Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) in de kudde jonge hengsten en dan weet ie even niet hoe die ook al weer met mensen om moet gaan en dat dat niet om te spelen is. bruintje123 schreef:Vjestagirl schreef:Vandaag heeft m'n knol een keer of 40 geprobeerd om me te happen. Dat heb ik 39 keer vriendelijk en rustig afgeweerd en opgelost. De 40ste keer was het raak, en toen heb ik heel flink tegen hem geschreeuwd en hem een rotschop gegeven. Heel gek: daarna snapte hij ineens álles wat ik bedoelde....
Dat had je dan beter de tweede keer kunnen doen
, en de verkleuring de volgende dagen.
Wij hebben een jong ding op stal staan en die is (denken we) geslagen op zijn hoofd vroeger, maar heeft de neiging alles te onderzoeken met zijn tanden. Die krijgt wel eens een tikkie op de neus, maar niet hard.
gisteren liep ik door de wei en ging ze elke keer voor me staan en dan schoppen.
) Ireen_ schreef:Als ze serieus zou dreigen, slaan of bijten wel, maar dat heeft ze nog nooit gedaan dus: nee.
Een elleboogje ofzo krijgt ze wel eens als ze te veel in mijn ruimte loopt, heeft ze voldoende respect voor.
Je paard uitschelden vind ik zo verschrikkelijk ordinair.. kan ik erg slecht tegen.
prugelpiet schreef:Ik sla ze, schop ze en schreeuw tegen ze.
Of ik dat leuk vind? Nee natuurlijk niet, maar als ik ponylief iets netjes heb geleerd, bijvoorbeeld niet schoppen met hoeven uitkrabben, en hij besluit na 3 maanden om ineens wel te schoppen, hoeft die dat geen 3 keer te proberen. Bij de 2e keer krijgt die een schop. Is die nou helemaal van de pot gerukt.