Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hier hadden we het al over gehad, en mijn ouders willen maximaal 1.000 meer betalen voor een paard dan de eventuele verkoopprijs van Starlight. Wil ik een duurdere, moet ik het prijsverschil zelf betalen.
Gini schreef:Het is natuurlijk gemakkelijk gezegd dat je de Haflinger moet verkopen, als je zelf het financiële verlies draagt. Als iemand met zijn eigen geld iedere maand een ander paard wilt kopen, be my guest.
Het aspect wat het hier -vind ik- moeilijker maakt, is dat je met iemand anders zijn geld bezig bent. Namelijk dat van de ouders. TS voelt de financiële prik in de portemonnee, wat de aankoop van een paard altijd is, niet. Voor haar is het nu gewoon een idee 'ik wil dressuur, dus ik wil een paard dat dat kan.'
Voor de ouders is het opnieuw een zeer grote financiële uitgave, amper drie jaar na al de eerste grote uitgave.
Ik zou zelf dus het beste ervan maken met de Haflinger, tot je zelf het geld bijeen gespaard hebt voor een dressuurpaard. Het is niet erg om te moeten werken voor je dromen.
Nikass schreef:Gini schreef:Het is natuurlijk gemakkelijk gezegd dat je de Haflinger moet verkopen, als je zelf het financiële verlies draagt. Als iemand met zijn eigen geld iedere maand een ander paard wilt kopen, be my guest.
Het aspect wat het hier -vind ik- moeilijker maakt, is dat je met iemand anders zijn geld bezig bent. Namelijk dat van de ouders. TS voelt de financiële prik in de portemonnee, wat de aankoop van een paard altijd is, niet. Voor haar is het nu gewoon een idee 'ik wil dressuur, dus ik wil een paard dat dat kan.'
Voor de ouders is het opnieuw een zeer grote financiële uitgave, amper drie jaar na al de eerste grote uitgave.
Ik zou zelf dus het beste ervan maken met de Haflinger, tot je zelf het geld bijeen gespaard hebt voor een dressuurpaard. Het is niet erg om te moeten werken voor je dromen.
Hier ben ik het mee eens. Daarnaast is het ook onzeker gezien de leeftijd van ts of straks een studie of een relatie het paardrijden misschien helemaal op een laag pitje zet.
Eline_S_S schreef:Zoals al eerder gezegd studeer ik inmiddels al een jaar en heb ik ook al anderhalf jaar een vaste vriend. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik niks anders wil dan paardrijden
Als ik er over een aantal maanden nog zo voor sta dan ga ik serieus overwegen wat nou het beste voor ons zou zijn. Eline_S_S schreef:Ik ga het er vanavond even met mijn instructrice over hebben. Kijken wat zij er van vindt. Ook wil ik het nog even aankijken. Wat andere instructrices proberen, maar weer even naar de fysio en tandarts. Zadel moet ook wat opgevuld naar mijn idee. Dus eerst paard weer even door de APKAls ik er over een aantal maanden nog zo voor sta dan ga ik serieus overwegen wat nou het beste voor ons zou zijn.