Op naar de Prix St. Georges

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miefje

Re: Op naar de Prix St. Georges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:17

Wat een stoer paard zeg! Wilde al zeggen een blauwe cap (KEP! maar dat is niet echt origineel meer haha) maakt het helemaal af.
En wat stuur jij netjes rond zeg, enorm gaaf!
Jullie zijn ook echt een prachtige combinatie :~

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:22

Ziet er heel fijn en vriendelijk uit! Respect dat je je paard zonder sporen, stang&trens of andere poespas zo goed kan rijden op dit niveau, kunnen niet veel andere ruiters! De meeste hebben hun punten voor het Z nog niet eens en halen het stang&trens hoofdstel er al bij..

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:36

Heel knap!! Wat ik me alleen wel afvraag, bij internationale wedstrijden zijn sporen toch verplicht? Draag je deze dan wel of rijd je gewoon dan niet mee op z'n wedstrijd?

SFW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:05

Iemand die laat zien dat het ook vriendelijk kan! Super!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:09

Ik reageer zelden op topics maar deze kon ik niet zomaar wegklikken. Het ziet er zo fijn gereden uit! Happy athlete all over :) Draag er maar goed zorg voor voor je knapperd. En respect dat je dit helemaal zelf bereikt hebt _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:56

Dit is zo (h)eerlijk om te zien. Simpele optoming, paard loopt de sterren van de hemel.
Zie dit vele malen liever dan al dat gepluk en geprik.
Snuggere vraag, tot waar mag je met deze optoming blijven starten?
enne Fabricius :9

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:06

Wauw zo mooi om te zien!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:29

mooi paard ,leuk dat de lage neusriem weer terug is ( dat is iets uit mijn jeugd).

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:59

Wat mooi om te zien dat hard werken zonder allerlei ''hulpmiddelen'' wordt beloond ! _/-\o_
Is het een bewuste keuze geweest om zonder S&T te rijden ?

Ik ben wel erg benieuwd naar de afstamming van je paard :j

Renss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:16

Blijft een prachtige combinatie! Heb je eerdere topics ook gezien. Knap dat jullie nog steeds verder groeien.
Je bent beetje voorbeeld voor mij. Wil liefst zo lang mogelijk zonder zweep en sporen blijven rijden. Mijn instructrice zei laatst, pak er toch maar eens sporen bij. Moest meteen aan jou denken, het kan zonder!
Succes met je komende wedstrijden!

@Kahlua, de afstamming stond al vermeld

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 09:35

Miefje schreef:
Wat een stoer paard zeg! Wilde al zeggen een blauwe cap (KEP! maar dat is niet echt origineel meer haha) maakt het helemaal af.
En wat stuur jij netjes rond zeg, enorm gaaf!
Jullie zijn ook echt een prachtige combinatie :~

Dankjewel! Er moet eigenlijk wel een andere cap bij ja. Ik vind KEP cap's niet zo mooi :Y) Maar een charles owen lijkt me bijvoorbeeld wel wat! Misschien iets voor de toekomst. Nu heb ik ook nog een mooie fluweel diep zwarte cap liggen voor de wedstrijden.

SGorter schreef:
Ziet er heel fijn en vriendelijk uit! Respect dat je je paard zonder sporen, stang&trens of andere poespas zo goed kan rijden op dit niveau, kunnen niet veel andere ruiters! De meeste hebben hun punten voor het Z nog niet eens en halen het stang&trens hoofdstel er al bij..

Dankjewel voor je complimenten!

Milando schreef:
Heel knap!! Wat ik me alleen wel afvraag, bij internationale wedstrijden zijn sporen toch verplicht? Draag je deze dan wel of rijd je gewoon dan niet mee op z'n wedstrijd?

Ja dat klopt op internationale wedstrijden zijn sporen verplicht. Die rij ik alleen niet, ik rijd alleen nationaal. Mocht ik in de toekomst internationaal gaan rijden, dan zijn ook dummy sporen toegestaan (dus wel het bandje, maar geen knop). Stang en trens is een ander verhaal, volgens mij is dat in de grand prix verplicht. Ook nationaal dus.

SFW schreef:
Iemand die laat zien dat het ook vriendelijk kan! Super!

Dankjewel!

lene schreef:
Ik reageer zelden op topics maar deze kon ik niet zomaar wegklikken. Het ziet er zo fijn gereden uit! Happy athlete all over :) Draag er maar goed zorg voor voor je knapperd. En respect dat je dit helemaal zelf bereikt hebt _/-\o_

Morganlefay schreef:
Dit is zo (h)eerlijk om te zien. Simpele optoming, paard loopt de sterren van de hemel.
Zie dit vele malen liever dan al dat gepluk en geprik.
Snuggere vraag, tot waar mag je met deze optoming blijven starten?
enne Fabricius :9

Dankjewel! Als ik nationaal blijf rijden dan mag ik tot de inter II zo blijven starten. Vanaf de grand prix is het (volgens mij) verplicht om met S&T te rijden.

liespower94 schreef:
Wauw zo mooi om te zien!

Dankjewel!

kwita schreef:
mooi paard ,leuk dat de lage neusriem weer terug is ( dat is iets uit mijn jeugd).

Dankjewel! ik rij er al jaren mee, ook met mijn vorige paard. Ik merk duidelijk verschil tussen een lage en hoge of gecombineerde neusriem.

KahluaB schreef:
Wat mooi om te zien dat hard werken zonder allerlei ''hulpmiddelen'' wordt beloond ! _/-\o_
Is het een bewuste keuze geweest om zonder S&T te rijden ?

Ik ben wel erg benieuwd naar de afstamming van je paard :j

Ik ben gewoon zo blijven rijden, omdat mijn paard het goed doet op een enkele trens. Heb er nog nooit een s&t in gehad dus ik weet ook niet hoe hij erop zal reageren. Een bewuste keuze is het dus wel, wil daarmee niet zeggen dat ik pertinent tegen het gebruik ben als dat gewoon netjes gebeurt. Je ziet het alleen wel eens misbruikt worden, daardoor zou je er gauw een aversie tegen kunnen krijgen!
Afstamming is DemocraatXFabricius :j

Renss schreef:
Blijft een prachtige combinatie! Heb je eerdere topics ook gezien. Knap dat jullie nog steeds verder groeien.
Je bent beetje voorbeeld voor mij. Wil liefst zo lang mogelijk zonder zweep en sporen blijven rijden. Mijn instructrice zei laatst, pak er toch maar eens sporen bij. Moest meteen aan jou denken, het kan zonder!
Succes met je komende wedstrijden!

Dankjewel en het kan inderdaad zonder! Consequent beenhulpen geven is de sleutel!

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:15

Milando schreef:

Ja dat klopt op internationale wedstrijden zijn sporen verplicht. Die rij ik alleen niet, ik rijd alleen nationaal. Mocht ik in de toekomst internationaal gaan rijden, dan zijn ook dummy sporen toegestaan (dus wel het bandje, maar geen knop). Stang en trens is een ander verhaal, volgens mij is dat in de grand prix verplicht. Ook nationaal dus
[/quote]

Ah okee! Ik zag van 't weekend op het NK nog wel gewoon mensen die op trens reden in de GP, dus denk dat het nationaal wel nog mag

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:35

Wat een prachtig en imposant paard! En wat rijd je keurig, en helemaal fijn om een trensje en geen spoor te zien. *\o/*

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:30

Mooie combi, ziet er zeer vriendelijk uit! Mooi ook dat jullie gewoon de tijd hebben genomen om samen te groeien naar dit niveau. Hopelijk gaan ze die gekke eisen als sporen en stang&trens verplichtingen er nog eens uit gooien. Blijkt maar weer dat het niet perse voor elk paard noodzakelijk is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:42

Een prachtdier!

Mooie foto's ook.

Vroeger had ik als 13 jarige een fantastische merrie mogen rijden en verzorgen en het is sprekend jouw paard, was ook een KWPN-er met wat tuigersbloed, met zeer degelijke sterke stevige benen en een wat barokke bouw.

Leuk om weer deze type paard te zien.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:48

Gaaf paard, mooie combinatie en ziet er heel erg vriendelijk uit! Super zo zonder S&T en sporen, mooi voorbeeld! Respect!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:06

Ik reageer ook niet vaak, maar wat een supergave combi en wat rij je m fijn! Heel leuk om om een nou niet heel standaard dressuurpaard zo hoog terug te zien. Plus ik heb een zwak voor tuigers Graag meer foto's!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:44

Zonder sporen en zonder stang en trens zijn nationaal tot en met de GP toegestaan.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:51

Complimenten! Vriendelijk en correct gereden met een blij paard. Top!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 12:10

Milando schreef:
Ah okee! Ik zag van 't weekend op het NK nog wel gewoon mensen die op trens reden in de GP, dus denk dat het nationaal wel nog mag

Dat is helemaal geweldig! Herinner me nu inderdaad dat het alleen voor kadervormingswedstrijden voor u25 en senioren grand prix nationaal verplicht is met stang en trens te rijden.

Avanti schreef:
Complimenten! Vriendelijk en correct gereden met een blij paard. Top!

Dankjewel!

vur schreef:
Zonder sporen en zonder stang en trens zijn nationaal tot en met de GP toegestaan.

Klopt!

tmr001 schreef:
Ik reageer ook niet vaak, maar wat een supergave combi en wat rij je m fijn! Heel leuk om om een nou niet heel standaard dressuurpaard zo hoog terug te zien. Plus ik heb een zwak voor tuigers Graag meer foto's!

ZiekieLove schreef:
Gaaf paard, mooie combinatie en ziet er heel erg vriendelijk uit! Super zo zonder S&T en sporen, mooi voorbeeld! Respect!

Dankjewel!

Ragdollcat schreef:
Een prachtdier!

Mooie foto's ook.

Vroeger had ik als 13 jarige een fantastische merrie mogen rijden en verzorgen en het is sprekend jouw paard, was ook een KWPN-er met wat tuigersbloed, met zeer degelijke sterke stevige benen en een wat barokke bouw.

Leuk om weer deze type paard te zien.

Ik hou er ook van! Dankjewel!

darkadia schreef:
Mooie combi, ziet er zeer vriendelijk uit! Mooi ook dat jullie gewoon de tijd hebben genomen om samen te groeien naar dit niveau. Hopelijk gaan ze die gekke eisen als sporen en stang&trens verplichtingen er nog eens uit gooien. Blijkt maar weer dat het niet perse voor elk paard noodzakelijk is.

Babsding schreef:
Wat een prachtig en imposant paard! En wat rijd je keurig, en helemaal fijn om een trensje en geen spoor te zien. *\o/*

Dankjewel!

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:46

Ik reageer eigenlijk nooit op Bokt, maar kan het nu niet laten. Wat rijd jij je paard vriendelijk zeg!! Eén van de weinige paarden die ik heb gezien die niet in de houding getrokken wordt, met een simpel bid en zonder sporen op dit niveau!! Menig ruiter kan hier een voorbeeld aannemen. Jullie hebben er in ieder geval een fan bij!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 23:12

@ Lexlester: Dankjewel voor je compimenten!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 00:01

Ik zeg het niet gauw, want vaak vindt ik de hogere dressuur niet paardvriendelijk... maar dit vindt ik een fijn plaatje, video ziet er relaxed uit, fijne rustige ruiter, niks van "in-de-krul-trek-met-de stang-en-trens-tot-achter-het-paard-z'n-oren-getrokken"... respect!!!