Ouders verbieden dochter om naar stal te komen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:51

Cowgirl schreef:
0000 schreef:
Bespreken, bespreken...ik zou ze gewoon voor de keuze stellen eerlijk gezegd. Vraag een bedrag per dag (en dan gewoon een fatsoenlijk uurloon voor de tijd dat je ermee bezig bent, geen symbolisch bedrag!) dat jij de zorg over moet nemen en maak heel duidelijk dat je het anders niet meer doet. Ik denk (hoop) dat ze er simpelweg nog niet op die manier ober nagedacht hebben maar ik vind je echt wel veel en veel te lief hoor. Je laat je gewoon gebruiken nu en dat is echt nergens voor nodig. Denk dat als je die ouders vraagt om even bij jou thuis de was te komen doen omdat jij die dag hun pony's hebt verzorgd ze je uitlachen....Maar andersom laten ze het zich lekker aanleunen.

Ik denk dat ik dat ook zo zou doen. Zeker als het al vaker is voorgekomen.
Ik denk dat 25 a 30 per keer een mooi bedrag is voor voeren , mesten , binnen en buiten zetten. Dit is de basis. Moet er nog gereden worden zou ik er 10 euro bij doen.

30 € per keer dat paard dient gevoerd te worden? :o

Ik vermoed dat op de dagen dat het meisje niet kan komen het voldoende is om om de pony's binnen te zetten, een plak stro in de stal bij te gooien en een schep voer in de voerbak?
Dat is, pak em beet, een halfuurtje werk voor drie pony's, ruim gerekend? dan is 30 € wel een pittige prijs...
5 euro per keer zou ik schappelijker vinden ...

Daarnaast zou ik met het meisje afspreken dat ze bv het krachtvoer voor een week ver klaar zet in emmertjes (dag + tijdstip vermelden op de emmertjes, telkens voor een week ver klaarzetten, dit is ook simpel ivm supplementen etc.), en gaat werken met slowfeedernetten. Wij hebben netten van 2 m breed en 1.10 dacht ik hoog, daar passen drie dikke plakken hooi van een grote baal in, onze D-pony's eten 1 zo een net per dag.
Indien ze elk een aparte box hebben en overdag buiten staan zal 1 zo'n net per pony voldoende zijn voor 3-6 dagen.
Dan is het enkel nog een kwestie van een plak stro erin te gooien en emmertje in de voerbak te legen, en ben je in 5 minuten per box klaar.

Magrathea

Re: Ouders verbieden dochter om naar stal te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:01

Plus als het de ouders geld gaat kosten is het denk ik ook ineens een stuk minder aantrekkelijk om dochterlief thuis te houden :=

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:03

Dubbel, de pony's mogen niet de dupe worden maar als alles opgelost wordt heb je er voor de puber ook niets aan, komt toch allemaal goed, die moet zich toch wel enigszins schuldig voelen ten opzichte van de dieren. En idd, een keer een vieze stal kan voor de dieren geen kwaad en geeft het meisje misschien wel een naar gevoel als ze komt en dat ziet. Ook niet vertellen dat ze wel te eten gehad hebben dat klinkt nog zieliger.
Andere optie is het meisje zelf te laten betalen voor het voeren en mesten als zij niet mag, moet haar zakgeld wel voldoende zijn.....

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:05

girlyggirl schreef:
Of is meisje er inmiddels achter (normaal puber gedrag) dat als ze even geen zin heeft of andere plannen heeft, stalgenoten wel voor haar ponys zorgen met dit verhaal...

haha, toevallig zelf puberdochter geweest ?? :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:07

Bijzonder dat mensen aan de hand van een eenzijdig verhaal op internet de mening al klaarhebben over de ouders van het kind.
Het zijn niet jouw zaken en daar hoor je je dan ook buiten te houden. Als jij die beesten wilt voeren, overleg dat dan met de ouders en de staleigenaar.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:08

GabberGill schreef:
Wat ik er zo van hoor zijn het hele aparte ouders :P

Ik vind het niet zo heel vreemd hoor, vroeger, toen ik een vreselijke puber was, was niet naar de paarden DE ultime straf voor mij. Deed ze altijd samen met vriendin, echt altijd dus die hadden er niks geen last van maar in dit geval moeten de ouders het dan zelf doen is mijn mening OF zakgeld afstaan aan de helpende stalgenoten :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:11

Tazzey schreef:
Bijzonder dat mensen aan de hand van een eenzijdig verhaal op internet de mening al klaarhebben over de ouders van het kind.
Het zijn niet jouw zaken en daar hoor je je dan ook buiten te houden. Als jij die beesten wilt voeren, overleg dat dan met de ouders en de staleigenaar.

Nou ja wil.. wil.. Er staat dat het haar gevraagd wordt te doen door het meisje. Kan me best voorstellen dat als de staleigenaar zich afzijdig houdt, je dat dan maar doet in het belang van de pony's. :j

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:24

Ik sta ook dhz en heb een stalgenoot gehad die werkelijk gewoon niet te peilen was mbt wel of niet komen. Soms ging het een tijdje goed en dan kwam ze wwer gewoon een dag of 3 niet. Beetje zoog lucht en had een maagzweer (niet zo gek als gewoon nooit weet of je wel eten krijgt of niet en hele dagen binnen moest staan) heb dat beestje vaak van hooi voorzien (soms zelfs van mijn eigen hooi) ze is nu gelukkig weg. Was een lief dier en vond het naar haar zo te zien. Kreeg nog stank voor dank ook in de vorm van een snauw dat ik haar paard niet mocht voeren.de trut.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:15

Magrathea schreef:
Plus als het de ouders geld gaat kosten is het denk ik ook ineens een stuk minder aantrekkelijk om dochterlief thuis te houden :=

Dat is precies wat ik dacht dus vandaar die prijzen.
Het is tegenwoordig allemaal zo makkelijk "doet een ander wel ff"

Paardje binnen/buiten zetten, box netjes maken en ff voeren is al snel een half uurtje werk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:19

Hoe ver is het fietsen dan?Ik begrijp die ouders wel...zij moet gewoon zorgen dat ze goede cijfers haalt.TS wel super dat jij voor de ponys zorgt.De verantwoordelijkheid ligt gewoon bij het meisje

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:21

Ik begrijp de ouders in principe wel, maar op de dagen dat hun dochter niet mag kunnen ze zelf toch iets regelen of desnoods zelf gaan? Misschien zeg ik nu iets heel raars hoor.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:28

Goed dat je dit met de ouders gaat bespreken, ik ben heel benieuwd naar hun antwoord. Het kan namelijk niet dat je je paarden een paar dagen zonder eten laat. Een vieze stal is tot daaraan toe.

Ook vraag ik me af hoeveel zo'n straf helpt. Misschien moeten ze eens een goed gesprek met hun dochter houden waarom het niet zo goed lukt op school. Maar goed, dat lijkt me niet aan jou om je mee te bemoeien haha.

Succes!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:34

freetorun schreef:
Goed dat je dit met de ouders gaat bespreken, ik ben heel benieuwd naar hun antwoord. Het kan namelijk niet dat je je paarden een paar dagen zonder eten laat. Een vieze stal is tot daaraan toe.

Ook vraag ik me af hoeveel zo'n straf helpt. Misschien moeten ze eens een goed gesprek met hun dochter houden waarom het niet zo goed lukt op school. Maar goed, dat lijkt me niet aan jou om je mee te bemoeien haha.

Succes!

Inderdaad, dat is niet aan haar om mee te bemoeien. Misschien is het wel een draak van een puber die er met de pet naar gooit en schijt aan de ouders heeft. Je weet niet wat er speelt en bemoeien met de opvoeding is not done.

Zelf (als ouder) zou ik overigens wel zorgen dat de dieren gevoerd en buiten gezet werden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:07

Ik zou indd niet met de opvoeding gaan bemoeien. Dat zou geen Een ouder pikken denk ik. Maar wel aangeven dat jij dan voor beestjes moet zorgen want anders gebeurt er niks. Maar dat het jou tijd kost en dat gewoon niet netjes is.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:19

Zeker bespreken.
En dan in de hoop dat de ouders de dieren niet alsnog aan hun lot over laten omdat ze jou niet willen betalen.
Dan zou ik maar beginnen over eventuele medische klachten die kunnen ontstaan (en dus nog veel duurder zijn).

JMeinema

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:44

Helemaal eens met bovenstaande reacties.

Je weet natuurlijk niet hoe de situatie van het meisje thuis is en ik begrijp dat de ouders soms willen dat ze dan meer tijd in school steekt dan in een hobby, maar het gaat hier wel om levende wezens die verzorging nodig hebben. En daar zijn de pony's en jijzelf een beetje de dupe van.

Ik zou zeker aankaarten bij de ouders en staleigenaar dat jij ook nog verantwoordelijkheden hebt buiten stal en dat je niet elke keer andermans paarden kunt verzorgen als je ook nog andere verplichtingen hebt. De opvoeding zou ik niet ter spraken brengen.

Misschien is er een gezamenlijke oplossing voor jou, de staleigenaar en de ouders. Ik hoop dat het wordt opgelost!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:47

Ik geloof ook niet dat TS zich met de opvoeding wil gaan bemoeien. Dat staat ook volledig los van het feit dat de dieren hier en daar gewoon een paar dagen niet verzorgd/gevoerd worden. Dát is een punt wat ik niet zou "bespreken", maar gewoon direct een oplossing/compensatie voor zou eisen. Leuk dat ze de dieren van een all-in stal weghalen, maar dan moeten de ouders ook de verantwoording hebben de dieren te (laten) verzorgen als ze de dochter niet laten gaan. Dat kan natuurlijk gewoon op een vriendelijke manier gesteld worden, maar geen water bij de wijn doen, geen symbolisch bedragje wat nergens op slaat, gewoon een realistische compensatie of zorgen dat ze dan zelf het werk doen.
Mochten ze toch moeilijk doen, dan krijgen de ponies geen vreten op die dagen. Wat dan bij de dierenbescherming/dierenpolitie gemeld wordt.

Wat iemand stelde in dit topic: een paar dagen in de stront laten staan en in een box opgesloten "daar gaan ze niet dood van"... nee, maar het is een no-go, zo hou je geen paarden, dat is gewoon dierenmishandeling. Dus mag niet geaccepteerd worden. Dan gaan ze maar weer terug naar een all-in stal.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:56

Mijn ouders vonden dat de pony dagelijks goede verzorging nodig had. Straffen zou wel op een andere manier gedaan worden maar niet ten koste van de pony. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:32

Hoe is dit nu afgelopen?

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:41

Ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen. Ben je het gesprek met de ouders al aangegaan?

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:46

Van een dag geen voer gaan ze heus niet dood. En anders ouders bellen dat er extra toeslag op komt bij voeren.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:52

Mereltje ben je wel helemaal ok?

TS goed dat je met de ouders gaat praten. Hoop dat er een oplossing komt want jij bent de dupe. Ik zou inderdaad ook geld gaan vragen voor de keren dat jij het voeren, mesten en binnen en buiten zetten doet voor hun

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:54

xMereltje schreef:
Van een dag geen voer gaan ze heus niet dood. En anders ouders bellen dat er extra toeslag op komt bij voeren.

Een dag geen voer is niet erg? Wat een belachelijke uitspraak...

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:02

Dit is niet TS probleem maar het probleem van de eigenaar laat het haar zelf lekker oplossen.
Ik zeg niet dat het niet erg is ik zeg dat een paard er niet dood aan gaat.
Erg is het zeker maar niet het probleem van TS.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:24

Ze zullen niet dood gaan nee, maar dat ga jij ook niet als je een dag geen eten krijgt..
Zullen we jou dan ook op rantsoen zetten voor een dag? Kijken hoe leuk jij dat vind :j