Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vicky_Belle schreef:Wil je het paard "redden" dan moet je zorgen dat het goed is opgeleid. Een goed opgeleid paard mag zelfs lelijk zijn maar de kans is veel groter dat het goed terecht komt. Een onopgeleid paard is een groot risico. En wil je zeker zijn dat je paard goed staat: verkoop het dan niet. Het is naief te denken dat vreemden goed voor je paard gaan zorgen zoals jij het wil.
Kendra schreef:Vraag me wel af waar Bokt toch paard heeft leren rijden- en waar op....
Vicky_Belle schreef:Ik lees het ook vaak maar denk dan vaak dat daar totaal geen garanties over zijn. Ik denk dan onmiddellijk dat een 15jarige de ad heeft geschreven. Paard/Pony kan na 2 weken worden doorverkocht ofeen handelaar of manege kan het aankopen via een stroman.
Daarbij zijn er genoeg handelaren of maneges die erg goed voor hun paarden zorgen en genoeg particulieren die er niet naar omkijken. Ik zou het dan ook nooit eisen als ik een paard verkoop.
Wil je het paard "redden" dan moet je zorgen dat het goed is opgeleid. Een goed opgeleid paard mag zelfs lelijk zijn maar de kans is veel groter dat het goed terecht komt. Een onopgeleid paard is een groot risico. En wil je zeker zijn dat je paard goed staat: verkoop het dan niet. Het is naief te denken dat vreemden goed voor je paard gaan zorgen zoals jij het wil.
aadburg schreef:Vicky_Belle schreef:Ik lees het ook vaak maar denk dan vaak dat daar totaal geen garanties over zijn. Ik denk dan onmiddellijk dat een 15jarige de ad heeft geschreven. Paard/Pony kan na 2 weken worden doorverkocht ofeen handelaar of manege kan het aankopen via een stroman.
Daarbij zijn er genoeg handelaren of maneges die erg goed voor hun paarden zorgen en genoeg particulieren die er niet naar omkijken. Ik zou het dan ook nooit eisen als ik een paard verkoop.
Wil je het paard "redden" dan moet je zorgen dat het goed is opgeleid. Een goed opgeleid paard mag zelfs lelijk zijn maar de kans is veel groter dat het goed terecht komt. Een onopgeleid paard is een groot risico. En wil je zeker zijn dat je paard goed staat: verkoop het dan niet. Het is naief te denken dat vreemden goed voor je paard gaan zorgen zoals jij het wil.
Ik verkoop liever niet aan een handelaar omdat hij toch vaak een lagere prijs geeft, hij moet er immers ook aan verdienen.
Een paard wat niet goed is of gevaarlijk is heeft voor mij maar 1 bestemming en dat is de slager. Een dier dat niet goed is wil je geen onnodig geklungel aandoen en een gevaarlijk paard verkopen is naar mijn mening op het criminele af. Je kunt het er wel bij vermelden aan de gene aan wie jij het paard verkoopt maar als die het paard doorverkoopt zonder iets te zeggen moet je er nog niet aan denken wat er kan gebeuren.
Het zou mooi zijn als er een vrij toegankelijke database zou zijn waar je als verkoper van een paard kunt melden als er iets met een paard aan de hand is wat een latere eigenaar zou moeten weten.
Aan een manege verkopen heb ik niet zo'n moeite mee als het paard daar geschikt voor lijkt te zijn. En inderdaad als je het allerbeste wilt niet verkopen.