Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gelukkig is hij vergevingsgezind want deze avond kwam hij gewoon weer naar me toe. Ik wilde wat appelmoes of zo meenemen om erop te doen, maar natuurlijk ben ik dat weer vergeten. Dit keer met halstertouw, hij zag de spuit en liep al achteruit. Toch in zijn mond gekregen en tot mijn verbazing nam hij het juist veel beter op dan vanochtend en bleef hij gewoon staan (wel met een zuur hoofd) en gauw iets lekkers er achteraan, wat hij ook maar heeeeel voorzichtig aanpakte
En hij liep dit keer niet meer weg voor me nadat ik hem gepest had met die spuit hihi.

Ik heb het al een paar keer gedaan en hij doet het super braaf.
)
Een beetje spelen in de paddock en poetsen, voetjes oefenen ed. 

Dit had hij nog nooit gedaan zo haha, hij liet zich wel van zijn beste kant zien.. not

) op één buik
Al is het alleen het op de poetsplaats staan.. iets leren niet eng te vinden.. etc etc.

We zijn nu bezig met het wijken voor druk. Hij moet dus achteruit gaan (stick op de borst), alleen de voorhand opzij verplaatsen (stick op de hals) en alleen de achterhand verplaatsen (stick op de achterhand). En dan natuurlijk met hele lichte druk begin, je kent het wel. Grappig wat ik niet wist, is dat veel paarden van zichzelf niet snappen dat ze hun voorhand en achterhand apart van elkaar kunnen bewegen
Achterhand gaat heel goed bij hem, een beetje te goed, want hij zet gelijk 3 stappen opzij en ik moet dus zorgen dat hij gewoon netjes 1 stapje opzij gaat doen. Maar de voorhand is voor hem heel moeilijk, hij moet hierbij dus zijn achterhand laten staan, en dus wat gewicht naar de achterhand verplaatsen om zijn voorbenen te kunnen verzetten. Hij doet het nu al redelijk af en toe! Soms snapt hij het toch niet meer en gaat hij vooruit, achteruit, of opzij wijken met heel zijn lichaam haha. Maar hem kennende leert hij het gauw genoeg.
Daar moet ik dus ook aan werken voor de volgende les.
) en loopt hij steeds achteruit. Nu heb ik hem zo ver dat hij vooruit blijft stappen en zelfs af een toe een pasje rechtuit. Super knap van hem! Stapje voor stapje komen we er wel. Dit doe ik overigens nog geen 5 minuten aan elke kant, en aan de rechterkant helemaal kort, zodra hij braaf heeft gedaan wat ik vroeg zonder achteruit te gaan ed stop ik ermee
We doen er zo lang over als hij nodig heeft. Verder ben ik ook alvast een beetje aan het zoeken naar instructie voor het aan de hand werken, longeren, lange lijnen, etc.
Leuk om de vooruitgang te zien!