Ik zit nu in de financiële luxe dat ik naast mijn 2 paarden eigenlijk kan doen en laten wat ik wil, maar dat is wel eens anders geweest. Toen was er geen geld voor leuke dingen, kleding of een avondje weg. Ik legde alles apart zodat ik mijn paard kon betalen en deed er alles aan om mijn spaargeld maar niet aan te raken ondanks dat alles tegelijk kapot ging
tja dat gebeurd nu een maal met auto's en paarden helaas. Ik deed dat met liefde, maar ook omdat ik wist en weet dat als er ooit echt een probleem is, ik altijd bij mijn moeder mag aankloppen voor hulp. Ja zelfs nu ik bijna 27 ben ja. Maar het is wel een keuze die je heel bewust moet maken en waar je echt achter moet staan, ook als dat voor 3, 4, 5 jaar of langer is!
Helaas weet ik uit het afgelopen jaar uit ervaring dat zelfs met de beste zorgen je paard gewoon ziek kan worden, een weide ongelukje is bijvoorbeeld zo gebeurd. Mijn domme paard deed zelfs in d'r eentje iets geks, ja dan ben je toch 3 behandelingen van de osteopaat verder. Die rekeningen kunnen best even in de papieren lopen. Ik heb voor mijn paard alleen al zo'n 6000 euro apart staan, mijn vriend voor de zijne ook.
Ik zeg niet dat je het wel of niet moet doen, ik ken je volledige situatie natuurlijk ook niet. Ik wil je alleen op het hart drukken dat je hier goed over nadenkt en een bewuste keuze maakt. Wat moet je laten om haar te kunnen kopen EN houden, wat krijg je er voor terug? En zorg dat er inderdaad genoeg spaargeld is. Je kunt zeggen half Bokt heeft het niet apart staan en dat klopt waarschijnlijk inderdaad. Maar wat als het nu wel gruwelijk misgaat? Zeg je dan laat maar inslapen of ga je jezelf gigantisch in de schulden steken om de behandeling te betalen? Persoonlijk wil ik die keuze niet hoeven maken.
Ik wil je veel wijsheid toewensen