Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:27

Bedankt allemaal voor de input! Hier heb ik zeker wat aan!

Ik zorg met alle liefde voor de twee paarden en kreeg hier in het verleden altijd wel kleine presentjes voor.

Nu staan ze er echt op om mij hiervoor te gaan betalen. Ik ben nu volwassen dus ze vonden die presentjes niet meer voldoende.

Ik vind het wel lastig om een bepaald bedrag aan te geven. Zelf zeiden ze ook dat ze het niet zo goed wisten. 5 euro per dag, of 15 euro voor als ik een uur bezig ben per dag, maar ze wisten het zelf ook helemaal niet, dus ze gooide die bedragen eruit.. daar zal ik zeker aan komen. Dus als ik zo naar de reacties kijk gaat mijn gevoel uit naar 10/15 euro per dag... Maar ik ga er nog een nachtje over slapen.

Het blijft een lastig iets, word inderdaad voor het blok gezet. Ook al doe ik het heel graag, zou ik het ook voor niks willen doen maar ze staan erop..

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:31

Toen kennis op vakantie ging 2 weken was ik er ook dagelijks ging om 3 veulens in de wei 2 drachtige merries in de wei en 4 paarden.

de 4 paarden dagelijks binnen en buiten zetten, voeren en mesten.
de veulens checkken en de merries checken op wonden en het water.

Dit was circa 2 uur per dag werk.
Als iemand zoiets vraagt doe ik het graag voor een ander ze zullen nu tenslotte ook altijd voor me klaar staan als ik ergens hulp bij nodig zal hebben. na de 2 weken 100 euro gekregen, vond ik helemaal prima deed het daar uiteindelijk toch niet voor!

joyce B

Re: Vergoeding 1,5 week voor 2 paarden zorgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:08

Ik had als bedankje voor oppassen in ons huis en 2x per dag voor de paarden zorgen ook iets van 20/25 auto voor weekendje en 50,- voor midweek/week. Van de voren niet over bedragen gesproken. Gewoon gevraagd of ze op de paarden wilden passen in ons huis. Meestal verzorgster/bijrijdster evt. Met ouders. De andere eigenaren hielpen ook mee.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:27

Als ik sommige bedragen hier lees kom ik heel graag oppassen bij jullie! :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:35

Ik zou zeggen, dat ik er geen geld voor wil. Als ze persee iets willen geven dan zou ik zeggen Nou mijn favo parfum is ???duur merk??? dan ruik ik wel weer lekker na 1,5 week voor de paarden zorgen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:45

Het is moeilijk om een bedrag te gaan vasstellen als je iets al jaren als vriendendienst doet.
daarom komt hijzelf ook niet met een bedrag.

Ik zou gewoon eerlijk zeggen:
ik weet niet wat voor bedrag ik ervoor moet vragen, want om nu uurloon te gaan uitrekenen en daarmee op een bedrag te komen, vind ik ook zoiets.. het is geen 'werk' ik doe t graag...

Verrast u mij maar, met iets leuks wat u daar treft, of met een envelopje nadat u terug komt.

zo houdt je de eer wat dat betreft aan jezelf.. je maakt duidelijk dat het je niet om geld van doen is. en het is toch dan spannend wat t precies wordt..

Je hebt t woord uurloon tussen gedropt, waardoor hij daar in gedachten zeker rekening mee zal houden en dus echt niet zomaar maar 25 euro in een envelopje duwt voor bijna 20 uur werk (alhoewel.. zolang zul je er nu toch ook niet mee kwijt ben.. toen ik doe t zelf stond, was ik inclusief een half uur rijtijd ongeveer een uur kwijt per dag.. dus maximaal een uurtje per dag zul je wel mee uitkomen voor 2 paarden als je een beetje vlot bent (lekker keutelen en extra aandacht is natuurlijk niet 'werken').

dus hij zal waarschijnlijk dan sowieso wel ergens tussen de 50 en 100 gaan zitten, zonder dat je er zelf om hoeft te vragen.. En gaat hij wel lager zitten.. dan weet je dat voor een volgende keer

(dan kun je altijd zeggen: ik was eigenlijk van plan te gaan werken.. maar vind dit ook heel leuk om te doen..maar dan zal ik er wel echt wat voor moeten vragen deze keer).

ik heb een 16-jarige uiterst rijkelijk beloond voor dagelijks mesten van 1 box en het vullen en klaarzetten van het hooinet vorig jaar.. 5 euro per dag (mijn knollie poept op 1 hoop, dus letterlijk als je handig bent 10 minuten even scheppen, 5 minuten voor het hooinet vullen.. 20 minuten heen en weer reistijd). Maar, hij is wel altijd bereid om weer eens te helpen als t nodig is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 01:02

Kimmie schreef:
miezelke schreef:
Een goede verstandhouding vind ik belangrijker dan altijd overal munt willen uit slaan. Het is ook om de hoek dus je bent snel heen en weer, en aan een inloopstal heb je niet veel werk. Wat zouden zij willen geven? Als ze echt jouw eis willen horen, zou ik 20 à 25 € in totaal zeggen, zeker niet meer.

Goede verstandhouding is er zeker! Kom er al 12 jaar, heb er die jaren nooit iets voor gevraagd maar nu gaven ze aan dat ze me nu wel echt hiervoor wilde betalen. Dus het verzoek komt niet vanuit mij.

Dan zou ik ook niets vragen. Ik zou zeggen kijk maar hoeveel u wilt geven.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:05

Bij ons lopen 5/6 paarden en als ik alles alleen moet doen 3x per dag ben ik er ongeveer 2,5 tot 3 uur mee bezig in de winter en in de zomer 2-3 uur want dan kan ik de middagbeurt en avondbeurt wel eens combineren als ze de hele dag op de wei kunnen blijven of zelf terug kunnen lopen maar de paddock.

Alleen gras/water/paarden checken van paarden die 24/7 op de wei lopen en niet uitgemest moeten worden zou ook al snel een half uur tot uur per dag kosten. Zeker als je er twee keer per dag heen moet.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:13

Als ik op de paarden van mijn tante pas krijg ik 10€ per dag. Zij heeft paarden aan huis en ik woon op dat moment ook in het huis. Daarnaast, paste ik dan ook op de kat en hond, maar die zijn inmiddels overleden..

Ik denk dat 10€ per dag een prima bedrag is, je gaat er toch 2x daags heen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:33

Ik heb 10 dagen op het huis en dieren (kippen vogels & 2 paarden) van een vriendin gepast. Heb hier 300 euro voor gekregen. Als ze haar dieren naar een pension of hotel had moeten brengen had ze dit ook moeten betalen(nu heb ik haar op een lekker etentje getrakteerd van dat geld, aangezien het een vriendin is en ik dat ergens akward vind om aan te nemen :+ ).. Ik moest dan in de ochtend de paarden voeren, uiteraard gezondheid controleren en daarna buiten zetten. Kippen en vogels voeren en water geven. Stallen uitmesten.

En dan in de avond paarden binnen zetten, benen/gezondheid checken, voeren en de wei uitmesten+water bijvullen.

Heb toen ook op hun buren hun paarden gepast die op dezelfde datum op vakantie waren, die stonden 24/7 buiten, daar moest alleen water bijvullen, de wei verzetten zodat ze vers gras hadden en in de avond wat hooi bij geven en heb zelf de hele wei uitgemest (dit werd niet verwacht), en daar kreeg ik 200 euro voor ook voor 10 dagen.

Het lijkt allemaal niet veel werk, maar had er toch wel (op mn dooie gemakje) een dagtaak aan.
Gelukkig vind ik het leuk om te doen, en hun kunnen met een rustig gevoel lekker vakantie vieren :)
Heb daar ook 10 dagen het huis voor mezelf gehad samen met mijn hondjes, vind het heerlijk *D

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:41

Als ik hier de buur zijn paarden verzorg in de zomer krijg ik ongeveer 10 euro per dag, daarvan moet ik 1x daags merrie's met veulens enkel korrels geven en hooi op de weide. 2x 2 paarden smorgens buiten zetten en savonds weer binnen en de stal doen.
Het is ook een vriendendienst, ze doen zelf erg veel voor mij en ik wil er niet eens iets voor maar ze staan er toch op om mij dan iets te geven. Meer zou ik ook niet aannemen, ik doe het met veel plezier.

Aan de andere kant, pas ik elke zomer een aantal weken op een hond van iemand die dan gewoon bij ons komt logeren. Is een oude hond en heel braaf dus heb ik niets van extra werk aan maar daar krijg ik wel 100 per week voor. Is absurd veel vind ik ook (ik vraag dit absoluut niet) maar zij redeneren dat ze in een pension meer geld zouden kwijt zijn en ze weten dat ze hier heel goed verzorgd wordt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:03

De hamvraag is eigenlijk: zou je het wel willen doen als je er sowieso niet voor betaald zou worden?
Zo ja, ga dan voor de relatie en geef aan dat als ze er toch perse wat voor willen geven, want dat hoeft niet, dan een envelopje waarvan ze zelf de inhoud kunnen bepalen.

Als de eigenaren hun paard elders moeten onderbrengen omdat er geen oppas is, zijn ze 10-15 euro per paard per dag kwijt. Als je het voor het geld doet, ga je daar dus iets onder zitten per dag.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 11:06

Dees schreef:
De hamvraag is eigenlijk: zou je het wel willen doen als je er sowieso niet voor betaald zou worden?
Zo ja, ga dan voor de relatie en geef aan dat als ze er toch perse wat voor willen geven, want dat hoeft niet, dan een envelopje waarvan ze zelf de inhoud kunnen bepalen.

Als de eigenaren hun paard elders moeten onderbrengen omdat er geen oppas is, zijn ze 10-15 euro per paard per dag kwijt. Als je het voor het geld doet, ga je daar dus iets onder zitten per dag.

Ik heb het 12 jaar voor niks gedaan ;) ze staan er nu alleen op.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:13

Als ze er echt op staan zou ik gewoon zelf na gaan wat je reëel vind. Wat zou je zelf geven als iemand die dienst bij jou deed?

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:23

Ik vind het ook niet zo netjes dat ze er op staan je te betalen en dat jij het bedrag dan moet aangeven. Daar zou ik me dan ook niet toe laten verleiden.

Óf het is vrijwillig en ze stoppen je voor de vorm wat toe/doen iets terug, óf het is werk en dan tegen je normale uurloon. Nou lijkt dat eerste me veel te gek dus blijft optie 1 over :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:35

Ik mag dan een nuchtere, plattelands, 'boeren'vrouw zijn, maar wat is er nou zo raar aan een vriendendienst? Dat ze je dan iets willen geven moeten ze geheel zelf weten, maar om nou te zeggen 'voor 50 euro kom ik mijn bed niet uit'.. Asociaal. Je bent niet in loondienst. Daarbij komt dat TS het schijnbaar al die jaren met plezier deed, anders doe je zoiets niet zo lang. Dàt de eigenaren haar er nu iets voor willen geven is alleen maar tof. Maar het blijft tenslotte 'maar' het verzorgen van dieren. Uiteraard, hier komt veel verantwoordelijkheid bij kijken, maar het is nou niet zo dat alles nieuw is voor TS.

De mentaliteit van soms, daar sta ik echt versteld van. Want stel je voor dat je iets voor een ander zou doen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:37

Ik zou zeggen: trakteer me op een leuke avond uit. Lekker eten, bioscoopje, theater oid. Ik zou er geen geld voor vragen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:39

Leffroi schreef:
Ik mag dan een nuchtere, plattelands, 'boeren'vrouw zijn, maar wat is er nou zo raar aan een vriendendienst? Dat ze je dan iets willen geven moeten ze geheel zelf weten, maar om nou te zeggen 'voor 50 euro kom ik mijn bed niet uit'.. Asociaal. Je bent niet in loondienst. Daarbij komt dat TS het schijnbaar al die jaren met plezier deed, anders doe je zoiets niet zo lang. Dàt de eigenaren haar er nu iets voor willen geven is alleen maar tof. Maar het blijft tenslotte 'maar' het verzorgen van dieren. Uiteraard, hier komt veel verantwoordelijkheid bij kijken, maar het is nou niet zo dat alles nieuw is voor TS.

De mentaliteit van soms, daar sta ik echt versteld van. Want stel je voor dat je iets voor een ander zou doen.

Ik wist niet hoe het moest beschrijven, maar jij doet het erg goed.
Hier ook de landelijke mentaliteit. Niet alles is geld. Veel word hier gedaan met de gesloten beurs.
De uitspraken als ik hier kom ik mijn bed niet voor uit deden ook mijn wenkbrauwen fronsen, blijven ze dan echt de hele dag op bed liggen dan? :P }>
Vriendendienst, een keer een wederdienst van de andere kant en het is weer gelijk.

Maar goed ts moet nu een bedrag noemen, moeilijk.
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan geld, leuke clinic van iemand.
Samen uit eten. Iets van dat.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:58

Ik ben verbaasd over de bedragen, eenderzijds snap ik het tov de pension kosten anders. Maar ik heb bijvoorbeeld als ik zelf weg ben genoeg vrienden/contacten die met alle plezier voor ponylief willen zorgen. Meestal geven we naderhand een klein presentje voor het idee maar geen €10 p/d bedragen :wow:
Van de zomer paste ik op het paard van mijn tante, wat geen straf was: op een stal naast het duin waar ik dus voornamelijk heerlijke duinritten gemaakt heb en veel plezier van heb gehad. Er stond wel tegenover dat hij iedere avond slobber (waar die een half uur over deed) moest incl eten klaar zetten voor de ochtend.

Ik kreeg naderhand cadeaubonnen voor de ruiterwinkel en speciale suikervrije snoepjes die mijn hb gevoelige pony wel mocht hebben. Van mij had dat helemaal niet gehoeven! Was hartstikke leuk beestje en heb hartstikke van genoten. Maar zeker een leuk gebaar :)

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:03

Ik heb het ook eens gedaan. Ik kreeg toen €10,- per dag en €150,- 'boodschappengeld', omdat er geen eten in huis was en ik nog thuis woonde. Het ging om ruim twee weken. 'S morgens moest ik voeren, buitenzetten en uitmesten. Aan het einde van de dag paarden binnen zetten, de paddock uitmesten en voeren. Verder was er nog een kat om voor te zorgen. Dit was overigens bij mensen die ik wel kende van concoursen, maar verder ook niet tot zeer weinig sprak. Bij vriendin vind ik het anders.

Nu hebben we voor het eerst de paarden zelf aan huis staan (met nog andere dieren) en moeten we er over nadenken hoe we het zelf in de vakantie willen oplossen..
Laatst bijgewerkt door happyjoyce op 24-01-18 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:04

Interessant om alle verhalen en meningen te lezen van iedereen.

Mijn ervaring (op de stal waar ik sta) is dat ik mijn stalgeld mocht laten vallen voor 1 maand. En dat voor 2,5 week te zorgen voor 4 paarden van een ander. Ik "kreeg" in principe zo'n €150 maar dat is dus het stalgeld dat ik dan niet hoefde te betalen. Vorige jaren heb ik dit ook af en toe gedaan voor een maand en dan kreeg ik er niets voor. Vind het wel fijn en juist dat er nu wel iets bovenop kwam.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:13

Leffroi schreef:

Ik was een van die mensen die schreef dat ik voor 50 euro niet anderhalve week lang 2x mijn bed uit zou komen.
Misschien komt dat omdat ik een plattelandse, ontnuchterende stadsvrouw ben en als zzp'er dat geld in iets meer dan een uur ergens anders kan verdienen, maar vind niet dat het met mijn mentaliteit te maken heeft.

Een vriendendienst vraag je toch geen geld voor? Voor een vriendendienst kom ik voor nop mijn bed uit.
Ik zou met alle liefde de paarden van de buurman willen verzorgen, zeker als ik dat al jaren doe. En dankbaar zijn als hij me na afloop een envelopje toe stopt zelfs al zit daar gewoon een ansichtkaartje in.
Maar een bedrag ga ik echt niet noemen, want dan is het geen vriendendienst meer, maar werk.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:22

Leffroi schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik schrik ook van bedragen die worden genoemd, als in €10,- per uur. TS is net volwassen, dus 18, hebben jullie enig idee wat het minimumloon is? Dan kom je niet aan €10,- hoor. Alles wat je er voor krijgt is mooi meegenomen.

De vergelijkingen met hondenpensions etc zijn krom: TS is geen bedrijf, ontvangt dit in het zwart, heeft geen onkosten.

TS, zet je goede verstandhouding met deze mensen niet op scherp door hoog in te zetten. Zij willen jou waarschijnlijk een plezier doen en laten blijken dat ze dankbaar zijn voor wat je voor hen doet. Jij kunt dan best op jouw beurt ook de kerk best in het midden houden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:22

Qerty, vind je dat niet heel zwart/wit? Je kan toch ook je bed uitkomen voor een wat kleinere bijdrage? (En waarom 2x per dag eruit)

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:33

Ook ik ben 1 van die mensen die dat zei. Maar dat mag toch? Jullie bokkers hoeven mijn mening daarvoor niet af te kraken of er een oordeel over te hebben. Want dat is mijn mening.. persoonlijk zou ik denken, als ik die uren ga werken zou ik er ook geld voor krijgen. En zonder geld kan je niet leven (zoals ik dat wil), dus moet je toch wat.

Ik heb een keer een weekend gepast op een stal, van donderdag avond tot maandagochtend. Hierbij beheerde ik de stal, van 10 paarden op een dag krijgen tot de verkoop van de paarden. Hier heb ik €500 voor gekregen.

In mijn ogen is het zo, als ze iemand moeten inhuren moeten ze ook betalen. Wat een ander daar van vind ja.. leef en laat leven.