Deze kan bij mensen thuis staan of op een manege/stal. Als je zorgt voor een vp die op een manege staat heeft ze wel nog sociaal contact met kinderen van haar leeftijd die graag met paarden bezig zijn
Vraag aan de eigenaar of die haar les wilt geven.
Deze persoon gaat zeker een andere kijk op paarden hebben dan in manege's waar het vaak voornamelijk om het geld te doen is, denk ik.
omdat ze zo jong is, is het misschien wel handig dat je er dan bij bent. Als ze alleen rijdt op deze pony, zou dit natuurlijk niet perse moeten, maar het lijkt mij wel best dat als ze ook andere dingen doet, hier wel altijd een volwassene bij is. (Het is maar een tip hoor
)Ik heb zelf momenteel 10 maand een verzorgpony en heb hiervoor 6 jaar op een manege gereden. Ik kan je zeggen: Ik heb in die 10 maand meer geleerd over paarden, hoe ermee omgaan, rijden, enz. dan in die 6 jaar waar ik eigenlijk alleen op een paard gehobbeld heb. De basis en misschien iets uitgebreider krijg je mee van in een manege, maar als je wilt dat je dochter echt goed leert rijden zou ik eerder niet voor een manege maar voor een vp kiezen.
Dit is mijn mening, gebaseerd op mijn ervaringen, ik weet dat er nu waarschijnlijk mensen gaan reageren met dat dit niet zo is en dat ze wel goed hebben leren rijden op een manege, maar dit bericht is hoe ik het ervaar, en wat ik zou aanraden.
(en sorry voor de hoeveelheid maar-en in mijn bericht§
)