Kasmir schreef:Peetstap: Misschien heb ik het niet helemaal goed opgeschreven. Ik kan haar wel overal aanraken, ze kan ook heerlijk genieten van een poetsbeurt en staat dan ook gewoon los stil. Alleen zodra er een DA komt kijken en alles móet wordt het een ander verhaal. In de zomer hebben ook kindjes vlechtjes in Roxy haar manen gelegd terwijl ze los stond te soezen in de zon. Die kant heeft ze ook, maar zodra er een plan komt waarbij er dingen van haar worden verwacht bouwt ze snel spanning op.
Excuses, heb er overheen gelezen, maar dit is positief natuurlijk, en scheelt enorm veel tijd.
Citaat:
Ik ben zelf fysiotherapeut en masseer regelmatig haar spieren rustig een beetje los, de ene dag accepteert ze dat beter dan de andere. De (vanuit mensen beredeneerd weet niet of het bij paarden heel anders heet) erector spinea, lange rugspieren iig liggen bij haar ook aan weerszijde standaard hoger dan haar spinosi.
Dit is helemaal goed nieuws,
als je zelf zicht hebt wat er in spieren e.d. gebeurd en op deze manier merk
je ook sneller verandering, al dan niet positief of negatief.
Zijn er niet zoveel hoor, die wekelijks lekker hun paardje kneden of van top tot hoeffies nalopen op veranderingen.
Ben echter nog steeds benieuwd hoe ze reargeert op deze dingen:
(sorry, vraag maar door...)
Hoe reargeert ze als je haar vlak achter de oren haar aanraakt en aait ?
Mag je vlak onder de manenkam de nek afstrijken heel luchtig en wat steviger ?
Mag je je hand heel luchtig achter oren richting zijkant hals houden langere tijd ?
Voel je bij het laatste dan spanning opbouwen of juist zakken ?