The_Cat schreef:Ik lees heel vaak dat je zegt "ik ben geen opgever", en je verdedigd het paard hier met hand en tand tegen iedereen. Maar waarom zie jij dit als opgeven? Omdat je het paard afgeeft? Ik denk dat ipv opgeven je echt gewoon moet kijken "is dit iets waarmee ik kan leven"? Heeft het paard plezier in om met jouw te springen terwijl hij duidelijk wel wat vertrouwen mist. Kan jij plezier hebben om met een paard te werken dat nu al even momenteel aan zijn (vertrouwens)limiet zit?
Ik denk dat je echt niet mag kijken naar "opgeven", maar echt naar, wat kan ik, wat kan het paard, kan ik daarmee leven? En ik denk dat je echt eerlijk zal moeten zijn met jezelf en met het paard, dat je niet kiest om ze te houden en hier een over een jaar spijt van krijgt omdat je al aan haar plafond zit, maar jij nog niet aan het jouwe. Dat gaat voor jullie beiden dan veel frustraties opleveren. Veel succes!
100% akkoord met het boverstaande. Een paard verkopen/inruilen omdat hij niet geschikt is voor het werk dat jij in gedachten hebt is echt niet opgeven hoor.
Weet je nu wat je gaat doen TS? Aan jou reacties te zien ga je gewoon door met dit paard, of lees ik dat verkeerd

.