Alsnog verwerken... gruwelijk ongeluk met paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:37

meisje2000 schreef:
Jongens denken jullie niet dat ze nu wel weet dat sommigen haar naar een psygoloog willen hebben. Goed bedoeld of niet zij moet die keuze maken. En niet jullie. Zij wil niet dus klaar. Ze wou iets van haar afschrijven en ook al is dat 15 jaar geleden gebeurt moet in dit geval niet uitmaken. Als dit haar helpt O be it. Laat haar het zelf uitzoeken. Als zij denkt proffesionele hulp nodig te hebben dan doet ze het wel

Typisch weer. Is dit dan weer zo'n topic waarin alleen gereageerd mag worden met wat de TS wil horen? Andere suggesties, aanbevelingen en ideeën zijn niet toegestaan? :)

*zucht*

Gimme_Joy

Re: Alsnog verwerken... gruwelijk ongeluk met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:40

Suggesties wel, het is vaak alleen de manier waarop... hoe vaak kom ik niet tegen als iemand bij rij-itp een probleem plaatst dat de eerste reactie gelijk is: "ga les nemen idioot" of iets van gelijke strekking. Jeetje zeg, waarom oo die manier de boodschap verpakken? Dat kan ook vriendelijker als je het mij vraagt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:43

Nee ik denk dat het meisje2000 gaat om de herhaling van een specifieke suggestie. En dat ik mijn antwoord erop al heb gegeven. Ik vind het lief dat er mensen zijn die meedenken. Maar zoals ik al zei. Hoe naar de ervaring ook was. Het belemmert me niet in mijn dagelijks functioneren. En het van me afschrijven en communiceren met mensen die me begrijpen en positief toespreken helpt al.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:48

Er is hier niemand aan het schelden dacht ik zo. En verder is het ook maar net hoe je iets interpreteerd. Ik word nu als bot bestempeld maar als ik het face to face had gezegd was het heel anders over gekomen en heb je gelijk een persoonlijk gesprek. Dat is ook de reden waarom ik dit soort verhalen nooit op bokt zal bespreken. Het is een lap tekst en iedereen interpreteerd dat weer anders. Ga met een serieus probleem met iemand praten: face to face.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:50

moonfish13 schreef:
Sorry, maar als je paard los loopt interesseert het je echt niks meer of je zelf een ambulance nodig hebt.
Been here done that, dan ga je achter je paard aan met alles wat je in je hebt.
En daarna ben ik strompelend naar huis gegaan met pony en al, om erachter te komen dat ik nooit op had moeten staan.
Zo gaat dat nou eenmaal, dan zal een omstander je moeten tegenhouden want zelf wil je alleen maar achter je paard aan.

Inderdaad.
Ik kwam ook eens onder een paard terecht na een rengalop waarop we vervolgens de weg over schoven. Needless to say; ik lag ook behoorlijk open maar echt niet dat daar een ambulance voor geweest is hoor.
Als mensen nou ook minder snel een ambulance bellen zadel je men ook niet voor iets "kleins" op met eigen risico. En die ambulance kan dan snel naar iemand die het wel hard nodig heeft.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:52

Het gaat mij inderdaad om de herhaling. Dat het een keer gezegd word kan ik me nog wel begrijpen maar als de ts dan zegt dat het niet nodig is hoeft het niet steeds weer herhaald te worden. Ze weet het wel dat het aanbrvolen word en hoeft dan ook niet steeds het zelfde te horen te krijgen lijkt mij. Het gaat mij er niet om dat het allrmaal maar posituef moet zijn maar wel om die herhaling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:54

Zhads schreef:
Huilen en schreeuwen? En dan heb je geen ambu nodig. Laat me niet lachen, als je zelf open ligt heb je er zeker een ambu nodig. Of je nou was meegegaan of niet.

Precies, hij rende weg. Hij had zichzelf nog veel erger kunnen verwonden en juist daarom zou er een DA mee moeten komen. Hij/zij heeft zelf wel spullen als schoon water om de check te doen, desnoods op een fietspad. Daar kan beslist worden of het veilig is om te lopen of niet.

Vandaar de twijfels, maarja zoals gezegd trek ik me terug onder mijn steen aangezien ik je tere hartje niet wil schaden :)

Waar heb jij last van? Zou het ff na laten kijken.

Vreselijk, TS. :( Jullie zijn er beiden gelukkig goed vanaf gekomen, maar dat soort opmerkingen blijven je inderdaad bij. Het is dan weer een geruststelling dat die hiërarchie uiteindelijk niets te maken had met hoe goed je met paarden was; mensen die goed met paarden zijn schieten je gelijk te help in zo'n geval. :j Het zijn dus gewoon mensen die op de een of andere manier denken dat ze beter zijn dan anderen, en meestal weten deze mensen diep van binnen dat dat grote onzin is. Dat komt voort uit hun eigen onzekerheid over hun rotkarakter. Uiteindelijk zullen dat soort mensen nooit echt iets bereiken; het enige wat ze bereiken komt met behulp van hun rotopmerkingen en hun nare manier van doen. En dat weten ze zelf ook; stel je maar gerust met de gedachte dat ze in ieder geval om die reden nooit écht gelukkig kunnen zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:55

Ja mijn schaafwonden en schouderpijn kon me ook echt niet bommen op dat moment. In vergelijking met waar mijn paard onder leed was het niks. Echt niks.

Zhads

Resistance schreef:

Ik heb mijn excuses al aangeboden, of je daar ook even naar wilt kijken :)

Palmera

En twintig keer in de herhaling:

"wat een naar verhaal, heel logisch dat je zo geschrokken bent en wat een vreselijke reacties op stal"

is natuurlijk niet erg? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:02

Het zijn goed bedoelde adviezen in de meeste gevallen. En daar ben ik dankbaar voor en die mogen van mij best herhaald worden. Dat van de psycholoog. Ja... ik geef aan dat ik inderdaad nog sidder bij de herinnering en er in die zin mee zit. Maar geef ook aan dat een psycholoog niet per see nodig is. De fijne reacties hier helpen me al + het van me afschrijven. Dan begrijp ik dat meisje2000 zegt dat het genoeg is om het zo maar te zeggen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:04

Palmera schreef:
En twintig keer in de herhaling:

"wat een naar verhaal, heel logisch dat je zo geschrokken bent en wat een vreselijke reacties op stal"

is natuurlijk niet erg? :)

Dat is heel wat anders dan 20 keer moeten horen dat ze proffesionele hulp moet zoekrn en hoe het bij sommige op gesomt word. Maar weet je jullie vinden die hulp blijkbaar zo erg belangrijk want blijkbaar is er wat mis met ts omdat ze dit hier neer zit. Zoeken jullie toch fijn naar een goede proffesional voor haar.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:04

hog,wat ik als eerste dacht:

menig mens die paardrijdt,gaat eens op de kletter op straat.
meestal val je er dan af en raakt je paard ook gewond.

maar om daar 15j later,als 30 jarige nog zo'n trauma's aan over te houden,dat roept bij mij heel erg veel vragen op.
jij had amper iets(gezien de situatie),en je paard had ook enkel wondes.

dat is eigenlijk het enige wat in mij opkomt,want zoiets die gebeurt,daar ben je even niet goed van,maar 15-jaar later nog door getraumatiseerd zijn?
dan denk ik toch dat je een probleem hebt met dingen verwerken,want zoiets hoor toch al lang afgesloten en geplaatst te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:12

Resistance schreef:
Zhads schreef:
Huilen en schreeuwen? En dan heb je geen ambu nodig. Laat me niet lachen, als je zelf open ligt heb je er zeker een ambu nodig. Of je nou was meegegaan of niet.

Precies, hij rende weg. Hij had zichzelf nog veel erger kunnen verwonden en juist daarom zou er een DA mee moeten komen. Hij/zij heeft zelf wel spullen als schoon water om de check te doen, desnoods op een fietspad. Daar kan beslist worden of het veilig is om te lopen of niet.

Vandaar de twijfels, maarja zoals gezegd trek ik me terug onder mijn steen aangezien ik je tere hartje niet wil schaden :)

Vreselijk, TS. :( Jullie zijn er beiden gelukkig goed vanaf gekomen, maar dat soort opmerkingen blijven je inderdaad bij. Het is dan weer een geruststelling dat die hiërarchie uiteindelijk niets te maken had met hoe goed je met paarden was; mensen die goed met paarden zijn schieten je gelijk te help in zo'n geval. :j Het zijn dus gewoon mensen die op de een of andere manier denken dat ze beter zijn dan anderen, en meestal weten deze mensen diep van binnen dat dat grote onzin is. Dat komt voort uit hun eigen onzekerheid over hun rotkarakter. Uiteindelijk zullen dat soort mensen nooit echt iets bereiken; het enige wat ze bereiken komt met behulp van hun rotopmerkingen en hun nare manier van doen. En dat weten ze zelf ook; stel je maar gerust met de gedachte dat ze in ieder geval om die reden nooit écht gelukkig kunnen zijn. :)

:=

Bedankt voor je begripvolle reactie Resistance.
Het blijft je bij inderdaad. Het ongeluk + de reacties.
En je hebt gelijk wat betreft hoe je die mensen omschrijft.
Ik vond en vind het nog steeds onbegrijpelijk. Maar ja, ze waren ook jong, pubers en die zijn vrij ongenuanceerd soms. De eigenaresse van de manege is wel bij mij en mijn paard geweest. Zij gaf me wat advies en liet merken dat ze geschrokken was, ze gaf me voornamelijk het advies om niet meer met hem op buitenrit te gaan. Heb ik ook nooit meer gedaan. Vertrouwen in het paard had ik nog wel. Toen hij was hersteld zijn we lekker weer gaan rijden, in de bak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:13

Ts, heb je je paard nog gevolgd nadat hij verkocht was?? Lijkt me dat hij, gezien zijn vele littekens moeilijker te verkopen was. Had hij nog last van zijn verwondingen want dat zal toch even geduurd hebben voor dat die geheeld waren. En dan had hij ook nog een aparte lichte kleur waar je alles op ziet, heftig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:18

tengeltje11 schreef:
hog,wat ik als eerste dacht:

menig mens die paardrijdt,gaat eens op de kletter op straat.
meestal val je er dan af en raakt je paard ook gewond.

maar om daar 15j later,als 30 jarige nog zo'n trauma's aan over te houden,dat roept bij mij heel erg veel vragen op.
jij had amper iets(gezien de situatie),en je paard had ook enkel wondes.

dat is eigenlijk het enige wat in mij opkomt,want zoiets die gebeurt,daar ben je even niet goed van,maar 15-jaar later nog door getraumatiseerd zijn?
dan denk ik toch dat je een probleem hebt met dingen verwerken,want zoiets hoor toch al lang afgesloten en geplaatst te zijn?

Natuurlijk ben ik niet de enige die een ongeluk mee heeft gemaakt.
Ik heb op het moment dat het gebeurde doodsangsten uitgestaan + de val meegemaakt wat mijn paard heel erg had verwond. Ik ben erg geschrokken van het alles bij elkaar en heb er eigenlijk nooit echt met mensen over gesproken of het verhaal verteld zoals ik dat nu deed. En vandaag besloot ik dat te doen, bij mensen die me hopelijk in mijn gevoel zouden kunnen erkennen. En gelukkig heb ik ook veel fijne en begripvolle reacties gehad. Ik vind dat iedereen zijn verhaal kwijt mag. Ook al overkomt andere mensen het ook. Dat is toch geen reden om het niet van je af te schrijven en het alsnog goed te verwerken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:25

Bigone, de wonden waren goed genezen gelukkig, hij had alleen op een van zijn achterbenen een litteken dat niet is vervaagd, dat was wel zonde. Maar dat viel niet op. Verkopen ging makkelijk. Ik heb nog wel contact op genomen met de nieuwe eigenaar. Zij heeft hem een goed leven gegeven na mij.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:35

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om elkaar in z'n waarde te laten !

Met verwijzing naar mijn moderator opmerking in hulk op pagina 1 en niet hulk op pagina 2

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:37

Waarom bleef je bij die stal? Als ik mij ergens niet prettig zou voelen zou ik weg gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:39

Anoniem schreef:
Bigone, de wonden waren goed genezen gelukkig, hij had alleen op een van zijn achterbenen een litteken dat niet is vervaagd, dat was wel zonde. Maar dat viel niet op. Verkopen ging makkelijk. Ik heb nog wel contact op genomen met de nieuwe eigenaar. Zij heeft hem een goed leven gegeven na mij.

Dat is fijn, maar hij is inmiddels al overleden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:45

Hij leeft niet meer nee... ik heb ooit een keer de gedachte gehad hem terug te kopen omdat mijn moeder dit opperde. Nieuwe eigenaresse gebeld. Maar kreeg de mededeling dat hij niet meer leefde.

Ben jij helderziend ofzo? :=

Vraag me wel af hoe dit van belang is voor dit topic.
Het was vrij pijnlijk hem te moeten verkopen. Heb het er niet graag over eerlijk gezegd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:47

Anoniem schreef:

Verkopen? En het was je droompaard, jullie hebben zo'n bijzondere band, jij kon alles met hem... Was dat allemaal weg na dat ongeluk?

Het was een heftige gebeurtenis zo te lezen, waar jullie beide gelukkig goed vanaf zijn gekomen. Ik hoop dat je het een plekje kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:57

Ah lekker... weer zo'n reactie... en dan dan nog lief hopen dat ik het een plekje heb kunnen geven.

Ja hij is verkocht ja, in de scheiding van mijn ouders. Ik had er weinig over te zeggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:04

Ik heb even wat gemist denk ik???

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:30

Anoniem schreef:
- Na lang nadenken heb ik toch besloten mijn verhaal met jullie te delen, omdat het maar rond blijft dwalen in mijn hoofd en ik er nooit begrip voor heb gekregen of het heb verwerkt.

- Maar de onmenselijke reacties van de popi-jopi's daar ben ik nog steeds niet van genezen.
Echt, hoe kun je?

- Het was een vreselijke ervaring en vooral de opmerking 'wat heb jij met je paard gedaan' galmt nog door mijn hoofd.

- Ik schrijf het van me af omdat ik het wil verwerken, omdat ik er nu 15 jaar later nog steeds aan denk en me rot over voel.

- Het was vrij pijnlijk hem te moeten verkopen. Heb het er niet graag over eerlijk gezegd.

Dit zijn volgens mij toch echt wel quotes die Bokt niet zomaar voor je op kan lossen.
Ik zou je inderdaad adviseren om eens te praten met een professioneel iemand.
Je zou er een hoop baat bij kunnen hebben. Er is namelijk niks mis mee om met een buitenstaander hierover te praten/ je gevoelens te delen.