Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:21

Moeder van mn veulen x) (ruin)

RoosDeG

Re: Wat is het ergste waarvoor jouw paard 'uitgescholden' is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:30

Vaak word hij uitgemaakt voor koe :')
Maar dat is vaker door mij dan een ander hahaha

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:32

M'n hengst heeft body maar een Fries of PRE zie ik er zelf toch niet in :+

Goldy wordt best vaak roze genoemd, maar haar vacht is ook wel aan de (oud)roze kant.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:40

Een kindje op mijn manege vraagt, terwijl ik mijn paard aan het poetsen ben, 'is dat...'?
Waarbij... ongeveer het lelijkste, schonkigste paard van de manege is en mijn paard een mooi rond dressuurpaard :D
Ja, ze zijn allebei bruin, dat is waar!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:45

Die van mij word altijd fries genoemd :(:)
Afbeelding

En de andere ezel := ...
Afbeelding
Door der flap oren... := :o

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:48

Afgelopen weekend werd mijn paard uitgemaakt voor Fries.
Ja oke, ze is zwart (met aftekeningen), maar op ee Fries lijkt ze in de verste verte niet :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:54

Door de stalbaas: 'Jullie hebben een varken.' Mijn man reageerde met 'Dan wil ik mijn geld terug, ik heb betaald voor een paard.' Maar het is ook echt een smeerzak op stal en dat boeit hem zelf niets.

En gister is ie nog dom genoemd, maar dat was ie ook wel. Hij woont nu drie jaar op deze stal en was gister de weg kwijt en daar zo van in paniek dat ie over een hek sprong zonder fatsoenlijke aanloop en dus het hek sloopte. Hijzelf is op wat kleine plekjes na gelukkig heel gebleven.

Verder noem ik hem ook altijd pony, tot ergernis van de grote baas, hij hoort namelijk tot de grotere paarden op stal. Beetje knullig als ik dan mensen waarschuw met 'Pas op, komt een pony met heul grote voeten aan.'. :+ (De blikken van mensen zijn trouwens vaak wel hilarisch, want die verwachten dan natuurlijk echt een pony. :P )
Al had ik laatst een heel schattig kindje dat vroeg of hij dan een paard was. Haar vader zei dat ie dat wel hoopte, want als z'n kind op zo'n grote pony moest, dan haalde hij haar van les af.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:55

Niet dat er iets mis is met haflingers, maar een Palomino welshje uitschelden voor haflinger... :') dat gebeurde met m'n oude merrie.

En mijn mooie champagne hengst kharamel is wel eens uitgemaakt voor 'die valk' oké begrijpelijk champies zie je ook niet dagelijks haha
Maar mijn geschoren Palomino voor schimmel uitschelden is ook weer zo wat he :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:01

paard van sinterklaas. Elke zomer kan ik er geld op inzetten dat mijn pony het paard van sinterklaas is :').

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:07

Tinker, geit, koe, ezel (oh wacht, dat zeg ik altijd). Ik hoor vaak dat hij dik is, niet kan rennen en waarschijnlijk zijn voeten niet eens kan opheffen. Dan hoor ik dat zulke 'dikke' paarden lelijk zijn en lomp en dat ze niks kunnen en alleen voor de koets/ploeg moeten.

Ik heb een Clydesdale :+
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:24

Pony -:(-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:30

Pony *\o/* Alles is Pony!

Ik ga eens goed nadenken, weet zo niets :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:31

Drachtig of zwanger door een niet paarden mens.
Nou heb ik een volle merrie maar ook weer niet zo dik!!! Afbeelding

Annee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:32

Granoek, Clydesdales zijn echt top! :D
Ik vind ze leuk hoor!
Ik heb toch ook wel weer een zwak voor die royale rassen (en koudbloeden)!

*tsjah en daar kom ik dan nu aan met mijn ranke KWPN'er* /3 O:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:36

Sjolvir schreef:
MissToseland schreef:
Mijn stoere ruin word vaak voor merrie uitgemaakt :')

Ha ha, keer op een keuring toen mijn merrie zich ietwat aan het aanstellen was, paar van die echte oude fjorden boertjes, zo.. die is flink hengst! Ik, nee hoor! Hun respons: Oh dan is ie zeker laat geruind!
Mijn reactie, nee, het is een merrie..
Hun reactie.. bukken en kijken of het echt zo was :D :') _O-

Zoiets had ik eens met een stapritje door de buurt: merrie flink aan het gillen, stuiteren en trippelen. *\%/*
Komt er zo'n oud menneke langs met de opmerking 'mooie hengst' en ik 'tis een merrie meneer' waarop hij reageerde met een 'pittige merrie! :oo'. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:37

KittyDylan schreef:

Noem jij Silvana Simons soms ook negerin?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:41

Er kwam eens een boze vrouw naar me toe.
Of ik het normaal vond, om met een jonge hengst op buitenrit te gaan, die net ingereden is. Levensgevaarlijk vond ze het.
Eeuhm, mevrouw.. Dit is Dusty? 10 jaar, geruind, en ja hij hangt graag zijn leuter er uit.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:42

Koper schreef:
KittyDylan schreef:

Noem jij Silvana Simons soms ook negerin?

Wiesdah? :')

Ik ben ponyeigenaar, dan is alles al gauw Pony :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:51

Het enige waar men mijn pony wel eens voor 'uitscheld' is Fjord, maar eigenlijk vind ik dat al heel knap: haflingers en Fjorden hebben wel wat van elkaar, en deze opmerking komt vaak van een leek.

Ze is ook wel eens 'welsh' genoemd, dat vind ik net iets minder. Ze is toch wel echt een koudbloed O:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:55

Voor vanavond alles en nog wat. Lief bedoelde uitspraken maar ook termen als kl+te beest als ie weer eens wat uitgevroten had. Maar de grappigste was toch wel dat ie banaan genoemd werd. Ja ik reed in het geel....

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:07

's Winters is mijn wolliebeer arab gewoon standaard 'de shet', hij krijgt echt zo'n stout pony hoofd met winter vacht :'). Zelf beschuldig/beschrijf ik hem regelmatig met " ADHD etter met een te grote ego die te veel Jackass heeft gekeken".

Door zijn fratsen waarbij hij niet zuinig is op zijn eigen lichaam, staat hij bij mijn vereniging al bekend als Steff Stuntpiloot (ipv Raff) :+

Onze nieuwe merrie wordt nu al uitgemaakt voor pismerrie (ze is katshengstig) en Tantuh! (tis een pittig ding met een kop erop).

Door leken krijg ik wel vaak de vraag of me paard wel gezond is, hij heeft zo'n raar klein hoofd en dunne pootjes (tja de typische deukneus arabier :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:08

Ik had een mini shet, maar dat was een grote cavia, of speelgoedpaardje hahah!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:26

Mijn grote merrie werd door een wildkampeerder als gevaarlijke hengst uit gemaakt omdat er ineens een tentje in het hoge gras stond waar die vent uit kwam,ze schrok zich de tandjes.

En ik was haar ooit aan de hand aan het stappen ivm een peesblesure ,toen iemand zei kijk dat is nog een veulen. >;) euhh niet echt 1.72 en 20 jaar dan heb je de veulentijd toch wel gehad.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:33

Tilmar schreef:
Een kindje op mijn manege vraagt, terwijl ik mijn paard aan het poetsen ben, 'is dat...'?
Waarbij... ongeveer het lelijkste, schonkigste paard van de manege is en mijn paard een mooi rond dressuurpaard :D
Ja, ze zijn allebei bruin, dat is waar!

Ook wel eens gehad, maar dan met een volwasse. Was echt soort van beledigd, hoe kan je 'die' aanzien voor mijn bloedmooie Spanjaard. :D

We noemden hem vroeger vaak nappie. Dit omdat we Abdul dan Appie noemen, maar omdat hij nogal lastig heeft van grootheidswaanzin werd het nappie (napoleon+appie)

Op de kliniek: zoo dat is een pittige hengst.
Tja... is een beetje spannend op vreemd terrein.

Sinds ie in de winter buiten staan zonder dekens heet ie bovenmaatse shetlander.
Laatst bijgewerkt door BeeMed op 31-03-17 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:41

De psycho (maar dan door mezelf over Romy), die pony heeft serieus een heel aantal steekjes los }:0