Eerst mezelf voorstellen:
Ik ben Ilona en ben 17 jaar en heb 3 paarden. Ondanks dat ik het vaak druk heb met school en werken als jobstudent (paarden staan wel thuis maar betaal ook nog heel veel zelf) maak ik altijd tijd vrij voor mijn 3 schatten. 2017 was een niet zo productief jaar voor ons maar in 2018 willen we er helemaal invliegen!
Nu mijn paarden voorstellen de doelen staan per paard.
Casper
Casper is een 23 jarig ruin en gaat nu toch al op het gemakje op pensioen, het is dus vooral ons groot (1m75) knuffelpaard. Bij Casper zijn er dus niet veel doelen want bij hem pakken we het iets rustiger aan.

Doelen voor dit jaar:
- De basis van grondwerk verder aanleren
- Samen met andere paarden op wandeling gaan
Saartje
Saartje is een 17 jarig merrie. Na lang stilstaan word ze dit jaar weer in het werk gezet en hoop ik er nog vele mee te kunnen beleven.

Doelen voor dit jaar:
- De basis grondwerk verder aanleren
- Eindelijk eens rustig op wandeling kunnen gaan
- Op verplaatsing kunnen gaan
- In een les kunnen meerijden met andere paarden
- Onze eerste (oefen)wedstrijd rijden van dressuur en springen
Valiënta
Valiënta is een 3,5 jarige merrie en de dochter van Saartje, dus ze is bij ons geboren en gebleven. In april wordt ze al 4 jaar en deze lente maken we haar ook zadelmak.

Doelen voor dit jaar:
- De basis grondwerk verder aanleren
- De basis dressuur onder de knie hebben
- Trailermak maken
- Op verplaatsing kunnen gaan
Nog een doel voor ze alle 3 samen is echt wel werken aan hun angst om van elkaar gescheiden te zijn en ik wil dit jaar meer foto's van hun want doordat ik er vaak alleen bij ga heb ik bijna nooit foto's.