Prijs van een jong, lief groot paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KellH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 10:12

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

En excuses voor mijn late reactie.

Zoals meerder malen gevraagd is, even wat informatie over me zelf.

Ik rj nu ongeveer 17 jaar paard waarvan de laatste 11 jaar serieus. Als eerst heb ik bij een manege gelest. Vervolgens heb ik( mijn ouders ) de b- pony van mijn nicht over gekocht. hiermee heb ik heel veel plezier gehad en ook echt leren rijden. Ik ben er ook mee gestart zowel dresuur als springen. Nu zijn we met springen in de l1 geeindigd en met dressuur in de M2+7. De pony was op dat moment 22 jaar en ging toen met pensioen wegens lichamelijke klachten. Hier staat hij nog steeds lekker in zijn weitje te genieten.

Vervolgens ben ik verschillende pony's van andere mensen gaan trainen en starten. Naarmate ik langer en zwaarder werd ben ik over gestapt. Sinds die tijd heb ik nu 6 rijpaarden vanaf een leefdtijd van 4 jaar doorgereden met 2 daarvan ben ik nu op het moment Z1+3 en met de ander M2+9.
Op het moment ben ik 1.82m. lang dit staat dus niet heel mooi op een kleiner paard. De bouw van hetpaard is hier op wel van toepassing.

Ik heb veel gehad aan jullie reacties over het maken van foto's en het laten opstellen van een contract.

Ook heb ik veel verschillende prijs klasses voor bij zien komen. Nu moet ik zeggen dat ik het zoeken nog wel vind tegen vallen.
Laatst bijgewerkt door KellH op 16-06-17 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:25

In dat geval zou ik niet voor een megatalent gaan maar gewoon eentje die taktmatig goed is en een fijn meewerkend karakter heeft. Dan betaal je niet de hoofdprijs en de rest rij je er zelf wel aan.
Mijn paarden kostten trouwens bij elkaar nog niet eens de helft van de prijzen die hier worden genoemd

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:20

Dorine92 schreef:
In dat geval zou ik niet voor een megatalent gaan maar gewoon eentje die taktmatig goed is en een fijn meewerkend karakter heeft. Dan betaal je niet de hoofdprijs en de rest rij je er zelf wel aan.
Mijn paarden kostten trouwens bij elkaar nog niet eens de helft van de prijzen die hier worden genoemd

Je kunt de prijzen van nu niet vergelijken met de prijzen van een paar jaar geleden.
In de crisis zijn er minder veulens gefokt en is het aanbod nu minder groot. Nu de vraag weer aantrekt, zie je dat terug in de prijzen die worden gevraagd.
Dit is het eerste jaar dat ik zie dat de prijzen echt flink gestegen zijn (zo'n 20%)