Tiepfoudt schreef:Bovenstaande reactie is precies mijn gedachte.
Ik geloof er ook niet in dat een Shetlander, of welk ander paard dan ook, persé gelukkiger wordt van ons geteutebel. Zolang ze veel buiten komen met leuke vriendjes (het liefst enigszins op maat) en hun gezondheid net zo in de gaten gehouden wordt als de rest, weet ik niet wat die "2e rangspony" dan daadwerkelijk mist.
Overigens gaat het er bij mij totaal niet om of het nu een Shetlander is of een grote warmbloed; ieder paard kan zich echt wel vermaken zonder ons. Een uurtje "werken" per dag maakt dat denk ik niet anders, er blijven nog 23 uur over waarin die pony zich dan stierlijk zou vervelen?
Ook snap ik niet zo goed dat mensen beweren dat ze in onderhoud hetzelfde kosten als een paard dat 4 keer zo zwaar is? Ik weet niet, maar er gaat toch echt veel minder voedsel door die Shet heen als het goed is
natuurlijk, onze shet 24 is door schoon pa gekocht voor de kleinkinderen . het beest je vind het prima lekker in het land vrij paard zijn! Zijn werk doet hij prima zelfs nu op zijn oude dag meer dan vroeger!. Hij is gemotiveerder en rustiger met alles dan vroeger , eigenlijk is hij als veteraan beter hanteerbaar voor kindjes en een echt schoolmeester...hij heeft gewoon een gaaf karakter met humor en reuze ego

! Als je er niks meer mee kan dan donder je 'm gewoon de salami in! Probleem opgelost
"