Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
RianneH schreef:Maar de markt trekt niet aan als geen van de aanbieders ooit de stap durft te zetten om meer te vragen
olijf schreef:De verkoper bepaalt wat het paard waard is ...
absque_dubio schreef:Een draver is gefokt als koerspaard, indien niet meer geschikt voor het fokdoel(=koersen), is deze inderdaad voor 'een appel en een ei' te koop.
Vreemd? Lijkt mij niet.
Een rijpaard (ik noem maar wat, kwpn) wat gefokt is om mee te rijden, wat niet meer geschikt is voor het fokdoel(=rijden), wordt toch ook verkocht als weidemaatje voor bijna niks?
Het paard wat niet voldoet aan het doel waar het voor gefokt is, gaat gewoonweg voor minder weg dan.
Dat een draver hartstikke fijne recreatiepaarden kunnen zijn is allang gebleken denk ik. En mocht de 3000,- binnen je budget vallen dan moet je zelf de afweging maken of je dit paard dat waard vindt, net zoals je bij elk ander paard zou doen als je deze zou bekijken.
RianneH schreef:Als de vraagprijs algemeen omhoog wordt gaat kan de koper niet anders dan die prijs betalen.
RianneH schreef:Als de vraagprijs algemeen omhoog wordt gaat kan de koper niet anders dan die prijs betalen.
Ben het ook zeker eens met vraag en aanbod, maar naar mijn mening wordt er te weinig betaald voor een correct omgeschoolde en vooral, bomproof recreatiepaard wat een verkeerd beeld geeft van de waarde van het dier. Als geen één verkoper de prijs omhoog gooit zal er niet meer worden betaald, als koper ga je natuurlijk niet meer betalen dan de vraagprijs. Er moet dus iemand opstaan die durft meer te vragen voor de kwaliteit en dan zal de markt antwoord geven op de werkelijk vraag.