Amy schreef:Dankjewel voor de tips.
Over het zadel, ze kan inderdaad geen groter zadel op. Maar volgens de zadelpasser past het wel. Ik kan nog een hand achter mijn billen leggen voor ik de lepel tegen kom. Misschien dat de bodywarmer dit beeld vertekend. En ik had m'n beugels eigenlijk ook een gaatje te kort.
Bedankt voor de tips, hier kan ik zeker wat mee. Moet eerlijk zeggen dat ik ook schrik van mijn eigen rijden, vandaar dat ik het ook heb laten filmen; ik wou het zelf zien.
Tempo ligt inderdaad hoog, dit kan ik momenteel ook niet goed controleren (kleine ophouding is hoofd omhoog en nog harder gaan).
Zelf proberen rustiger te lichtrijden, het helpt om op rustig tempo meet te tellen. Diep ademhalen en rustiger met je lijf, je drijft iedere pas, ik denk dat je het paard teveel informatie (prikkels) geeft die ze niet kan verwerken. Rij inderdaad voltes en maak regelmatig een overgangen, blijf niet in een tempo doorrijden. En als je merkt dat je teveel druk neemt op de teugels, de druk loslaten. Beloon als ze wat goed doet en geeft regelmatig een korte pauze tijdens het rijden.
, dus doe lekker verder met haar. Doordat haar balans nog niet ontwikkeld is, wordt ze onzeker en gaat ze sneller lopen. Of vraag jij dit aan haar?
En echt braaf hoor.