Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mairead schreef:astridklomp schreef:Volgens mij toch Amber Cream Champagne, dan zijn de ogen groenig en doordat er cream inzit en ze licht zijn zie je de glans niet. Ik heb zelf een classic champagne en een vriendin heeft een aantal Champagnes met cream erin, deze hebben ook groene ogen en bijna geen glans. Ook de sproeten zijn niet altijd sterk aanwezig als ze jong zijn. Meestal als ze ouder worden verschijnen er wel meer sproeten.
Dan denk ik toch eerder aan een Pseudo-Perlino (Dus dat het Pearl gen hier aan het werk is icm met 1 verdunningsgen). Aangezien het bekend is dat Pearl (aka 'Barlink') voorkomt in Iberische rassen. De lichte ogen zijn typisch bij Pseudo Double Dilutes.
De ogen van Ivory Champagnes (verzamelnaam voor Amber Cream, Classic Cream en Gold Cream Champagne) zijn namelijk toch vaak wat donkerder.
Bovendien is Champagne idd een mutatie uit 'de nieuwe wereld' (Amerika) en komt vooral voor bij de Amerikaanse rassen. Is het paard op jouw foto een Quarter?
Als het paard van TS idd Champagne draagt, dan zou het paard van TS een cruzado kunnen zijn met ergens Amerikaans bloed erin. (in Zuid Amerika fokt men bvb Azteca paarden door Quarters en Criollos te kruisen met Iberische paarden).
Hoe dan ook is het een zeer interessant onderwerp! Persoonlijk denk ik nog steeds aan Perlino of Pseudo-Perlino.

Leuk om jullie te zien groeien!