Graag antwoord zsm (spoed)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

breggel1982

Re: Graag antwoord zsm (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:14

vriendin van mij werkt bij de dierenpolitie .
navraag gedaan er is in heel Drenthe niks in beslag genomen zelfs de afgelopen 2 weken niet! .the end

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:18

breggel1982 schreef:
navraag gedaan er is in heel Drenthe niks in beslag genomen zelfs de afgelopen 2 weken niet! .the end

Als het pas gisteravond is gebeurd, dan is het misschien nog niet overal bekend?

TS, als je verhaal echt is (er zijn namelijk veel mensen die nepverhalen ophangen over verwaarloosde dieren, etc.), dan vind ik dat je goed hebt gehandeld!

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:20

nee staat dan gewoon in de database er word een melding gedaan

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:23

Danielleeee_ schreef:
breggel1982 schreef:

Als het pas gisteravond is gebeurd, dan is het misschien nog niet overal bekend?

De telefonische melding gaat gelijk in een database idem met de waarneming van de dierenpolitie + eventuele vervolgstappen en waarschuwingen.
Anders zou de volgende die dienst heeft niet kunnen zien dat er reeds contact geweest is met een betreffend persoon.

Voortaan niet de deur uit zonder een emmertje groentesoep, je weet nooit wanneer je weer een zielig paardje tegenkomt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:36

Ik heb ook een paar jaar geleden eens 144 gebeld en daar werd eerst alles netjes in de computer gezet en door gestuurd naar de goede regio die zouden dan gaan kijken en indien nodig weer contact met mij opnemen, ze hebben mij uiteindelijk sowieso terug gebeld om te laten weten wat ze hadden gezien en omdat ze nog een vraagje hadden, maar verder houden ze naar mijn weten degene die de melding doet er altijd verder buiten gaan ze eerst contact proberen te krijgen met de eigenaren daar mee in gesprek krijgen ze vaak ook nog een waarschuwing en als het dan nog niet goed gaat word ie misschien in beslag genomen.. (Correct me if i'm wrong dit is wat ik weet)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:40

Had gister al getemd, dit verhaal is duidelijk uit de duim gezogen. Had haar een pb gedaan om te helpen mocht het waar zijn maar ts is heel lang online gebleven maar reageerde niet op vragen, misschien dat het topic nu dan gesloten kan worden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:59

En als dit verhaal wel waar is? Voelen jullie je dan schuldig?
Ik moet zeggen dat 144 erg laks is, heb ik in het verleden al vaak mee gemaakt.
Dus kan goed nog niet in de computer staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:03

Birdie60 schreef:
En als dit verhaal wel waar is? Voelen jullie je dan schuldig?
Ik moet zeggen dat 144 erg laks is, heb ik in het verleden al vaak mee gemaakt.
Dus kan goed nog niet in de computer staan.

Elke melding komt direct in het systeem, vooral wanneer de controleurs er op af gaan. EN is het verhaal waar, prima toch maar ik geloof het niet.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:10

Als het paard in beslag is genomen staat het dus in de computer...kolder dus...ik zou zeggen: wul je liegen, lieg dan goed :D.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:29

We gaan er maar vanuit dat het waar is:

Goed gedaan om 144 te bellen en het hun verder te laten oplossen.

Voor de volgende keer, ga nooit meer een weide in bij een vreemd paard, je zal niet de eerste en vast niet te laatste zijn die een knal krijgt of wellicht erger.

Owja je had borstels van je eigen gebruikt toch?
Alles 2x goed ontsmetten, je weet nooit wat je kan overdragen op een ander paard.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:58

Als het waar is, hoop ik dat je hebt geleerd hoe je het beter aan had kunnen pakken.
Zomaar een weiland inlopen is natuurlijk niet de bedoeling (en tevens kan dat heel gevaarlijk zijn) ook al had je goede bedoelingen.
Een weiland hoort niet direct altijd bij het dichtstbijzijnde huis. Dus wie weet woont de eigenaar wel in de buurt. Het klinkt als een oud paard en mogelijk medische problemen.
Maar naast de eigenaar opzoeken en 114 bellen, kun je niet veel doen. Dat mag ook niet. Het is ook niet jouw paard.
En ik zou het ook zo houden dat het niet jouw paard is.
Als je zo graag een paard wilt, ga eerst meer ervaring op doen en koop al helemaal niet een ziek paard. Wie weet is hij/zij oud en kun je er niet eens op rijden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:03

Dit verhaal is echt niet waar.
Ja na een melding gaan ze kijken, als je tenminste meerderjarig bent als melder.
Maar een in beslagname kan niet zomaar. Daar moeten ze goedkeuring voor hebben. En dan is het wel erg ernstig. Vaak al met een ander paard dood in de wei, dat soort gevallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:05

Mars schreef:
Toch wel handig dat je ondanks dat je geen paardenheld bent poetsspullen en een hoevenkrabber bij je had op vakantie :j Neem ik zelf ook altijd mee, tandenborstel is zo overrated.
Of kwamen die ook uit je duim zetten? ;)

Dat dus... Ik heb een dochter van die leeftijd maar er gaat echt geen poetskoffer mee op vakantie. Wel haar kledingkast en make-up koffer. Dat icm met vakantietijd kan ik me de reacties van een aantal bokkers best voorstellen.
Verder kan ik me best voorstellen dat je als volwassene een kijkje neemt als je twijfelt aan het welbevinden van het paard; misschien ook wel even van dichtbij. Maar poetsen...??

Als het verhaal waar is, dan sorry TS, maar dit is gewoon "bokt"-ervaring. :D :D

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:06

bruintje123 schreef:
Ja na een melding gaan ze kijken, als je tenminste meerderjarig bent als melder.
Maar een in beslagname kan niet zomaar. Daar moeten ze goedkeuring voor hebben. En dan is het wel erg ernstig. Vaak al met een ander paard dood in de wei, dat soort gevallen.

Haha ja het lijkt me ook ongeloofwaardig hoor.
Ik denk zelfs dat ik wel weet wie dit is. Zou niet de eerste keer zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:09

Daarnaast een erg mager paard en hoefbevangen, het kan, zeker, maar dat is meestal niet het geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:20

bruintje123 schreef:

Goedkeuring? van wie? dat is de DB die goedkeuring moet hebben maar de DP niet.
Ze mogen idd. een paard dezelfde dag nog in beslag nemen,als het paard ernstig verwaarloosd is.

Waarom zou iemand dit verzinnen? wat is het nut ervan? Aandacht vragen?
Ik geloof het pas niet als het tegendeel bewezen is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:25

De officier van jusitie zal goedkeuring moeten geven bij een in beslagname.
Maar je hebt gelijk gohya, hij kan ook nog in bewaring worden genomen (niet in beslag),maar meestal wordt er dan eerst gewaarschuwd om eerst alles in orde te maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:14

Bewaring is idd. het juiste woord.Ze kunnen in ieder geval een dier dezelfde dag nog weg halen.Gelukkig maar!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:41

Ik zou graag een foto zien en willen weten in welke plaats dit speelde.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:51

Flink mijn twijfels bij dit verhaal.
Maar mocht het kloppen dan vind ik het heel goed dat je de dierenbescherming hebt gebeld en de pony nu goed opgevangen is.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:06

Ik heb dit nu 2x bij de hand gehad waarbij we 144 hebben gebeld. Andere regio maar toch....
Je hebt na 20uur gebeld en ze hebben het paard meteen mee genomen.
Beide keren dat wij gebeld hebben, duurde het in ieder geval meer dan 24 uur voor er onderzoek werd gedaan.
De eerste x was een direkte inbeslagname. Dat duurde 4 of 5 dagen vanaf melden. (In het weekend werkten ze namelijk niet. :( 8)7 8)7 En er moet dan een "gewone agent" aanwezig zijn) Het was rond de 30 graden, pony had nagenoeg geen eten en voor zover we konden zien geen drinken. Super frustrerend kan ik je zeggen. Pony stond daar aan huis !

Deze pony was er helaas zo erg aan toe dat tie het niet heeft overleefd. Nog geen 5 jaar oud.... Pure verwaarlozing ! Bij een inbeslagname is, dacht ik, toch wel het streven een eigenaar erbij te zoeken omdat de eigenaar dan voor de rechter komt (lijfelijk of op papier).

Misschien omdat het een andere provincie is, was het wel heel snel, maar ik vind het wel apart.
Ook de 2de keer heeft het nog minimaal 36 uur geduurd voor er actie was. Gelukkig was deze iets minder accuut. Hebben jammer genoeg nog niet terug gehoord hoe dat af gelopen is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:29

WendyLotte hoe lang is dit geleden bij jou?
Ook speelt de woonplaats een rol, hier in Ermelo b.v. staan ze echt gelijk aan je deur!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:02

Afgelopen zomer en 5 dagen geleden. Noord brabant

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:03

Ze nemen nooit meteen een dier mee tenzij het levensbedreigend is

Thebiglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:37

Heb meegemaakt dat de communicatie binnen de politie niet helemaal top is, dus dat dit geval niet overal bekend is, zou zomaar kunnen. Hier ook een paar oudjes die er zo af en toe niet uitzien, omdat een deel van het haar nog niet los laat. Moet er ook niet aan denken dat iemand zomaar de wei in stapt, want dan zou het hier weleens fout af kunnen lopen doordat de paarden af en toe uit hun dak kunnen gaan om niks. Het was in elk geval goed bedoeld.