Gestopt met verzorgshire...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:08

Tazzey, het wordt niet als excuus gebruikt, maar als een verklaring. wat voor jou en voor mij misschien logisch is, is voor hem misschien niet zo logisch. En daar mag je hem best op wijzen, het wil ook niet zeggen dat hij alles mag zeggen. maar waarom gelijk zo afkatten? want daar vind ik het wel een beetje op neerkomen, het komt in ieder geval niet vriendelijk over, en daar zie ik alleen in dit topic al meer voorbeelden van. Je kunt hem ergens vriendelijk op wijzen. Ts staat daar volgens mij ook echt wel open voor. Ik vind ook dat hij echt wel vooruit is gegaan. Ja, er komen nog wel eens reacties die niet helemaal kunnen. Maar wanneer hij er op wordt gewezen door een andere bokker biedt hij netjes zijn excuses aan.

en verder iets met leven en laten leven? ;)

Ts: ik ben wel benieuwd wat je verder nog op de planning hebt staan? even geen verzorgpaard las ik al :) maar wel een keer een lesje? of het gewoon bij af en toe een beetje tutten op de manege laten? Je had vorig jaar van die mooie nieuwe spullen voor jezelf bij de paarden gekocht.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 13:04

emmaudb schreef:
Tazzey, het wordt niet als excuus gebruikt, maar als een verklaring. wat voor jou en voor mij misschien logisch is, is voor hem misschien niet zo logisch. En daar mag je hem best op wijzen, het wil ook niet zeggen dat hij alles mag zeggen. maar waarom gelijk zo afkatten? want daar vind ik het wel een beetje op neerkomen, het komt in ieder geval niet vriendelijk over, en daar zie ik alleen in dit topic al meer voorbeelden van. Je kunt hem ergens vriendelijk op wijzen. Ts staat daar volgens mij ook echt wel open voor. Ik vind ook dat hij echt wel vooruit is gegaan. Ja, er komen nog wel eens reacties die niet helemaal kunnen. Maar wanneer hij er op wordt gewezen door een andere bokker biedt hij netjes zijn excuses aan.

Ts: ik ben wel benieuwd wat je verder nog op de planning hebt staan? even geen verzorgpaard las ik al :) maar wel een keer een lesje? of het gewoon bij af en toe een beetje tutten op de manege laten? Je had vorig jaar van die mooie nieuwe spullen voor jezelf bij de paarden gekocht.

Ja maar sorry voor jullie maar op de Maria hoeve ga ik niet meer rijden... Had er tien al de balen van dat de rest van de groep niet echt mijn type was om het zo maar even te zeggen... Zal maar niet verder in detail gaan...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:05

CoonArt schreef:
emmaudb schreef:

Ja maar sorry voor jullie maar op de Maria hoeve ga ik niet meer rijden... Had er tien al de balen van dat de rest van de groep niet echt mijn type was om het zo maar even te zeggen... Zal maar niet verder in detail gaan...

nee dat hoeft ook niet ;) het is ook iets wat bij je past of niet. en dan moet je inderdaad maar net een groep hebben die goed bij je past.
was gewoon even benieuwd hoe verder

CoonArt

Re: Gestopt met verzorgshire...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 13:07

Tien moet toen zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:13

Soms moet je iets ervaren om te ontdekken dat het niets voor je is. Jammer als het dan tegenvalt, maar je hebt in ieder geval weer wat ontdekt over wat bij je past. :)

Ben wel benieuwd naar je volgende paardenavontuur!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:26

emmaudb schreef:

Zoek even terug in zijn geschiedenis ;)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:37

Tazzey schreef:
emmaudb schreef:

Zoek even terug in zijn geschiedenis ;)

gedaan. hij zegt: bedenk dat ik een handicap heb. je zou die zin inderdaad als excuus kunnen zien. ik zie het meer als verklaring. al is het antwoord niet helemaal volledig... Wat ik zie is dat hij eigenlijk probeert uit te leggen waarom het niet ging. het komt een beetje verkeerd over, maar ik denk dat als je weet dat hij een handicap heeft je daar een beetje omheen moet proberen te lezen. Niet gelijk van het slechte uitgaan. Er zijn ook mensen die het niet weten, lijkt me dat hij dat toch wel even mag melden. Hoeft niet gelijk te zijn dat hij overal een excuus voor zoekt? Hij maakt een topic aan dat hij gestopt is. Zijn handicap kan toch een reden zijn om te stoppen? Mag hij dat dan niet noemen? hij heeft juist goed gehandeld door eerlijk te zijn en te stoppen. Hij wil hier gewoon even zijn verhaal kwijt (vandaar dat het in verslag van de dag staat).

ik denk dat het misschien beter is om verder te gaan via pb als je er verder op in wilt gaan. ;) dan hoeft het niet in dit topic

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:44

[/quote]
Ik zag er gewoon tegenop, steeds dat grote lijf ontdoen van de derrie. Paarden zijn leuk maar dit was té. :o

Gewoon teveel hooi op mijn vork genomen denk ik... :o /3 Grote paarden zijn niet aan mij besteed...[/quote]

Sorry, maar dan zou ik geen verzorgpaard/ pony meer nemen als ik jou was. Alle paarden zijn veel werk en tijd rovend. Het is toch heerlijk om te poetsen en te tutten met een paard.Ik doe bij mijn verzorgpaard ook buiten zetten, stal+ paddock, tuig onderhoud, rijden, poetsen, voeren en binnen zetten. Vind t super. Als je dat teveel vind moet je het gewoon lekker houden bij een uurtje manege les.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:51

Oh wat jammer TS, ik zat er toevallig straks nog aan te denken.

Vind de reacties hier echt veel te ver gaan weer. Mensen oordelen weer lekker snel terwijl ze je helemaal niet kennen. Ik geloof best dat een Shire veel werk is, mijn Tinker schijt ook twee keer zoveel als mijn Connemara (en vier keer zoveel als mijn mini :') ) en ze hebben nu eenmaal niet echt een handzaam formaat. Ik zou gewoon verder zoeken naar een verzorgpaard dat minder werk is (want er zijn volgens mij ook echt wel paarden waar je maar 1 keer per week naartoe hoeft hoor). Of anders weer naar de manege? Weet niet of dat een optie is.

En boerenknol... Come on. Het is toch ook een boerenknol? Heb je ooit een Arabier voor de ploeg gezien? :') Ik weet zeker dat TS het niet denigrerend bedoeld. Het is gewoon nogal veel massa zo'n paard :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:00

Ieder paard heeft 4 hoeven, ongeacht of hij groot of klein is. Ieder paard schijt, ongeacht of de drollen groot of klein zijn. En bij ieder paard moet een hooinet gevuld worden, ongeacht of dat hooinet hoog of laag hangt. ;)

Een paard is veel werk. En een pony ook. Heb je daar geen zin in? Of valt het toch wat tegen? Dan gewoon geen verzorgpaard meer nemen en al helemaal geen eigen paard als je die niet in volpension kunt zetten. Zo simpel werkt het. :)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:09

Ja, maar zo simpel ligt het echt niet. Mijn mini is een stuk minder werk dan mijn Tinker en mijn Tinker is weer een stuk minder werk dan mijn 25-jarige. Daar gaat het meeste werk in zitten. Ze schijten ja, maar lang niet evenveel en ook qua voerbehoefte zijn ze anders. Ik weet zeker dat er voor TS een passend paard te vinden is :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:12

_Reneee schreef:
Oh wat jammer TS, ik zat er toevallig straks nog aan te denken.

Vind de reacties hier echt veel te ver gaan weer. Mensen oordelen weer lekker snel terwijl ze je helemaal niet kennen. Ik geloof best dat een Shire veel werk is, mijn Tinker schijt ook twee keer zoveel als mijn Connemara (en vier keer zoveel als mijn mini :') ) en ze hebben nu eenmaal niet echt een handzaam formaat. Ik zou gewoon verder zoeken naar een verzorgpaard dat minder werk is (want er zijn volgens mij ook echt wel paarden waar je maar 1 keer per week naartoe hoeft hoor). Of anders weer naar de manege? Weet niet of dat een optie is.

En boerenknol... Come on. Het is toch ook een boerenknol? Heb je ooit een Arabier voor de ploeg gezien? :') Ik weet zeker dat TS het niet denigrerend bedoeld. Het is gewoon nogal veel massa zo'n paard :=

Het boerenknol stukje boeit mij niet, zo noemde ik de bels ook ;)
Maar de handicap was er ook voor dat ts het paard ging doen.
Dus op dat punt vind het enigszins onzin om dat te benoemen.
Dat het paard groot is wist hij ook op het moment dat hij begon.

Hij had er gewoon geen zin meer in.
Opzich niks mis mee, er komt vast wel iemand die er wel zin in heeft, dat is ook voor het paard veel leuker.
Maar zeg het dan gewoon ;)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:20

Hoi TS, jammer dat het toch niet was wat je hoopte! Je klonk zo enthousiast in je vorige topic.
Een tip voor een volgende keer: Bedenk wat jij aan kan qua paard en qua werk, en overleg dit met de eigenaar. Wij hebben al zoveel mensen gehad die een paar weken komen, en het dan toch maar laten schieten. Nou kan dat nauurlijk, maar de hoeveelheid mensen die dit doet... Je wordt er moe van, elke keer weer tijd in iemand steken, in de hoop het leuk te houden voor ruiter en paard, wat vervolgens niks oplevert. Oftewel: bezint eer ge begint!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:29

Hoi Coonart. Ik wil toch mijn excuses aanbieden voor mijn nare opmerking. Was niet netjes van me!

Ik hoop dat je misschien in de toekomst een leuk, kleiner paardje vind waar je veel plezier aan beleefd!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 19:42

wiebke schreef:
Hoi Coonart. Ik wil toch mijn excuses aanbieden voor mijn nare opmerking. Was niet netjes van me!

Ik hoop dat je misschien in de toekomst een leuk, kleiner paardje vind waar je veel plezier aan beleefd!

Ahjoh zand erover :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:58

Wat jammer dat je gestopt bent, het is natuurlijk ook wel afhankelijk van waar het paard gestald staat of het heel veel werk is, en een groot paard is idd toch meer massa(/werk) dan een e-pony of klein paard, en een koudbloed zeker meer dan een warmbloed.

Hopelijk vind je een leuke manier om toch de paardenhobby te blijven beoefenen.

Off-topic: ik zie dat je ook in [plaats] woont, leuk!!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:24

Jammer! Misschien geeft een pauze niks, soms komt ineens iets op je pad, als je niet naar zoekt,,

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:44

Palmera schreef:
Ieder paard heeft 4 hoeven, ongeacht of hij groot of klein is. Ieder paard schijt, ongeacht of de drollen groot of klein zijn. En bij ieder paard moet een hooinet gevuld worden, ongeacht of dat hooinet hoog of laag hangt. ;)

Een paard is veel werk. En een pony ook. Heb je daar geen zin in? Of valt het toch wat tegen? Dan gewoon geen verzorgpaard meer nemen en al helemaal geen eigen paard als je die niet in volpension kunt zetten. Zo simpel werkt het. :)

Mijn paard van 1m56 is vuiler dan de meeste andere paarden hier op stal :') elke avond heb ik er werk aan. Zelfs op de weide gaat hij liever niets anders doen dan in slijk of mest liggen, en in zijn stal is het een sport om het zo vuil mogelijk te maken :') maar, hij is het waard :)

TS, misschien uitkijken naar een manege waar je een paard kan nemen als halve stal? Dan kost je het meer geld, maar als je bv dat kan doen met een manegepaard/volpension paard, heb je toch al minder last

princessissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:31

Op 7 juni begonnen met het verzorgen van nick en precies een maand later alweer gestopt?
Jeetje dat is ook snel. ;(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 00:36

The_Cat schreef:
Palmera schreef:

Mijn paard van 1m56 is vuiler dan de meeste andere paarden hier op stal :') elke avond heb ik er werk aan. Zelfs op de weide gaat hij liever niets anders doen dan in slijk of mest liggen, en in zijn stal is het een sport om het zo vuil mogelijk te maken :') maar, hij is het waard :)

TS, misschien uitkijken naar een manege waar je een paard kan nemen als halve stal? Dan kost je het meer geld, maar als je bv dat kan doen met een manegepaard/volpension paard, heb je toch al minder last

"En hij is het waard" En daar gaat het toch om? Of hij nou 1.90 of 0.60 is? Werk is het, de een is een grotere viespeuk dan de ander, maar een shet onder de modder kost nog altijd meer poetstijd dan een schone shire met wat grassprieten rond zijn mond. Andersom kost de shire meer tijd.
Ohw, en vandaag zijn ze schoon maar morgen hebben ze een heerlijke modderkuil op de wei ontdekt. :) Je kúnt paarden/pony's verzorgen niet plannen. Ga er gewoon vanuit dat het tijd kost. Heb/wil je dat niet? Doe het dan niet of op andere wijze. :)

Geen aanval, wel de waarheid. :)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:06

Als ik eerlijk mag zijn dan wil ik wel even kwijt dat ik iemand die dergelijke reacties geeft als TS op haar voormalige verzorgpaard nooit zou uitnodigen om mijn paarden te komen verzorgen. Op deze manier komt hij naar mijn gevoel niet serieus over.

Edit: ze = hij
Laatst bijgewerkt door Riel op 07-07-17 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:08

TS is een hij.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:17

hoe vaak beginnen mensen niet met volle moed aan iets waarna het blijkt dat ze het toch niet aankunnen? Vind dat een beetje een dooddoener dat hij dat van te voren had moeten bedenken.
Als ik alles niet gedaan had waarover ik tijfelde of ik het wel zou kunnen was ik ook niet echt ver gekomen in het leven.

Vind het juist voor hem spreken dat hij aangeeft dat hij het niet trekt, dat het teveel is voor hem.... sommige mensen gaan stug verder met weer alle gevolgen van dien.

En vallen over het woordje boerenknol?? Het is maar waar de mens zich druk om kan maken jeetje.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:22

Nou inderdaad. Als je vooraf alles bedenkt, valt er niks meer te leren in het leven. Wie wil dat nou?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:33

srsW schreef:
hoe vaak beginnen mensen niet met volle moed aan iets waarna het blijkt dat ze het toch niet aankunnen? Vind dat een beetje een dooddoener dat hij dat van te voren had moeten bedenken.
Als ik alles niet gedaan had waarover ik tijfelde of ik het wel zou kunnen was ik ook niet echt ver gekomen in het leven.

Vind het juist voor hem spreken dat hij aangeeft dat hij het niet trekt, dat het teveel is voor hem.... sommige mensen gaan stug verder met weer alle gevolgen van dien.

En vallen over het woordje boerenknol?? Het is maar waar de mens zich druk om kan maken jeetje.... -O-

Als het om dieren gaat ben ik eigenlijk nooit zomaar ergens aan begonnen.
Stel je voor dat een eigenaar van een paard dat doet.
Je gaat iets aan en zeker na een bepaalde leeftijd "tenzij het om een geestelijke beperking gaat want dat is natuurlijk wel iets anders" maar zou iemand beter moeten weten. Een dier zet je niet zomaar bij het grofvuil. Er is iemand geweest die waarschijnlijk tijd heeft gestoken in TS om hem opweg te helpen met het paard. Je weet dat een paard gewoon een hoop werk is daar ontkom je niet aan. Net als dat ik niet ontkom en de wandelingen met mijn hond. Er zijn idd mensen die zo zijn hoor, die hebben er ineens geen zin meer in en dan leggen ze het bijltje er bij neer. Zulke verzorgers heb ik altijd geprobeerd te vermijden.