Cowgirl schreef:0000 schreef:Bespreken, bespreken...ik zou ze gewoon voor de keuze stellen eerlijk gezegd. Vraag een bedrag per dag (en dan gewoon een fatsoenlijk uurloon voor de tijd dat je ermee bezig bent, geen symbolisch bedrag!) dat jij de zorg over moet nemen en maak heel duidelijk dat je het anders niet meer doet. Ik denk (hoop) dat ze er simpelweg nog niet op die manier ober nagedacht hebben maar ik vind je echt wel veel en veel te lief hoor. Je laat je gewoon gebruiken nu en dat is echt nergens voor nodig. Denk dat als je die ouders vraagt om even bij jou thuis de was te komen doen omdat jij die dag hun pony's hebt verzorgd ze je uitlachen....Maar andersom laten ze het zich lekker aanleunen.
Ik denk dat ik dat ook zo zou doen. Zeker als het al vaker is voorgekomen.
Ik denk dat 25 a 30 per keer een mooi bedrag is voor voeren , mesten , binnen en buiten zetten. Dit is de basis. Moet er nog gereden worden zou ik er 10 euro bij doen.
30 € per keer dat paard dient gevoerd te worden?

Ik vermoed dat op de dagen dat het meisje niet kan komen het voldoende is om om de pony's binnen te zetten, een plak stro in de stal bij te gooien en een schep voer in de voerbak?
Dat is, pak em beet, een halfuurtje werk voor drie pony's, ruim gerekend? dan is 30 € wel een pittige prijs...
5 euro per keer zou ik schappelijker vinden ...
Daarnaast zou ik met het meisje afspreken dat ze bv het krachtvoer voor een week ver klaar zet in emmertjes (dag + tijdstip vermelden op de emmertjes, telkens voor een week ver klaarzetten, dit is ook simpel ivm supplementen etc.), en gaat werken met slowfeedernetten. Wij hebben netten van 2 m breed en 1.10 dacht ik hoog, daar passen drie dikke plakken hooi van een grote baal in, onze D-pony's eten 1 zo een net per dag.
Indien ze elk een aparte box hebben en overdag buiten staan zal 1 zo'n net per pony voldoende zijn voor 3-6 dagen.
Dan is het enkel nog een kwestie van een plak stro erin te gooien en emmertje in de voerbak te legen, en ben je in 5 minuten per box klaar.