Vijandige manegemeiden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:34

Vooral ook "boos en streng" kijken. Met een vleugje minachting erbij. :')

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:36

Zuchini schreef:
ik kan er ook wel om lachen en ik kan me echt wel voorstellen hoe dat gegaan moet zijn :+ alleen de naam van de pony al: dribbeltje :')

Haha zo heet een pony van de manege waar ik rij ook :) alleen kan je hier niet zomaar op buitenrit :9
Wel zijn daar ook van die 10 jarige pennymeisjes die denken alles te weten, wel heel cute *\o/* :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:38

Niet "cute" of leuk maar uitermate irritant. :+ ben pas even op een manege geweest en werd ook op een dergelijke manier uitgelegd hoe ik een pony moest aaien. Alsof ik dat na 44 jaar eigen ponys niet weet, maar ja zie er ook niet standaard paard uit. :')

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:47

Herken dit helaas ook........die manegemeiden.
Al hoewel je ze in de hondenwereld ook tegenkomt , maar dan zijn het geen manegemeiden maar "hondengedragdeskundige "
Lomp, schreeuwerig, altijd denken het beter te weten, en ruzie moet je er niet mee krijgen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:56

Met cap op, rijlaarzen aan en zweepje in de hand naar de manege! En daar ben jij dan even de Verzorgster/Amazone van Dribbeltje - en dat zal iedereen weten! Herkenbaar.
Vermakelijk en eigenlijk doen ze er niemand kwaad mee :) ...

En hoe vaak hebben de Dribbeltjes van deze wereld niet de onzekere, schuwe, verlegen meiden gered en zelfvertrouwen gegeven?
Niks mis mee, hooguit wat irritant :+ (héél erg irritant soms... :D ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:27

karuna schreef:
Niet "cute" of leuk maar uitermate irritant. :+ ben pas even op een manege geweest en werd ook op een dergelijke manier uitgelegd hoe ik een pony moest aaien. Alsof ik dat na 44 jaar eigen ponys niet weet, maar ja zie er ook niet standaard paard uit. :')

Rij al jaren paard, heb ook eigenlijk al 15+ jaar eigen paarden maar de laatste staat op pensioen 500 km verder op.

Dacht "leuk" mijn hobby weer op te pakken en naar de manege te gaan. Had maar wat graag iemand getroffen zoals in de column. := Nota bene opgesloten geweest in de boxen door een lief manege meisje omdat ik "haar lievelingsdier" toegewezen kreeg. En dan even beseffen dat ik gewoon volwassen ben.
Pech voor mij, maar geen maneges meer voor mij..

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:36

Judith_ schreef:
Rij al jaren paard, heb ook eigenlijk al 15+ jaar eigen paarden maar de laatste staat op pensioen 500 km verder op.

Dacht "leuk" mijn hobby weer op te pakken en naar de manege te gaan. Had maar wat graag iemand getroffen zoals in de column. := Nota bene opgesloten geweest in de boxen door een lief manege meisje omdat ik "haar lievelingsdier" toegewezen kreeg. En dan even beseffen dat ik gewoon volwassen ben.
Pech voor mij, maar geen maneges meer voor mij..

:oo :wow:

Janneke2

Re: Vijandige manegemeiden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:52

Ik moest vreselijk lachen om die opmerking over de zweep.

Ik herken mijzelf heussies waar in de beschrijving. Sta je lievelingsmanegepaard te poetsen, komt er iemand van buitenaf het dier meenemen - oej...
Maar dan toch zo iemand een zweep in de hand duwen, da's raar.

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:55

Ik zie er ook wel waarheid in. En hoewel veiligheid belangrijk is en deze meisjes waarschijnlijk ook deels uit bezorgdheid spreken, hou ik liever van foutjes maken, uitproberen, zelf leren. Je merkt gauw genoeg wat een paard wel en niet graag heeft.
Ik kan het echt niet hebben als zo'n meisjes me aanspreken omdat ik een of ander klein regeltje niet volg omdat ik zelf goed weet welke regeltjes het welzijn van het paard beïnvloeden en welke regeltjes gewoon dom zijn vb. Links opstappen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 15:05

]
Resistance schreef:
Een manegemeisje heeft mij ooit verteld dat ik paardenmishandelaar ben omdat ik zei dat ik later geen baan in de paarden wil... :=

Zo sprak een paardenmeisje mij ooit aan op mijn advertentie. Dat het goed was dat ik mijn paard wou verkopen omdat een van de foto’s (paard met lief koppie staande in haar stal) wel heel erg weergaf hoe slecht ik voor haar zorgde

De stalwand was vies. Terwijl de bodem op de foto wel schoon was. Tja ik kan er weinig aan doen dat ze zo strak tegen de muur aan poept maar je mag het komen schoonmaken?!

Snollygoster

Re: Vijandige manegemeiden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:08

Ze bestaan weldegelijk hoor zulke meiden :roll:
Op de manege waar ik vroeger reed had een meisje een manegepaard in halve stal, dus paard was deels van haar, deels van de manege, wat dus maakte dat er ook nog steeds manegeklanten op dat paard mochten rijden. Nou zeg, iedereen die dat paard toegewezen kreeg moest eraan geloven, die kregen eerst een hele les van haar over hoe ze “haar” paard moesten rijden (ookal was het dier nog steeds eigendom van de manege). Ook als er iemand die in haar ogen te zwaar was op het paard moest rijden was het steeds oorlog met de manege eigenares.

Meid wist waar ze aan begon toen ze het paard in halve stal nam, als je dan niet kan verdragen dat er nog steeds andere mensen erop mogen rijden koop dat lekker je eigen paard.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:25

Zeer smakelijk gelachen om dit artikel (en sommige reacties) zo herkenbaar. Vooral toen mijn dochtertje een tijdje op een manege reed omdat haar eigen pony niet bereden kon worden en ik het wel goed vond voor het teamverband.

Je word meteen behandeld of je een complete leek bent incl alle instructies, terwijl ik alleen wou weten waar de pony en het tuig zich bevond..
Vind het persoonlijk wel aandoenlijk, denkend aan mijn eigen pennytijd.
Maar sommige volwassenen trekken nog net niet hun neus op wanneer je jn spijkerbroek een stal binnen stapt ipv compleet in set, en dan hun zien priegelen met vanalles, nog niet fatsoenlijk een hoofdstel aankrijgen omdat schatje niet op verzoek hun edele hoofdje naar beneden doen.
Dan kan ik spontaan glimlachen en denken "ha }>