Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:23

Je kind 2 uur alleen thuislaten is echt een no go :n dat zou strafbaar mogen worden tot een bepaalde leeftijd wat mij betreft.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:37

Wat mij betreft ook Keet.. Ik begrijp dat iedereen het op zijn eigen manier doet, maar alleen laten kan gewoon echt niet. Ik wil ook van alles wel, maar vind het een egoïstische gedachte om maar te gaan. Het wordt uiteindelijk wel gemakkelijker, maar de eerste jaren is het puzzelen voor jezelf. Ik rijd nu af en toe zelfs met de dames samen, ze hebben allebei een pony, veel moest ik ze nog 1 op 1 helpen om er op te blijven zitten, haha, maar ze rijden steeds beter natuurlijk en kan inmiddels ook af en toe dan op mijn eigen met ze mee rijden. Nu ontbreekt het mijzelf alleen zo aan conditie door het zo weinig rijden, dat de kids me uiteindelijk gewoon voorbij rijden..

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:40

Knert schreef:
Mariska88 schreef:
Hier een meisje van 6 maand en een jongen van 2,5 jaar
Heb mijn pony aan huis .........

Knip
....

Vriendlief werkt van 06 tot 22:30 uur dus die kan ik niet inschakelen

Zo Eeuhm
Mijn vraag zou zijn; hoe combineer ik kinderen met een man die altijd werkt :')

Respect! Zal vast niet altijd even makkelijk zijn!

Haha thnx, nee zeker niet altijd makkelijk. En dan had ik nog niet eens verteld dat we hier nog een melkvee bedrijf hebben dus ook dat doe ik deels ook..
Vriendlief komt rond 19 uur thuis soms nog later en gaat dan thuis de koeien doen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:41

Keet schreef:
Je kind 2 uur alleen thuislaten is echt een no go :n dat zou strafbaar mogen worden tot een bepaalde leeftijd wat mij betreft.

Is ook strafbaar. :j

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:43

Waarom is dat egoïstisch keet?
Als ze slapen maakt het toch echt niet of ik beneden in huis ben of achter bezig ben met de babyfoon in de zak..
Tevens zette ik ook wel eens de maxi cosi in de wagen schuur zodat ik de koeien op kon halen uit het land. Wist zeker dat ze daar veilig stonden en als ze dan huilen omdat het speentje valt bijvoorbeeld. Dan is dat nu eenmaal zo. Tuurlijk is dat vervelend en niet leuk.
Maar soms is het niet anders en was nooit langer dan 20 minuten weg!! En had er nog zicht op
Laatst bijgewerkt door Mariska88 op 21-09-17 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:43

sayenti schreef:
Zelf werk ik 8u /dag 5 dagen in de week
Dan gaan ze naar school en mijn ouders gaan ze halen op school eenmaal thuis zitte deze al te wachten en is het druk tot dat ze gaan slapen.
Mijn kindjes vragen steeds om mij en erg zelde om mijn man wat dan een flinke klus is.
Van 5 u smorgens wakker en met een beetje geluk kan ik tegen 12 uur snachts pas gaan slapen.
En dan mogen ze snachts al niet gaan plassen / of wakker worden anders is heel mijn nacht omzeep.

*mochten de paarden gaan hemelen komen er hier wel geen meer bij ik merk soms toch dat mijn prioriteiten nu anders zijn geworden.

Maar echt, hoe dan? Hoe hou je dat vol? Kom je ooit toe aan genieten van wat je hebt?

Hier een bijrijdpaard voor 1 a 2 dagen in de week, ik ga op een moment dat papa thuis is, helaas geen vast moment, want aan de werktijden van mijn partner is geen touw vast te knopen. Heerlijk even mijn hoofd leegmaken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:44

Mightymike dat is idd echt de oplossing, zo'n gouden kinderpony die ze bezig houd terwijl jij zelf ook gaat rijden.

Met die van ons kan ik echt elk kind meenemen op buitenrit. Is haar gewicht in goud waard. Gaat uiteraard nooit meer weg. :P

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:45

Ik snap echt niet dat je je kind alleen thuis laat... sorry maar ik vind de veiligheid en het welzijn van mijn kind toch echt belangrijker dan de paarden.

Als ik de babyfoon meeneem ben ik met een halve minuut binnen en dat doe ik ook alleen als hij slaapt. Daarbij blijf ik ook geen uren weg.
Laatst bijgewerkt door MDWStables op 21-09-17 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:46

Mariska88 schreef:
Als ze slapen maakt het toch echt niet of ik beneden in huis ben of achter bezig ben met de babyfoon in de zak..
Tevens zette ik ook wel eens de maxi cosi in de wagen schuur zodat ik de koeien op kon halen uit het land. Wist zeker dat ze daar veilig stonden en als ze dan huilen omdat het speentje valt bijvoorbeeld. Dan is dat nu eenmaal zo. Tuurlijk is dat vervelend en niet leuk.
Maar soms is het niet anders en was nooit langer dan 20 minuten weg!! En had er nog zicht op

Heb het woord egoïstisch niet gebruikt dus waarom benoem je mij?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:48

Een babyfoon bij je hebben is toch heel gewoon wanneer je een klein eindje weg bent, maar weggaan zonder toezicht kan in mijn ogen echt niet..

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:50

Keet schreef:
Mariska88 schreef:

Heb het woord egoïstisch niet gebruikt dus waarom benoem je mij?

Sorry verkeerd gezien denk ik

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:51

Ik sluit me aan bij bovenstaande.

Kind alleen thuis laten op die manier is zeer onverantwoordelijk en zelfs levensgevaarlijk voor het kind.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:53

wat als er brand uitbreekt? En je kindje is alleen in huis? Voordat de buren dat door hebben...
Nee, uren weggaan en kind alleen in huis? Nee, dat is voor mij een absolute dikke NEE!
Om nog maar te zwijgen over de kinderen die ontvoerd zijn...nooit weer gezien, of jaren later met fiks trauma weer losgelaten...brrrrr!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:54

MightyMike schreef:
Een babyfoon bij je hebben is toch heel gewoon wanneer je een klein eindje weg bent, maar weggaan zonder toezicht kan in mijn ogen echt niet..

Inderdaad. Met babyfoon in de tuin of kind in de wagen op hetzelfde erf vind ik weinig problematisch als het kind maar veilig staat.
Maar je kind in huis laten en 10! minuten verderop naar je paard gaan is echt te erg :n

Friesepoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:56

;( mij lukt het niet; niet goed in ieder geval. Ik werk 24 uur verdeeld over 4 dagen. 's avonds is alleen wanneer het droog is een optie. Mijn paard staat nu stil. Is op zich geen probleem voor haar, maar ben er zelf wel verdrietig over.
Tip: maak goede, duidelijke afspraken met je partner. Zeker als deze niet zo van de paarden is. Dat scheelt een hoop gedoe achteraf.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:07

Wauw ik ben er inderdaad echt erbaast over. Ik krijg al commentaar als ik met onze honden even de straat op en neer laat lopen terwijl onze zoon slaapt. Terwijl ik dan nog geen minuut weg ben.

Maar 2 uur uit huis. 10 minuten bij je huis vandaan. Bizar. Voor dat je thuis bent als er iets aan de hand is. Vind het echt ontzettend onverantwoord om zo lang weg te zijn.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:16

Kaka schreef:
sayenti schreef:
Zelf werk ik 8u /dag 5 dagen in de week
Dan gaan ze naar school en mijn ouders gaan ze halen op school eenmaal thuis zitte deze al te wachten en is het druk tot dat ze gaan slapen.
Mijn kindjes vragen steeds om mij en erg zelde om mijn man wat dan een flinke klus is.
Van 5 u smorgens wakker en met een beetje geluk kan ik tegen 12 uur snachts pas gaan slapen.
En dan mogen ze snachts al niet gaan plassen / of wakker worden anders is heel mijn nacht omzeep.

*mochten de paarden gaan hemelen komen er hier wel geen meer bij ik merk soms toch dat mijn prioriteiten nu anders zijn geworden.

Maar echt, hoe dan? Hoe hou je dat vol? Kom je ooit toe aan genieten van wat je hebt?

Hier een bijrijdpaard voor 1 a 2 dagen in de week, ik ga op een moment dat papa thuis is, helaas geen vast moment, want aan de werktijden van mijn partner is geen touw vast te knopen. Heerlijk even mijn hoofd leegmaken.

Genieten gebeurd pas als de kindjes slapen en mijn week bij is dat ik een halfuurtje rustig kan gaan zitten zalig! :')
Nee zaterdag of zondag probeer ik wel steeds een uitstapje met de kids te doen speeltuin of naar het bos gaan wandelen.
Als hun genieten geniet ik eens zo hard!

Kindjes alleen thuis laten gebeurd hier niet toen de oudste naar het school ging was dit smorgens erg lastig de kleinste wou langer slapen en moest dan speciaal opstaan school is hier geen 2 min af maar toch moest ze mee
*brand dat spontaan uitbreekt
*zelf misschien een accident

Nee ben er steeds heel voorzichtig in.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:24

Kids alleen thuis laten en zelf echt weg gaan (met auto / fiets) zonder toe zicht of babyfoon is idd een no go.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:24

Het hoeft niet eens brand te zijn of ontvoeringen, maar ken ook verhalen bijvoorbeeld dat kindjes beginnen over te geven en vervolgens in hun eigen spuug stikken. Dat kan omdat ze te klein zijn om hun hoofdje weg te kunnen draaien, maar kan zelfs in hun slaap gebeuren. Over de babyfoon kun je dan natuurlijk nog op de geluiden reageren. Mijn oudste was dus een huilbaby. Zij huilde soms zo hard dat ze er even adem voor moest halen om opnieuw verder te huilen, achter de adem huilen noemen ze dat geloof ik. Ze kon dan echt blauw worden van de inspanning die het haar koste om te huilen en door te blijven ademen. Ze heeft dit tot peuter aan toe gedaan en is ons dus wel eens flauw gevallen.. We weten in ieder geval dat ze sterke longen heeft :o

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:35

ieder zo zijn eigen ding,

Wel vind ik dat de gene die commentaar leveren erg van het Het KAN niet het MAG niet bla bla...
dat is jullie mening en het is niet persee een feit.
Ik vind dat het wel kan en ik blijf het dus ook gewoon doen.
Er ligt een babyfoon bij haar bed (ipad) dus die heb ik gewoon bij me, daarnaast weten dus mensen dat ik er even niet ben.
Bang voor brand ben ik eerlijk gezegd niet, ik kan me indenken dat iemand dát vreemd vind. En dat ze ontvoerd wordt... ja daar denk ik niet eens aan eigenlijk, daar ga ik echt totaal niet vanuit.

Ook in mijn omgeving zijn er zat mensen (en ja die ken ik persoonlijk) die wel gewoon boodschappen gaan doen of een andere kind naar school brengen of halen. Ik zal wel in een omgeving vol gekken leven....
Mijn moeder ging vroeger ook gewoon naar de kerk als mijn broer op bed lag.
En als er een tweede komt, en die is net zo'n slaapkop als R dan doe ik het gewoon weer zoals ik het de afgelopen jaren heb gedaan.

Leven en laten leven lijkt met het beste idee!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:39

Mariska88 schreef:

Waar gebeurd, een tante van mijn man ging de post halen gewoon in de bus bij de oprit van het erf.
Zat er kortsluiting in huis en was er brand uigebroken 15 minuten en de vlammen kwamen door het dak! en zij was buiten en haar kind binnen...... Haar kindje is al jaren overleden had nu al ongv 40 geweest... die vrouw was en is er nog steeds kapot van.
Wat kan er nu gebeuren .....zoiets zal je maar overkomen!

En ja ik doe het ook hoor even de post pakken ,even de paarden voeren...even maar nooit met het huis uitzicht en altijd met babyfoon aan!
( en handig bij een babyfoon je hoort ook de bel, telefoon en zelfs een inbreker....een heterdaadje wat heeft de hond hem er van langs gegeven...die had hem beet tot de politie er was ;) )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:19

gretoes schreef:
ieder zo zijn eigen ding,

Wel vind ik dat de gene die commentaar leveren erg van het Het KAN niet het MAG niet bla bla...
dat is jullie mening en het is niet persee een feit.
Ik vind dat het wel kan en ik blijf het dus ook gewoon doen.
Er ligt een babyfoon bij haar bed (ipad) dus die heb ik gewoon bij me, daarnaast weten dus mensen dat ik er even niet ben.
Bang voor brand ben ik eerlijk gezegd niet, ik kan me indenken dat iemand dát vreemd vind. En dat ze ontvoerd wordt... ja daar denk ik niet eens aan eigenlijk, daar ga ik echt totaal niet vanuit.

Ook in mijn omgeving zijn er zat mensen (en ja die ken ik persoonlijk) die wel gewoon boodschappen gaan doen of een andere kind naar school brengen of halen. Ik zal wel in een omgeving vol gekken leven....
Mijn moeder ging vroeger ook gewoon naar de kerk als mijn broer op bed lag.
En als er een tweede komt, en die is net zo'n slaapkop als R dan doe ik het gewoon weer zoals ik het de afgelopen jaren heb gedaan.

Leven en laten leven lijkt met het beste idee!

Nou het mag van de wet niet, valt onder verwaarlozing en als iemand het meld ben je je kinderen KWIJT. Dus nee het mag echt niet..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:26

Moderatoropmerking:
Hoewel ik begrijp dat dit een belangrijk onderwerp is, wil ik verzoeken om weer on-topic verder te praten, dus over hoe kinderen en paarden te combineren. Alvast bedankt.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:44

Hier pony aan huis op vol pension. Wonen bij mij schoonvader op de boerderij en die heeft een vol pension. Toen de jongste een baby was woonde we nog ergens anders. En dan gingen we in de avond naar stal. Mijn man of soms mijn schoonmoeder paste dan in het huis op en kon ik wat met mijn pony doen. Maar werd wel steeds minder dat ik ging doen met mijn pony omdat ik de energie niet had. Nu doe ik eigenlijk niks meer met mijn pony maar heb wel een verzorgster en sinds kort zelfs 2 die mijn pony volledig doen. Wil wel erg graag weer wat doen. Maar oppas heb ik niet makkelijk. Mijn schoonmoeder is ruim 2 jaar overleden die had wel af en toe willen oppassen zodat ik mijn pony kon doen. Mijn moeder is het te zwaar voor om vaak op te passen. En ook niet handig moet ik ze daar eerst heen brengen. Wil het straks wel weer gaan oppakken als de jongste naar de peuterspeelzaal gaat. Ik werk 3 dagen van 8 uur ook vaak tot 20 uur. En in de avond heb ik geen energie voor. Mijn man zou me het zo laten doen.

Kind alleen thuis laten en echt paar uur weg gaan zou ik nooit doen. Ik ga wel eens het huis uit het terrein op met babyfoon en camera toezicht maar zelfs dat doe ik niet lang. Wel eens bij mijn schoonvader in huis gezeten voor verjaardag terwijl kind sliep. Maar is 1 huis in 2en gesplitst en zo gemaakt dat we ook via zijn huis boven in ons huis kunnen komen deuren zij wel op slot maar sleutel hangt bij de deur.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:55

Ik neem ze mee, maar ik rijd dan ook (nog) niet. Ik ben behoorlijk aangekomen door de zwangerschappen en wil eerst weer onder de 80 kilo (nu 88) voor ik met mijn achterste weer plaatsneem op een paard. Echter geef ik ook les en bij één van mijn leerlingen verzorgt mijn dochter ook de oude shet (Jimmy 31 jaar). Bij die les neem ik de kids mee. Zij wilde heel graag lessen en dat was voor mij de enige optie.

Dat ziet er vaak zo uit (mijn zoon van 9 maanden kruipt daar dus rond NOOIT uit mijn zicht!!!):

Afbeelding

En mijn dochter van 4 (hier ook met buurjongetje) is bezig met de pony ;)

Afbeelding

Ondertussen sta ik wel eens te mesten (met deur open en baby en kids in het zicht en op max 10 meter bij mij vandaan)
Tsja mijn zoon bouwt wel wat weerstand op, heb regelmatig takjes, blaadjes, zand, aarde en zelfs een keertje mest uit zijn graaiende klauwtjes moeten vissen. Verder heb ik kinder EHBO gedaan...

Rijden zou ik wel kunnen doen als mijn dochter erbij is, maar niet met mijn zoon. Die is echt te jong om los te laten zitten.