar keer proef laten draaien terwijl je erbij bent om te zien of het klikt, om vragen te beantwoorden en om te zien of paard en verzorgster dezelfde set hulpen/commando's gebruiken? Dat kan in dit geval dus allemaal niet, en dat alleen kan er al voor zorgen dat ze het welzijn van het paard zolang die van haar is niet kan waarborgen - hoe graag ze dat ook wel zou willen.

@ TS: Ik zou het fantastisch vinden als je het paard houdt, maar laat je geen schuldgevoel aanpraten over verbroken beloftes als jij een beter huisje voor hem zoekt als zijn levenskwaliteit bij jou te laag is. Dat is namelijk óók wat je je zus hebt beloofd, dat haar paard het leven krijgt wat hij nodig heeft.

Maar de zus van ts heeft toch aangegeven dat het paard niet verkocht mag worden. En ze laat er geld voor na. Dan moet dat toch gewoon zo te regelen zijn.Problemen kunnen wel ontstaan als het nagelaten geld op zou raken.Hoe oud is het paard? Er hebben zich toch al een heleboel opvangadressen gemeld hier op Bokt.Dit moet echt gemakkelijk goedkomen.Wel erg dat de eigenaresse zo ziek is.En ook voor haar familie natuurlijk,die een zware tijd tegemoetgaan.Ik mis hier nog een beetje de rol van de huidige stalling van Pier,die hem toch goed kennen en nu hulp en steun horen te geven.Wordt het stalgeld wel doorbetaald nu de eigenaresse zelf niets meer kan?Want ja,het draait wel om geld in de paardenwereld,althans in de praktische zakelijke kant daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:36

anjali schreef:
Maar de zus van ts heeft toch aangegeven dat het paard niet verkocht mag worden. En ze laat er geld voor na. Dan moet dat toch gewoon zo te regelen zijn.

Maar wie regelt dit dan? De topicstarter heeft geen enkel verstand van paarden of hoe je die moet houden of gelukkig moet maken. Een betere stal, nieuwe verzorger en goede bijrijder regelen is echt geen kattenpis als je niet weet hoe een goede stal, leuke verzorger of nette bijrijder eruit zien. In mijn ogen is het probleem dus echt wel een stukje groter dan er is geld genoeg dus de rest loopt vanzelf wel los.

Natuurlijk kan het ook altijd meevallen, en misschien is er wel iemand die een super stalling aanbiedt en is er iemand anders die het paard daarnaartoe verhuist en is er nog een derde die regelmatig even bij het paard komt kijken of de stalling zijn beloftes nakomt, en om eventueel een goede bijrijder te zoeken voor het paard, en die ook de touwtjes in handen neemt als er medische problemen zijn, maar dan heb je wel heel veel geluk dat je zoveel mensen hebt die en betrouwbaar zijn en dit allemaal permanent voor je over willen nemen. Het kan, maar het is denk ik wel verstandig om ook naar andere opties te kijken voor het geval dat deze ideale situatie niet bereikt kan worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:43

Ik vraag ook steeds hoe oud het paard is.Omdat het bij een ouder paard wel te overzien is om alles te regelen en te betalen.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:21

@ ILANA

Allereerst, enorm veel sterkte voor nu ... maar ook voor de tijd die nog komen gaat.

Alles in ogenschouw nemende lijkt het mij verstandig voor jouzelf om nu vooral ook de rust en tijd voor jezelf, je zus en alles wat er nu op menselijk vlak gaande is te nemen ..
Dit is een hele zware, moeilijke, kwetsbare .. maar ook kostbare tijd, neem en gebruik die tijd nu voor elkaar !

Je hebt, zéér begrijpelijk en terecht, je noodkreet om hulp en raad hier met ons gedeeld en daar zijn gelukkig al diverse reacties met mogelijke opties op gekomen.
Laat het voor nu verder even los ... je hebt gemerkt dat 'men' meedenkt en mee wil helpen, voor alles is een plaats en tijd maar nu is het vooral jullie tijd.

Eén ding wil ik je echter nog wel meegeven : ik zou het dier sowieso níet verkopen, ik denk dat je daar vroeg of laat toch echt gewetenswroeging van zal gaan krijgen, maar voor andere paard-vriendelijke oplossing kiezen zoals inderdaad vol-pension en/of lease.

MAAR .... vergeet niet om persoonsgebonden info op het paardenpaspoort aan te laten passen (Naam, Adres, Woonplaats ) en zoals in deze link http://www.horses.nl/artikelen/hoe-is-h ... ntoonbaar/ staat aangegeven : verzamel 'bewijs' materiaal waaruit blijkt dat jíj de enige en huidige eigenaar van Pier bent ( heeft je zus bv. een wilsbeschikking/testament over/voor Pier gemaakt ? .. maar rekeningen op jouw naam/adres van stalling en/of dierenarts zou ook al 'bewijs' kunnen zijn)

EN : geef nooit het paspoort in bewaring bij wie of wat dan ook; officieel hoort het paspoort bij het paard maar dat uit handen geven heeft zéker zo z'n risico's (zoals toch en alsnog een ongewilde verkoop), niet doen dus ..

Als laatste : zoals al eerder aangegeven .. blijf een (onverwachte) vinger in de pap houden zodat je op tijd kunt ingrijpen als dat nodig mocht zijn.
Uiteraard kan het elders stallen bv. altijd om welke reden dan ook tegenvallen .. blijf ook in dát geval de touwtjes van het lot van Pier in handen houden, je ziet het: er zijn hier altijd wel mensen die je ook dan weer opnieuw zouden kunnen en willen helpen!

Heel veel sterkte met alles ...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:36

Wanderers schreef:
EN : geef nooit het paspoort in bewaring bij wie of wat dan ook; officieel hoort het paspoort bij het paard maar dat uit handen geven heeft zéker zo z'n risico's (zoals toch en alsnog een ongewilde verkoop), niet doen dus ..

Het paspoort moet zich bij het paard bevinden. Als het paard in een pensionstal staat moet het paspoort daar ook zijn. Dat zegt de wet. Een stalhouder die dat verlangt leeft alleen maar de wet na!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:43

Selka schreef:
Wat een verschrikkelijke situatie. Enorm veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd!

Als er geld is voor de verzorging is het een optie om het dier op een stal te zetten waar hij volledig verzorgd wordt. Het liefst eentje waar hij buiten komt in groepsverband. Misschien is deze stal iets voor je:
[VSW] [volg] project aanleg hit actief

Hier staat het paard dag en nacht buiten met voldoende eten en vrienden. De eigenaresse (memberlist.php?mode=viewprofile&u=36782) lijkt een heel leuk mens. Misschien kan zij dan meedenken wie het dier kan verzorgen en voor jou een oogje in het zeil houden.

Als je zelf echt bang bent voor paarden zou ik de zorg uitbesteden en hoe lief ook, niet aan je dochter.

Selka wat lief dat je onze fijne plek hier als tip aanhaalt :o
TS allereerst heel veel sterkte in deze nare periode.
Toevallig zoek ik een fijn paard dus je mag me altijd een berichtje sturen. Ik denk zeker dat we samen tot een oplossing kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 30-01-18 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilana1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 22:51

Lieve mensen hier op bokt, ik heb zoveel reacties gekregen. Als het wat rustiger is zal ik alles nogmaals rustig doornemen en iedereen terug een bericht sturen die mij een pb hebben gestuurd. Paard is volgens mij 10 jaar (kan ook iets meer zijn) . Mijn zus reed in het buitenland ook wedstrijden. Dus paspoort heeft het paard. Paard zit in de verzekering mocht er wat gebeuren, verder staat er genoeg geld op de rekening om me niet druk te hoeven maken om zijn huis vestiging. Ik kan ook bijvoorbeeld geen prive aankopen er van doen, of op vakantie gaan. Dat schreef iemand me. Trouwens dat wil ik niet eens. Nee haar paard was haar alles en ik zal er voor zorgen dat het zo blijft. Alleen ik kan het paard niet voldoen in zijn behoefte, geen idee wat een paard eet enz. Kijk mooi weer mensen zijn er genoeg voor x zoveel keer te verzorgen. Ik zoek echt iemand die 1000 procent voor Pier gaat. Hem net zoals behandeld hoe mijn zus deed. in hem echt een vriend ziet en geen gebruik's voorwerp. En als dat nou in Leeuwarden of in Eindhoven is maakt me dan ook niet uit. Als ik maar foto's krijg en hem mag opzoeken. En dat het goed is dat ik af en toe bel. En dat ik zeker weet dat hij eerlijk behandeld word vol met liefde en paard mag zijn. Maar zover zijn we nog niet natuurlijk, ik moet eerst alles laten bezinken en dan hoop ik dat er een ruiter komt die mij en mijn zusje en zichzelf en Pier gelukkig maakt. Hoor net dat Pier 1.70 is. Verder geen info over het paard verder momenteel.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:55

Allereerst: heel veel sterkte in deze vreselijke situatie. En wat ben jij een topzus!

Een heel goed en fijn paard dus.
Ik heb maar 1 tip; er zijn heel veel goede en lieve mensen op de wereld, maar het paardenwereldje staat er vooral om bekend dat het kei en keihard is en niet altijd eerlijk.

Het geld is geen probleem, dus neem je tijd en ga niet over een nacht ijs.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:58

Pff wat een rot situatie...
Misschien is het een idee om hem inderdaad te verleasen?
Er zijn vast genoeg eerlijke mensen die hem graag komen rijden en vezorgen. Hier is ie ook evt welkom.. In Nijkerk, maar ik kan mij geen bijdrage veroorloven, maar mocht je door de bomen het bos niet meer zien; hij kan altijd hier terecht en kan ik evt voor hem zorgen....

Ik hoop dat je een oplossing vind!

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:59

Ilana1234 schreef:
Ik ben net naar het ziekenhuis geweest, gaat steeds slechter. De hartslag wordt trager en zwakker. Ik hoop toch zo dat ik haar nog kan spreken. Laatste echte goede ogenblik was afgelopen vrijdag, toen heeft mijn moeder haar nog naar Pier gebracht. Ze had niet veel energie meer en die avond ging het steeds slechter. En kwam ze weer in het ziekenhuis terecht. Nu zal ze er niet meer levend uitkomen ben ik bang. In december reed ze nog gewoon dagelijks en ineens 11 januari werd ze onwel.. en de rest weten jullie. De K heeft keihard toegeslagen de tweede keer. Ze heeft de alles zwaarste behandeling gehad wat dus geen zin heeft gehad. Ik zit in Noord Holland omgeving rond Haarlem.

Ha TS,

Wat een mega nare situatie. Heel veel sterkte voor jou en je familie.

Misschien kan ik je verder helpen. Ik woon in Haarlem, ben docent paardenhouderij (universitair geschoold en vijf jaar werkervaring) en 25 jaar oud. Misschien kan ik iets voor de betekenen, zoals bijvoorbeeld bijrijden, maar ook helpen met een eventuele verkoop of verplaatsing van het paard. Misschien gewoon eens een lijstje maken wat je opties zijn, wat dit betekent voor het paard en iemand die met een schuin oog meekijkt die verstand heeft van de paardensector en paardenwelzijn. Stuur maar een bericht als je eventueel interesse hebt.
Laatst bijgewerkt door Lily_Fee op 30-01-18 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt