15-10-2017:
Ik ben bij een vriendin wezen slapen, maar het zat me toch niet lekker dat gedoe met Benji. Ik ben dus eigenlijk zo snel mogelijk (na het foto's maken van haar paard) naar huis gereden. Ik wilde toch nog even Benji onderzoeken of hij echt geen luis had.
Na grof onderzoek; geen luis. Althans.. Dat dacht ik. Ik had hem ook al ruim 6 keer helemaal uitgepluisd. Omdat het me nog steeds niet lekker zat heb ik hem nog een keer uitgepluisd, en jahoor, vol met luizen! Ik had zo gehoopt dat het niet zo zou zijn.. Mijn hoofd ging van; oh arme pony, naar k*t het is zondag! Laat nou net op zondag de dierenarts dicht zijn: grrrrr!
Hier heb ik een foto waar je de luis duidelijk kunt zien. (Jaja, na het mega ver inzoomen is het nog steeds goed zichtbaar, Samsung detail camera!)

Ik baal enorm, dat wil je niet weten. Ik heb gelijk alle stalgenootjes op de hoogte gebracht met de vraag of zij hun paarden ook in de gaten willen houden en mijn andere paarden ga ik zo ook grondig onderzoeken. Hij blijft nog steeds in ''quarantaine'' staan, in zijn afgelegen stalletje in het verste uithoekje van stal, arm ding.
Vanmiddag komt een vriendin van mij langs en die komt hem voor me behandelen (zij heeft veel ervaring met vee en paarden). We hebben er expres voor gekozen om hem uitwendig te behandelen omdat ik geen troep in hem wil gieten omdat zijn weerstand toch misschien niet op en top is.

Lieve lieve Benji, we gaan er voor zorgen dat alles weer helemaal goed komt met jou, want je bent echt een topper.
Misschien vanavond nog een update en ander morgen..