Voor de verkoop.. maar niet heus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:15

Plus ik denk ook niet dat er voldoende stallen zijn om 24/7 buiten na te streven... Mijn paard heb ik het afgelopen jaar zonder ijzers gezet maar bleef gevoelig lopen dus staat nu weer voor op ijzers ben ik nu een slechte paardenmama? Nee hij had pijn op zijn blote voeten nu niet meer! ja hij staat 24/7 buiten zonder schuilstal en met weer zoals vandaag gaat hij lekker een nachtje op stal en van de winter gaat hij voor de nacht ook op stal. En in de winter deelt hij zijn paddock met niemand omdat hij onderaan de rangorde staat van de groep en bij elke eet en drinkplek word weg gejaagd.

Persoonlijk vind ik dus dat er echt naar het paard zelf gekeken moet worden voordat er eisen gesteld gaan worden.

cobiie

Re: Voor de verkoop.. maar niet heus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:21

Op alle vlakken moet naar het paard als individu gekeken worden, bijv ook met training.

Wij hadden een paard als rij- en menpaard aangeschaft, toen we haar eenmaal op stal hadden bleek dat ze het onder de man rijden echt niet zo leuk vond als voor de wagen.
Dus hebben wij onze wensen aangepast aan haar voorkeuren en is ze bij ons vervolgens enkel ingezet als menpaard (en nu moedertje).
Wanneer je als eigenaar die omschakeling niet kan maken zal je toch een ander huisje voor het dier moeten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:28

Maar dan heb je toch juist geen oogkleppen op als je afwijkt van het standaard PaardNatuurlijk-praatje en naar de individuele behoeftes van je paard kijkt, of begrijp ik je eerdere post nu verkeerd?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:30

xyzutu2 schreef:
Maar dan heb je toch juist geen oogkleppen op als je afwijkt van het standaard PaardNatuurlijk-praatje en naar de individuele behoeftes van je paard kijkt, of begrijp ik je eerdere post nu verkeerd?

Nee, ik probeer idd geen oogkleppen op te hebben als het om mijn dieren gaat.

Maar volgens sommige in dit topic is deze instelling dus hartstikke verkeerd. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:34

cobiie schreef:
xyzutu2 schreef:

Nee, ik probeer idd geen oogkleppen op te hebben als het om mijn dieren gaat.

Maar volgens sommige in dit topic is deze instelling dus hartstikke verkeerd. :+

Ik zeg niet dat dit verkeerd is (wat ik er over vind is ook irrelevant) Alleen als je wel een bepaalde visie hebt en hier niet vanaf wilt wijken (voor gegronde redenen of niet maakt verder niet uit) en je wilt alleen je paard of paarden verkopen aan mensen met diezelfde visie moet je niet professioneel paarden verkopen lijkt me.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:44

060606 schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Ik kan het ook niet... meer.
Verkoop gaat een dier niet in het koude vel zitten, heb het van dichtbij gezien en het heeft me geraakt.

Oje? Ja sommige paarden zijn extra gevoelig voor verandering. Zeker als ze aan een bepaalde manier gewent zijn en het ineens anders gaat dan hun oude dagelijks ritme. Maar ik las dat ze niet echt kunnen missen zoals wij mensen doen.. alleen soms moeilijk kunnen aarden op hun nieuwe plek, gaat soms wat tijd overheen en dan lijkt het alsof ze helemaal niet op hun plek zijn. Lijkt me wel verschrikkelijk om mee te maken je krijgt er toch een zeer slecht gevoel bij.. :(:) Is het uiteindelijk wel goed gekomen?

Het paard in kwestie was in een periode van 2 jaren regelmatig verhuisd.
Het heeft dat paard eenmaal bij mij op stal en in mijn eigendom, minstens 6 maanden (!) gekost om al haar reserveringen los te laten en zich thuis te gaan voelen. Daarmee is het uiteindelijk wel goed gekomen, maar zo makkelijk over "verkopen" (als in "hoe beleeft het paard het") als ik voorheen dacht, doe ik nu niet meer.
Het doet weldegelijk wat met ze.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:02

Het hangt er ook van af hoeveel verschil in aanpak er is tussen de oude stal een de nieuwe. Als die aanpak vergelijkbaar is maakt het de overgang makkelijker voor het paard. Als je een paard koopt van iemand die er op een heel andere manier mee omgaat dat jijzelf duurt het vaak langer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:50

Dat is naar mijn mening onzin.

Heb nu een paard op stal staan dat door de vorige eigenaar echt heel anders werd behandeld dan door mij en die heeft eigenlijk geen heimwee gehad. Het verschilt per dier. Het heeft heel weinig te maken met de mensen.

Maar kwa verkoop: ieder paard is het liefst "Thuis". Paarden houden niet van reizen en ze houden niet van verandering.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:07

Ik begrijp gewoon niet waarom je nog steeds nieuwe paarden opkoopt als je zegt niet te kunnen verkopen en ze niet allemaal te kunnen houden. Jammer dat je daar niet op ingaat TS.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 14:39

GDG schreef:
Ik begrijp gewoon niet waarom je nog steeds nieuwe paarden opkoopt als je zegt niet te kunnen verkopen en ze niet allemaal te kunnen houden. Jammer dat je daar niet op ingaat TS.

Dacht dat ik daar al op geantwoord had maar blijkbaar toch niet. Ik had gisteren en eergisteren afspraken met kopers maar dat waren geen passende kopers naar mijn idee, waardoor ik vervolgens dit topic heb geopend omdat ik merkte dat ik ze helemaal niet wou/kon verkopen door mijn gevoel. Heb uiteindelijk zelf dus ook de koop afgedaan, en inmiddels de inkoop ook even gestopt. Het is niet dat ik geen plek of het geld er niet voor heb om ze te kunnen aanhouden hoor, maar het is niet realistisch alles zelf aan te houden ik wil uiteindelijk ook verder en om nou een hele kudde voor mijn eigen te houden.. Ik ga nu mijn verkoop advertentie wat duidelijker maken, kijk ik of ik wat beter passende kopers vind op die manier en dan zelf wat meer rust kan vinden in het verkopen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:12

Als je wilt verkopen: wees zakelijk, nuchter. Zeg wat je voorwaarden zijn.
Vraag hoe mensen het paard gaan houden, wat ze van plan zijn. Overleg, praat, luister, kijk, google, ...
Als je alleen op je gevoel handelt is de kans dat je een keer wordt belazerd redelijk groot.

Er zijn namelijk veel ontzettend handige mensen, die de gevoelens van anderen heel goed kunnen bespelen. Als je zelf zakelijk en nuchter blijft krijgen die mensen veel minder snel een poot aan de grond. Ik koop paarden ook het liefst op een zakelijke manier. Ik zeg precies hoe de paarden het bij ons krijgen, hoe ik het ga doen. Is dat een beletsel: prima, op naar de volgende....

Als verkopers het vooral hebben over hun eigen gevoelens ('Het is zo'n geweldig paard en eigenlijk wil ik 'em niet verkopen') ben ik zo weg. Veel te veel gedoe....
Moraal van dit verhaal is dus ook: door je eigen manier van doen trek je een bepaald soort kopers aan. Weet als verkoper welke kopers je wilt en pas je gedrag daar op aan.