Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
freetorun schreef:anjali schreef:Dat opvangpaarden verwaarloosd of doorverkocht worden.Er staat momenteel een topic over zoiets op Bokt.
Anjali bedoelt dit topic. Misschien ook wel interesant voor je om te lezen. In principe delen ze dezelfde werkwijze die jij nastreeft, maar de uitwerking hiervan blijkt discutabel.
Overigens wil ik je even complimenten geven. Je staat hier heel realistisch én serieus in. Ik woon zelf bijna op de Beglische grens, en er is inderdaad een heel verschil tussen Nederlandse en Belgische dierenopvang.
Ik ben werkzaam als online marketeer. Mocht je iemand nodig hebben om mee te kijken/helpen met de website, blog of crowdfunding actie stel ik me graag beschikbaar!
Christiene schreef:Misschien kun je stage of vrijwilligerswerk doen bij een van de andere asielen en zo wat in informatie verkrijgen hoe hun ooit begonnen zijn. Of gewoon opbellen en vragen of je langs kan komen.
Hobbyhorse schreef:Naast een aantal hele bekende plekken zoals Brooks in de U.K. etc.
denk ik dat deze ook interessant is voor jou om kennis van te nemen, dit zit in noord-Duitsland:
Deze mevrouw heeft in de crisisjaren een zogenaamde 'Pferdeklappe' geopend, (op het idee van een babyluik , waar mensen anoniem een pasgeborene kunnen achterlaten, maar dan voor paarden een 'paardenluik'.)
Ze stelt wel dat de paarden weer een nieuw baasje moeten kunnen vinden, het is dus géén rusthuis.
Het is een bijzonder mens die begrijpt dat de bezitters daar niet altijd schuld aan zijn dat ze afstand moeten doen, of slecht zijn, ze veroordeeld niet.
Iemand met begrip voor dier én mens , doet heel goed werk, je vind ze ook op FB. http://www.erste-pferdeklappe.de
Seltje schreef:Ik als Belg heb stiekem dezelfde droom. Ik heb grond, een goed betaalde job, 8 stallen maar een veel te week hart. Eerlijk, ik kan al die miserie niet aan. Dus heb maar een pension stal, en zelfs daar is de miserie af en toe al heel groot.
Het is in België ook enorm moeilijk, je wordt langs alle kanten tegen gewerkt door de overheid en instanties, ik wens je veel succes, en als het je op een nette manier lukt (dus niet zoals sommige andere in België) mag je van mij al een maandelijkse donatie verwachten.
Gini schreef:Is het niet beter om een samenwerking aan te gaan met een al bestaand asiel? Want dat is wat ik altijd zo "jammer" vind aan dergelijke initiatieven. Dierenliefhebbers in hart en nieren met de grote en nobele droom om dieren te redden. Allemaal beginnen ze op hun eentje van nul af, ze doorlopen hetzelfde proces en moeten tegen dezelfde problemen opboksen. Uiteindelijk mogen ze achteraan in de lange rij van goede doelen aanschuiven om te "bedelen" voor geld. Kunnen we in plaats daarvan niet verder bouwen op wat er al is? Samenwerkingen met grote bestaande asielen en kleinere lokale initiatieven om zo een Vlaams draagvlak te creëren en niet iedereen die op zijn eigen eilandje exact hetzelfde doet als de ander zonder enige brug ertussen.
Riel schreef:Ik begin je projectje al iets haalbaarder te vinden. Samen sterk!
Misschien kan jij hierin zelfs een soort van coordinator worden zodat in de toekomst alle paarden/ezel asielen goed samenwerken. Met een sterk netwerk kan er heel wat geregeld worden m.b.t paardenopvang. Heel wat mensen hebben het misschien als droom maar zien het niet als iets haalbaar. Een kleinschalige samenwerking met een grote organisatie kan dan weer wel haalbaar zijn voor velen.