Aangehouden met trailer.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:40

Prisca schreef:
Mijn vriend werd vorige week aangehouden die had een aanhanger achter zijn auto hangen met laadvermorgen van 2000 kilo. De aanhanger alleen is iets van 350 en was leeg. Zijn trekhaak mag 1000 kilo trekken toch kreeg hij een boete want hij moest zijn E halen en de auto was te licht. Ze hebben hem dus een verkeerde aanhanger verkocht. Hij wist dit ook niet. Ach nu gaat hij E halen en een andere auto kopen Haha!.

Zoiets kijk je toch zelf eerst goed na voordat je een aanhanger koopt Verward
Lekker makkelijk om de verkoper daarvan te beschuldigen.

Zelf ben ik ook van mening dat het het beste is om gewoon een E te hebben, hoe dan ook, dan zit je altijd safe. Bovendien leer je tijdens je lessen simpelweg hoe je met een combinatie om moet gaan, en dan doet het gewicht weinig ter zake.

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:34

MISTRAL94 schreef:
Ik dacht dat je met een B rijbewijs niet meer achter je auto mocht hebben dan 750 kilo. Heb ik daarom zoveel geld uitgegeven aan mijn E rijbewijs Boos!

Nee, het ligt eraan wat het gewicht is van je auto en de totale combinatie. Ik had in eerste instantie ook geen E rijbewijs nodig als ik met 1 paard op stap zou gaan, maar omdat we veel met 2 paarden op stap gaan, heb ik wel het E rijbewijs gehaald.