Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimmie schreef:miezelke schreef:Een goede verstandhouding vind ik belangrijker dan altijd overal munt willen uit slaan. Het is ook om de hoek dus je bent snel heen en weer, en aan een inloopstal heb je niet veel werk. Wat zouden zij willen geven? Als ze echt jouw eis willen horen, zou ik 20 à 25 € in totaal zeggen, zeker niet meer.
Goede verstandhouding is er zeker! Kom er al 12 jaar, heb er die jaren nooit iets voor gevraagd maar nu gaven ze aan dat ze me nu wel echt hiervoor wilde betalen. Dus het verzoek komt niet vanuit mij.
Dees schreef:De hamvraag is eigenlijk: zou je het wel willen doen als je er sowieso niet voor betaald zou worden?
Zo ja, ga dan voor de relatie en geef aan dat als ze er toch perse wat voor willen geven, want dat hoeft niet, dan een envelopje waarvan ze zelf de inhoud kunnen bepalen.
Als de eigenaren hun paard elders moeten onderbrengen omdat er geen oppas is, zijn ze 10-15 euro per paard per dag kwijt. Als je het voor het geld doet, ga je daar dus iets onder zitten per dag.
Leffroi schreef:Ik mag dan een nuchtere, plattelands, 'boeren'vrouw zijn, maar wat is er nou zo raar aan een vriendendienst? Dat ze je dan iets willen geven moeten ze geheel zelf weten, maar om nou te zeggen 'voor 50 euro kom ik mijn bed niet uit'.. Asociaal. Je bent niet in loondienst. Daarbij komt dat TS het schijnbaar al die jaren met plezier deed, anders doe je zoiets niet zo lang. Dàt de eigenaren haar er nu iets voor willen geven is alleen maar tof. Maar het blijft tenslotte 'maar' het verzorgen van dieren. Uiteraard, hier komt veel verantwoordelijkheid bij kijken, maar het is nou niet zo dat alles nieuw is voor TS.
De mentaliteit van soms, daar sta ik echt versteld van. Want stel je voor dat je iets voor een ander zou doen.
Leffroi schreef:Ik mag dan een nuchtere, plattelands, 'boeren'vrouw zijn, maar wat is er nou zo raar aan een vriendendienst? Dat ze je dan iets willen geven moeten ze geheel zelf weten, maar om nou te zeggen 'voor 50 euro kom ik mijn bed niet uit'.. Asociaal. Je bent niet in loondienst. Daarbij komt dat TS het schijnbaar al die jaren met plezier deed, anders doe je zoiets niet zo lang. Dàt de eigenaren haar er nu iets voor willen geven is alleen maar tof. Maar het blijft tenslotte 'maar' het verzorgen van dieren. Uiteraard, hier komt veel verantwoordelijkheid bij kijken, maar het is nou niet zo dat alles nieuw is voor TS.
De mentaliteit van soms, daar sta ik echt versteld van. Want stel je voor dat je iets voor een ander zou doen.