Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ragdollcat schreef:Animal schreef:Maar juist wanneer je je kwetsbaar opstelt zal dat de agressie/frustratie verminderen. Ik ben bang dat juist aangifte doen of hem laten 'wegjagen' voor meer frustratie, dus nog minder begrip en mogelijk meer agressie zal leiden. In mijn ervaring was de andere partij ook niet bepaald vriendelijk, zelfs tot enorm schelden en dreigen aan toe. En dan vooral dreigen in de vorm van het laten ontsnappen van kalveren etc. wat gevaarlijke situaties voor de dieren kon creëren. Het zal waarschijnlijk niet altijd werken, maar in dit soort situaties werkt het kweken van begrip voor de situatie meestal het beste.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld bij paarden die langs de weg staan en teveel gevoerd worden. Boos worden of een bordje 'deze paarden mogen niet gevoerd worden!', werken veel minder goed dan aangeven dat je snapt dat ze de dieren graag iets lekkers willen geven en een klein beetje niet zoveel uitmaakt, maar dat de dieren van 'heel veel keer een klein beetje' wel ziek worden en dat je dat wilt voorkomen. In het laatste geval is de kans dat mensen stoppen met het voeren van de paarden groter dan in het eerste geval.
Het is wel lastig dat de heer in kwestie geen 100% bij zijn verstand is. Maar ook daardoor zou ik juist uitkijken met het laten wegjagen van hem. En naar mijn idee is het bij mensen die niet 100% bij hun verstand zijn juist ook belangrijk dat ze het gevoel krijgen dat er naar ze geluisterd wordt. Hoe je dat precies kunt aanpakken bij iemand die niet 100% bij het verstand is durf ik niet te zeggen, maar toch denk ik dat begrip kweken effectiever is dan wegjagen.
Misschien is het een idee om met alle mensen die er last van ondervinden samen te gaan kijken naar een oplossing? Is het alleen de deken die bij hem voor die gevoelens zorgt?
Sorry, maar daar zijn wij/ TS niet geschikt voor.
Dat moet een ervaren hulpverlener gaan doen of zijn eigen familie. Soms loopt het zelfs verkeerd af voor de goedbedoelde mensen, ze krijgen als dank een klap of wordt zelfs neergestoken.
Ik snap echt niet dat ie overal mag en kan komen en mensen lastigvallen als hij er toch bekend om staat.
Maar als je een grote behoefte voelt.........ga dan naar hem toe en probeer het eens.
Eens kijken of je dan nog steeds zo makkelijk praat van dit en dat moet je doen en dan valt het wel mee hoor.
Dammie schreef:Gewoon niet in discussie gaan, en een standaard zin gereed houden en dat alleen zeggen.
"Ik ga niet met u in discussie meneer, ik ben u geen verantwoording verschuldigd."
Met zo'n man is geen gesprek te voeren. Dat zou ik dan ook niet proberen.
Dammie schreef:Gewoon niet in discussie gaan, en een standaard zin gereed houden en dat alleen zeggen.
"Ik ga niet met u in discussie meneer, ik ben u geen verantwoording verschuldigd."
Met zo'n man is geen gesprek te voeren. Dat zou ik dan ook niet proberen.
Maar ook in een gesprek met een familielid of hulpverlener kun je niet aankomen met een defensieve/agressieve toon zoals bijvoorbeeld de toon die je nu in je reactie op mij gebruikt. Ook bij een begeleider en/of familielid moet je begrip voor de situatie zien te verkrijgen voordat zij er iets aan kunnen/willen doen.Ragdollcat schreef:Animal schreef:Maar juist wanneer je je kwetsbaar opstelt zal dat de agressie/frustratie verminderen. Ik ben bang dat juist aangifte doen of hem laten 'wegjagen' voor meer frustratie, dus nog minder begrip en mogelijk meer agressie zal leiden. In mijn ervaring was de andere partij ook niet bepaald vriendelijk, zelfs tot enorm schelden en dreigen aan toe. En dan vooral dreigen in de vorm van het laten ontsnappen van kalveren etc. wat gevaarlijke situaties voor de dieren kon creëren. Het zal waarschijnlijk niet altijd werken, maar in dit soort situaties werkt het kweken van begrip voor de situatie meestal het beste.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld bij paarden die langs de weg staan en teveel gevoerd worden. Boos worden of een bordje 'deze paarden mogen niet gevoerd worden!', werken veel minder goed dan aangeven dat je snapt dat ze de dieren graag iets lekkers willen geven en een klein beetje niet zoveel uitmaakt, maar dat de dieren van 'heel veel keer een klein beetje' wel ziek worden en dat je dat wilt voorkomen. In het laatste geval is de kans dat mensen stoppen met het voeren van de paarden groter dan in het eerste geval.
Het is wel lastig dat de heer in kwestie geen 100% bij zijn verstand is. Maar ook daardoor zou ik juist uitkijken met het laten wegjagen van hem. En naar mijn idee is het bij mensen die niet 100% bij hun verstand zijn juist ook belangrijk dat ze het gevoel krijgen dat er naar ze geluisterd wordt. Hoe je dat precies kunt aanpakken bij iemand die niet 100% bij het verstand is durf ik niet te zeggen, maar toch denk ik dat begrip kweken effectiever is dan wegjagen.
Misschien is het een idee om met alle mensen die er last van ondervinden samen te gaan kijken naar een oplossing? Is het alleen de deken die bij hem voor die gevoelens zorgt?
Sorry, maar daar zijn wij/ TS niet geschikt voor.
Dat moet een ervaren hulpverlener gaan doen of zijn eigen familie. Soms loopt het zelfs verkeerd af voor de goedbedoelde mensen, ze krijgen als dank een klap of wordt zelfs neergestoken.
Ik snap echt niet dat ie overal mag en kan komen en mensen lastigvallen als hij er toch bekend om staat.
Maar als je een grote behoefte voelt.........ga dan naar hem toe en probeer het eens.
Eens kijken of je dan nog steeds zo makkelijk praat van dit en dat moet je doen en dan valt het wel mee hoor.
Zonnetje81 schreef:Dat je nog zo rustig en oplossingsgericht kan denken. Melding van stalking smaad en laster of zoiets...? Politie is er toch voor om die man aan te spreken op zijn gedrag? Wat zeiden ze daarover?
Goof schreef:Print informatie uit inclusief foto's van wat het is, wat het kan aanrichten en van eczeemdekens om het inzichtelijk te maken.
Hij heeff het kennelijk goed met je paard voor, maar is enkel onwetend dus probeer het nog een keer op die manier uit te leggen en als hij het dan nog niet wil snappen en door blijft gaan zou ik melding doem bij de politie.

Zonnetje81 schreef:@gekvanfleur
Dus omdat iemand niet 100% is mag je jezelf niet bedreigd voelen of aangifte doen...? Nee lekker zn gang laten gaan....en je ongemakkelijk voelen. en juist deze mensen kunnen onvoorspelbaar zijn en houden niet vanzelf op. Praten heeft geen zin gehad.